کد خبر 886274
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
صادرات نمایه

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه روز گذشته صادرات ایران به عراق شکسته شد، گفت: در این روز بیش از 8 هزار تن کالا به ارزش 55 میلیون دلار صادر شد.

به گزارش مشرق، سید حمید حسینی با اشاره به روند رو به رشد صادرات به عراق گفت: امسال در صادرات به عراق وضعیت مطلوبی داشتیم بطوریکه متوسط صادرات روزانه کشورمان به عراق طی 4 ماهه ابتدای  امسال به 40 میلیون دلار رسیده است. 

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق  با بیان اینکه سال گذشته بطور متوسط روزانه 20 میلیون دلار صادرات به عراق داشتیم گفت: افزایش قیمت ارز و رقابتی بودن محصولات ایران در بازار عراق از دلایل افزایش صادرات ما به این کشور است. 

وی با بیان اینکه روز گذشته رکورد صادرات ایران به عراق شکسته شد، گفت: دیروز 8100 تن کالا به عراق به ارزش 55 میلیون دلار صادر شد. 

حسینی بیان داشت: در حالی که روزانه به طور متوسط 40 تا 50 کامیون از مرز خسروی کالا به عراق می‌برد این تعداد در روز گذشته به 500 کامیون رسید. 

بیشتر بخوانید:

صادرات برق ایران ازسرگرفته شد

ممنوعیت صادرات چای لغو شد

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه بخشی از درخواست‌ها از سوی عراق به دلیل خرید مایحتاج اربعین است، گفت: در حال حاضر وضعیت عراق از لحاظ اقتصادی به ثبات رسیده است و وضعیت مالی مردم بهتر شده است. 

به گزارش فارس در 4 ماهه ابتدای سال 1397، 4 میلیون و 782 هزار تن کالا به  ارزش 2 میلیارد و 522 میلیون دلار به عراق صادر شده است که این میزان صادرات به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد و به لحاظ وزنی 14 درصد رشد داشته است. 

در مجموع ارزش صادرات چهار ماهه کشورمان 15 میلیارد و 450 میلیون دلار بوده که به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.7 درصد رشد داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس