اصلاح طلبان

«جریان خاص» چه کسی را متهم اصلی مشکلات اقتصادی می‌داند؟!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

«جنبش مسلحانه» یا آنچه ما می‌گوییم؛ فرصت نظام رو به اتمام است!

«فیاض زاهد»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اخیرا در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا، به صحبت‌های چندی قبل خود مبنی بر اینکه فرصت نظام اسلامی برای اصلاحات نرم در حال اتمام است![1] ارجاع داشته و گفته است:

«به تازگی در مصاحبه‌ای که با یکی از سایت‌های داخلی داشتم گفتم اصلاح‌طلبان آخرین سنگر نظام جمهوری اسلامی هستند و این چنین نخواهد بود که مردمی که از جریان اصلاح‌طلبی ناامید شده‌اند سراغ جناح رقیب بروند بلکه مایوس شدن مردم از اصلاح‌طلبان به طور قطع فضا را تند و رادیکال‌تر می‌کند. جا دارد اینجا یادی از مرحوم مهندس بازرگان کنیم که مرداد 42 خطاب به دادگاه نظامی گفت ما آخرین گروهی هستیم که با شما به زبان مسالمت‌آمیز و قانونی حرف می‌زنیم. همین طور هم شد و پس از محاکمه ایشان و دوستانشان، "جنبش‌های چریکی مسلحانه" در ایران شروع شد.»[2]

*زاهد کسی است که پیش از این گفته بود: در ماه‌های آینده نیز این اعتراضات (اغتشاشات دیماه 96) بیشتر خواهد شد.[3]

او 4 سال قبل نیز اظهار کرد: ما از انقلاب 57 خاطره خوشی نداریم![4]

از این سابقه گذشته اما اظهارات جدید او مبنی بر تشبیه کردن ضمنی نظام اسلامی به رژیم شاه، تشبیه کردن اصلاح‌طلبان به سلف خود یعنی مرحوم بازرگان و مژده تلویحی «جنبش‌های چریکی مسلحانه» به نظام اسلامی در راستای اغتشاشات 96! به هیچ وجه یک رفتار تصادفی و یا از روی تحلیل شخصی نیست و برخی معتقدند تمام این رفتارها پروژه‌ایست در راستای استقبال جریان سیاسی خاص از «حکومت بعدی».

زیرا اصلاح‌طلبان پس از اغتشاشات دیماه 96 نه تنها 2 مرتبه صراحتا از حکومت بعدی و مانایی اصلاحات در «فردای براندازی» نیز صحبت کرده‌اند[5] بلکه به کرّات از تکرار تندتر اغتشاشات 96 خبر داده‌اند و حتی از «اغتشاش میلیونی علیه نظام» نیز صحبت کرده‌اند.[6]

برخی محافل تحلیلی معتقدند، جریان سیاسی خاص که رخدادهای این روزها موسوم به «فتنه اقتصادی» را طراحی کرده است و خود مسبب‌الاسباب ناراضی‌سازی کسانی از مردم بوسیله بزرگنمایی از فساد، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی است، هر روز و هر شب در سودای «ایجاد اغتشاش اقتصادی» علیه نظام اسلامی به سر می‌برد و حتی در این زمینه آدرس کف خیابان را نیز به مردم داده است.

آدرسی که مشاهده می‌کنیم اکنون با کنایه‌های جنبش چریکی مسلحانه و میلیونی بودن نیز همراه شده است...

***

«جریان خاص» چه کسی را متهم اصلی مشکلات اقتصادی می‌داند؟!

«سیدمحمود میرلوحی»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران، طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز با اشاره طرح سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس نوشته است:

«اگر قرار است که رئیسجمهور در مجلس حاضر شود و دلواپسانی بخواهند پرچمداری کنند که کشور را در 10 سال اخیر به این اوضاع انداخته‌اند، و به رئیسجمهور بیاحترامی شود، این اقدام جز هزینه فایدهای ندارد.»

او همچنین می‌نویسد:

اقدامات رئیسجمهور بینقص نبوده است ولی به هر حال حرف زیادی برای گفتن به ویژه در مقابل رقبای خود دارد و میتواند یکسال و نیم بعداز انتخابات و مسائلی که بر دولت گذشته، از جمله در مورد برجام و موانعی که ایجاد شد، مسائل بانکها و پشتپرده آنها و مسائل مربوط به صندوقها و موسسات مالی را بیان کند. همچنین آقای روحانی باید در مورد فعالیت بخشها، نهادها و نحوه واگذاری اصل 44 و مشکلاتی را که در پیشروی جامعه است، توضیح دهد. اگر بخشهایی از این مسائل را تحلیل کند، جامعه ما در مورد مسائل و مشکلاتی که وجود دارد آگاهی پیدا میکند. این مسائل فقط مربوط به وضعیت اقتصادی کشور نیست. برخی از مشکلات مربوط به اختیارات محدوده دولت نیست.[7]

*در کنار میرلوحی، علی‌اوسط هاشمی، استاندار سابق سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم نیز طی اظهاراتی در مصاحبه با آرمان امروز گفته است: آیا امروز پدیده دولت در دولت در حال مشکل‌آفرینی است یا دولت‌های پنهان در سایه‌ای که از قدرت حمایت و پشتیبانی برخوردار هستند، ایجاد مشکل می‌کنند؟[8]

قبل از این افراد، محمدعلی وکیلی، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس نیز اینطور گفته بود که رئیس‌جمهور روحانی در وضع موجود، بیشتر از 10 درصد سهم ندارد![9]

ما قضاوت درباره اظهارات اصلاح‌طلبان پیرامون نقش نداشتن رئیس‌جمهور روحانی در وضع موجود و مشکلات اقتصادی فعلی را به عهده مخاطبان محترم وا می‌گذاریم.

البته ناگفته پیداست که افکار عمومی ایران در حال حاضر شاهد یکی از عجیب‌الخلقه‌ترین بهانه‌های سیاسی در جهان هستند که می‌گوید رئیس جمهور، مقصر وضع موجود نیست!

جالب است که رئیس‌جمهور قبلی مقصر کارنامه 8 ساله‌اش بود اما گویا آقای روحانی هیچ نقشی در وضع موجود ندارد.

ضمن اینکه آقایان طوری رفتار می‌کنند کأنه تصمیم خطرناک فروش سکه در بانک مرکزی، تنش ارزی، کم کاری دولت، حقوق‌های نجومی و غیره تماما توسط منتقدان رئیس‌جمهور، نهادهای کلان کشور مثل سپاه و نهادهای کلان نظام طراحی و اجرا شده‌اند!

برخی معتقدند همین قبیل ناراستی‌ها موجب شده جریان سیاسی خاص طی 17 سال گذشته در هیچ انتخاباتی نتواند رأی اکثریتی مردم ایران را از آنِ خود کند...

***

توضیحات محسن هاشمی درباره «بهمن فقر»

«محسن هاشمی»، فعال اصلاح‌طلب و رئیس شورای شهر تهران که اظهارات اخیر وی مبنی بر وقوع بهمن آسیب‌های اجتماعی در ماه‌های آینده، سونامی فقر و بروز موج تورمی در نیمه دوم سال، انتقادات زیادی را متوجه او کرده بود[10] طی سخنانی در جلسه علنی شورای شهر تهران، توضیحاتی را درباره این حرف‌ها ارائه کرد.

او گفته است:

برخی از دیدگاههای افراطی در فضای مجازی، با تفسیر نادرست سخنانم در همایش آسیبهای اجتماعی درصدد ایجاد تفرقه و خوراک برای رسانه های بیگانه هستند، زمانی که رهبرمعظم انقلاب خودانتقادی می کنند، چرا باید سایر مسئولان از انتقاد مصونیت داشته باشند و زمانی که ایشان به صراحت نگرانی خود را از کوچک شدن سفره مردم و اقشار آسیب پذیر بیان می کنند چرا باید در مورد خطر ازدیاد فقر در جامعه بی تفاوت ماند و ابراز نگرانی نکرد؟

به گزارش فارس، هاشمی می‌افزاید:

باید بدانیم همه ما با هرسلیقه و گرایش سیاسی در کشتی جمهوری اسلامی ایران هستیم و هر آسیبی به این جامعه و کشور وارد شود، دامنگیر همه ما خواهد شد، پس بر طبل تفرقه واختلاف نکوبیم و امروز فرصت را برای خدمت به مردم و کاهش نارضایتی جامعه غنیمت شماریم شاید فردا دیر باشد.[11]

*مشخص نیست اینکه هاشمی در تحلیلی ناصحیح، از وقوع بهمن آسیب‌های اجتماعی و شکل‌گیری موج تورم در چند ماه آینده صحبت کرده است، با مقوله «انتقاد» چه تطابقی وجود دارد؟!

از طرفی بحث اصلی بر سر اینست که چرا هاشمی اصرار داشته این صحبت‌ها را بلافاصله پس از بیانات مهم رهبر انقلاب در هفته گذشته مبنی بر مذمت القای ناامیدی و توصیف کشور در شرایط بن بست؛ اظهار کند؟

برخی معتقدند اظهار سیاه‌نمایی و القای ناامیدی از اوضاع کشور، سبب‌ساز ایجاد فضای روانی در ذهن مردم و بروز «فتنه اقتصادی» می‌شود.

مفهومی که طی سال‌های گذشته بارها در کلام رهبر معظم انقلاب مورد اشاره قرار گرفته است.

گفتنیست، غیر از هاشمی، اسحاق جهانگیری نیز بلافاصله پس از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اما از این گفت که فساد به مسئولان بالای کشور رسیده است!

این در حالیست که رهبری در همین سخنرانی فرموده بودند:

«بعضی‌ها وقتی درباره‌ی فساد حرف میزنند، افراطی حرف میزنند، حواستان باشد! یک‌جوری حرف میزنند که گویا همه فاسدند، همه‌ی مدیران را و همه‌ی دستگاه‌ها را فساد گرفته! نه آقا، این‌جوری نیست؛ یک تعداد کمی فاسدند. بله! فساد، کمش هم زیاد است و باید با آن مواجهه بشود؛ امّا این یک حرف است، اینکه شما جوری حرف بزنی که شنونده خیال کند همه جا را فساد گرفته [حرف دیگری است]. بعضی‌ها تعبیرات فرنگی هم به‌ کار میبرند: «فساد سیستمی»؛ نه آقا! آن کسی که فساد را سیستمی میبیند، در مغز خودش فساد هست، در چشم خودش فساد هست. این‌همه مدیر پاک‌دست، این‌همه کارگزار مؤمن و پاک‌دست در سرتاسر کشور در همه‌ی دستگاه‌ها وجود دارند، دارند زحمت میکشند؛ چرا به اینها ظلم میکنید؟ چرا خلاف میگویید؟ چرا به نظام اسلامی ظلم میکنید؟»[12]

***

1_ mshrgh.ir/884903

2_ http://www.irna.ir/fa/News/83002077

3_ mshrgh.ir/884903

4_ https://www.farsnews.com/news/13931027001315

5_ mshrgh.ir/880914

6_ mshrgh.ir/878667

7_http://www.armandaily.ir/fa/print/main/230405

8_http://www.armandaily.ir/fa/print/main/230395

9_mshrgh.ir/885295

10_mshrgh.ir/884600

11_http://fna.ir/bnwloz

12_mshrgh.ir/885310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ث4 IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    96 15
    دولت چرا بازار ومردم را رها کرده در بازار آشفته مگر ما قانو ن نداریم چرا برخورد نمی کنید با گرانفروشان - هرچی داشتیم نتوستیم یه یخچال بخریم همه چیز 300 درصد گران شده آقای رییس جهور
    • سالی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      37 0
      دولت داره از سیاست شوکین یا همون به مرگ بگیر به طب راضی بشن..استفاده میکنه.
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      11 6
      میخواستی به روحانی رأی ندی رفیق. حالام اعتراض میکنی بکن. ولی اول از همه باید به خودت اعتراض کنی و دور بعد هم رای خوب بدی. خودم کردم که لعنت بر خودم باد.
    • بهسالی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹ IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
      1 0
      به تب راضی شوند
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    60 10
    اتفاقا در وجود فساد سیستماتیک همین بس که امثال محسن هاشمی آزادند. کسی که می گفت به دروغ خبر ریزش مترو را متشر کردیم تا پول بیشتری بگیریم!
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      35 44
      رهبر انقلاب: فساد موردی داریم نه سیستمی فساد سیستمی در دوره طاغوت وجود داشت و سیستم به‌طور طبیعی فسادآور بود اما امروز، فسادهایی وجود دارد که اگرچه فسادهای بدی نیز هستند ولی فساد به صورت موردی است نه سیستمی
    • به IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹ IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      20 6
      با عرض معذرت اما آنچه عیان است چه حاجت به بیان است.
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      37 8
      فساد سیستمی داریم خوبش هم داریم ، چنان فساد گسترده شده که مثل تار عنکبوت است و هر سرش را بگیری به یکی از مسئولین حکومتی میرسه ، برای همین هم است که برخوردی صورت نمیگیره ، چون پای همه گیر است و همه از هم میترسن
    • سلام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      15 14
      میدونی مشکل اصلاح طلب ها چیه؟ اینه که به راحتی آب خوردن دروغ و تهمت می زنن. با خودشون میگن حالا تهمتمونو بزنیم یه عده ساده که باور می کنن یه عده هم تا بیان پیگیری کنن و راست و دروغ موضوع رو در بیارن کار از کار گذشته و بهرشو بردن. اینه سیاست تزویر و نیرنگ.
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    51 24
    رو به اتمام نیست تمام شده!
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      5 1
      تو رو خدا به ما رحم کنید! خواهش می کنیم!
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    71 29
    آخه شما اصلاح طلبان مرفه بی درد، توان تحمل قیام مسلحانه دارید؟ می خواهید دو تا ترقه توی شمال شهر به زمین بزنیم تا دخیل دخیل تون تا برج ترامپ برود. خیلی جوجو هستید.
    • پژمان IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      30 22
      توده گرسنه وقتي به جان بيايند ترقه ها را از دستتان ميگيرند و ...
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      26 12
      با چیزی که از اطراف خودم میبینم انفجار سیاسی دور نیست!
  • قیم نیستی جناب مسئول IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    49 6
    بعد از برجام ، ماجرای سکه و دلار اوج بی تدبیری بود اگر بخواهد کسی سوال کند مردم هستند نه چپی و راسنی . سوال کننده مردمی هستند که سفره اشان روز به روز کوچکتر شد و تنها پاسخی که گرفتند عدد توهمی مغالطه آمیز تورم بود . امروز دیگر از آن عدد ها هم خبری نیست . دولت اصلاحات امید ، نه سوپاپ و نه یک سنگر بلکه نمایش تمام قدی از ناامیدی و بی تدبیری بود که چهره اش را در جامعه و در بین مردم باید دید نه در مجلس و نه در آمارهای سازمانهای دولتی
  • علی IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    76 65
    همه دشمنان و فتنه گران بدانند انقلاب اسلامی ایران با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد واین پرچم مقدس به دست مبارک امام خامنه ای عزیز به صاحب اصلی انقلاب امام مهدی صاحب الزمان عج تحویل خواهد شد
    • حسام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      34 20
      داداش فکر کنم حرف نزنی راحتری
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    38 10
    برخی معتقدند اظهار سیاه‌نمایی و القای ناامیدی از اوضاع کشور، سبب‌ساز ایجاد فضای روانی در ذهن مردم و بروز «فتنه اقتصادی» می‌شود. استاد فضای ذهنی نیست قربانتان شوم تا دیر نشده دریابید مردمی که با واقعیتهای افسارگسیخته تورم روبروهستند
  • AE ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    32 10
    محسن هاشمب نامی غریبه برای مردم ضعیف .
  • حسن IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    55 34
    اسهال طلبان تندرو مثل اربابانشون هیچ غلطی نمیتونن بکنن ا
  • آرش IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    26 12
    همه فاسدند
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      17 37
      آرش خان با این حساب خودت هم فاسدی و حرف آدم فاسد سندیت ندارد در ضمن کافر همه را به کیش خود پندارد
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    10 4
    حالا خودت بگو مشرق جان جريان انحرافي واقعي كيه؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    7 5
    با سلام؛ ای آنکه مذاکره شعارت بیا سرکوچه در انتظارم.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    65 15
    یک بار جستی ملخک(78) دو بار جستی ملخک(88) آخر بدستی ملخک(98)!
    • AE ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      15 23
      ملخ تو سوسک توله هستی و این سایت حتل به هم زن که ادای ارزشیها رو در میاره و نظرات شاذی مثل تو احمق رو منتشر میکنه
    • AE ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      20 25
      ما هستیم. 88 هم هیچ غلطی نتوانستید بکنید
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      2 10
      اگر واقعا گیرنده‌ای ملخ خور . خخخخخخخ
    • حسن IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      11 10
      چه اشناس این جمله شما من تا حالا صدها بار شنیدم مثلا اول میگفتن نوروز و سیزده بدر سال ۸۹ بعد شد عاشورا ۸۹ بعد شد چند ماه پیش پس کی میخواین این مخلک رو بگیرین خیلی بی عرضه اید
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    8 17
    ادم خنده اش می گیره از واژه نامه جهادی قالیباف واژه جهاد واژه ای بسیار زیبا اما نه برای مفت خوران بلکه برای شهدای مدافع حرم میباشد این افراد قبلا جهادی بودند ولی حالا اشرافی
  • سمانه IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    16 9
    این جماعت فاسد سکولار و ناکار آمد که واژه اصلاحطلبی را غصب کردن و یدک میکشند بیست دولت و قدرت را در کشور قبضه کردند حال نا کار آمدی و بی سوادی خودشان را به گردن نظام میندازند،مردم شما را شناختند فریب مردم قابل بخشش نیست راه چاره کنار رفتن شما نوکران آمریکا و روی کار آمدن انقلابیون است.
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    16 5
    نفوذي ها دارن برا خودشون ميتازن
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    23 20
    تا خداو رهبر رو داریم داریم هیچ غمی نداریم.مردم خودشون میدونن که کی فساد داره کی پاک دسته!؟طرف تو بنزs500نشسته میگه مردم فقیر هستن ودارن سختی میکشن!!؟مثل آدمی که فیلم هندی ببینه و زار زار گریه کنه.
  • FR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    24 10
    فقر براي مومنين ولي زر براي مستكبرين و قبض روح شده هاي استخر فرح
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    13 8
    از نظر ملت همه دزدن.فقر و بیکاری زندگی امثال متو ویران کرد خدا همتونو لعنت کنه
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    19 9
    باعث تعجبه که اصولگرایان مشکلات حاد جامعه را جدی نمی گیرند
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      11 4
      جدی گرفتن با بحران نمایی ۲ تا هستش. اصولگرایان و همه دلسوزان کشور، مشکلات رو جدی میگیرن و خودشون هم درگیر مشکلات هستن. اما سیاه نمایی و بحران نمایی نمیکنن.
  • سید رضا IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    23 27
    شما افسادطلبا ! با گند کاریها و غربزدگی هاتون ، رو به اتمامین ، نه نظام مقتدر اسلامی !!
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    16 7
    با وجود نفوذی ها همین میشه !!!! تاکی باید باهاشون مسالحه کرد ؟؟؟؟
  • آرش IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    25 7
    کره شمالی مردمش از گرسنگی علف میخورن ولی تو دنیا داره با گردن کلفتی حرف میزنه اگه ثروت و منابع و خاک و امکانات ایران رو میداشتند الان هفتاد درصد دنیا رو فتح کرده بودن . این فقط از بی عرضگی و بی لیاقتی بعضی ها هست که برای کشور ثروتمندی مثل ایران با این همه ثروت و منابع که مردمش از مشکلات اقتصادی جلز و ولز کنن و مسوولانش همش دنبال خارجی ها پوز پوز کنن . . .
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      16 13
      اتفاقا با روشهای سوسیالیستی گرسنه ندارند. شما پروپاگاندای آمریکا را باور نکنید.
  • مهماندار هواپیما IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    16 2
    وزارت اطلاعات باید زاهدی را برای این حرفش که دلیل دارد مورد سوال قرار دهد چون این حرفش را بی موقع زده باید تمامی این گروهک را دستگیر کنند تا دیر نشده البته شاید اتفاقی خوشایند برای جمهوری اسلامی باشه تا بساط این مفسدین اصلاح طلب انگلیسی را برای همیشه جمع کرد
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    22 3
    این اصحالاتیها جالبه دولت و همه قدرت دست خودشونه و این حرفها رو میزنن
  • دیدگا IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    21 2
    خیلی خنده داره که اینا همیشه قدرت دستشون بوده و همیشه هم فیگور اپوزیسیونی میگیرن! بیچاره مردمی که فریب این خائنین به کشور رو میخورن! خودشون غرق در رفاه و خوشی و ثروتهای میلیاردی و مازراتی هستن و برای فریب مردم اشک تمساح میریزن و برای فقرا دلسوزی میکنن!
  • ییی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    30 0
    اینو بدونید ترس از مردن تاریخ انقضا داره اینو بفهمیییییییییییییییییییید
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    24 4
    چطور این دولت با این افتضاح اقتصادی اصلا مقصر نیست ولی دولت قبلی با ان افتخارات عمرانی وپرداخت یارانه وسهام عدالت کاملا مقصر شناخته میشود. خودتانرا بخواب نزنید مردم فهیم هستند.
  • ستار IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    16 19
    اگر فساد همه گیر نشده لطفا سالم ها را معرفی کنید
    • DE ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      20 2
      تو خودت لیست فاسدین را شروع کن به نوشتن بفرست بیاد مشرق حتما میزنه تو سایت.بسم الله منتظریم.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    20 0
    اکثر کارمندان بانکها و بورس در خرید سکه و دلار و یور قبل از گران شدن پیش قدم شدند و وضع بازار را ملتهب کردند و خودشان سود کردند و پدر مردم را در آوردند................. لعنت به نظام بانکداری فاسد ایران ........ از همه طرف سود می کنند... مردم بدبخت از بیچاره گی وام 24 درصد می گیرند و تا آخر عمر باید کار کنند تا پول جهیزیه دخترشان را بدهند.............. خاک بر سر این دلالها که پدر مردم را در آوردن
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    13 0
    کودتای بانکهای ایران علیه جمهوری اسلامی ایران
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      0 1
      فروپاشی و محو ایران و کشورهای منطقه و توسعه ی قلمرو جمهوری اسلامی .
  • نیکنام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    21 2
    بنام خدا به آقایان نسبتاً محترم بگویید حسن خطاب آقا شما ها هستید که کشور را به گند کشاندید با این مدیریتتان .کشور به مدیر دلسوز نیاز دارد نعه به اصلاح طلب بی خرد واصولگرای خود باخته بروید گم شوید بگذارید دلسوزان مردم کشور را نجات دهند.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    21 21
    اگر مردم خادم وخائن را تشخیص ندهند وامیر کبیرهارا ومصدق ها را خائن بدانند و هاله ی دور سر احمدی نژاد را باور کنند وتصویر انسان را در ماه به بینند ، و آلت دست عوام فریبان باشند ، جزا همین است ، باید همیشه در آتش حماقت بسوزند ، زیرا در وازه های نجات را خودشان پلمپ کرده اند
  • mohammad IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    6 8
    ,واقعا از همتون متعجبم داخل هر دو جناح راست و چپ فساد است زیاد هم هست اما سینه چاک کردن برخی از شما برای این طرف یا ان طرف یا نشان از بی عقلی شما دارد و یا نفع یا سودی که می برید ای کاش لحظه به فکر آن لحظه ورود به قبر می افتادیم تا زندگی رو درست ببینیم
    • DE ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      20 4
      شگرد جدید اصلاح طلبچی ها: یا همه فاسد هستند یا هیچکس
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      14 20
      فساد همیشه هست. ولی اونایی که اصرار دارن فساد همه جا رو گرفته فقط تو اردوگاه معاویه و اصلاحات پیدا میشن.
  • رضا IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    15 4
    درپاسخ افاضات افسادطلبان دررابطه مقصرنمایی دیگران خیلی ساده میتوان گفت اگراختیارات رییس جمهوردرایران محدوداست خیلی بیجاکردیدکاندیدامعرفی کردیدوبه آب وآتش زدیدوباهزاران ترفندوفریب بزرگ وبایاری گرفتن ازرسانه هاوفضاهای مجازی که توسط دشمن اداره یاپشتیبانی میشوندقدرت اجرایی به قول خودتان محدودراتحویل گرفتید.فریب ونفاق تاکی؟احمق هم خودتونید.
  • عتی بردبار IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    2 4
    سلام کردن هم رانت داره. تو این کشور تند رو و اصلاح طلب بد جوری سرتون تو برف کردید و از همه چیز و همه نارضایتی ها بی خبرید .؟ الان فقط باید پرسید که در بخش خصوصی و دولتی کی سالم هست. شاید انگشت شمار باشن.
  • رضا IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    14 0
    مگرقرارنشد(طبق گفته معاون قوه قضایی)بعدازاین هرکس چنین حرفهایی رازدبایداحضاروبازخواست شود(حداقل)؟خوب بفرماییدهمین جهانگیری ومحسن هاشمی وسایرآقایان که هرروزافاضه جدیدی میفرمایند.اگراینگونه سخنان رایک فردعادی جامعه که مسوولیتی نداردبگویدبازهم مشکلی نیست؟
  • اکبر IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    21 2
    نظام برای رویش مجدد نیاز به ریزش دارد خیانتکاران رااز بدنه نظام دور کنید وبه دست عدالت بسپارید
  • يك راي يت IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    10 0
    احوال "خان" تا دیروز که دوستان، شما رو "بهمن اقتصادی" صدا می زدند، حالا تغییر نام دادی شدی "محسن" و داد می زنی آی مردم "بهمن اقتصادی" رو بگیرید...نذارید... فرار کنه...
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 3
    این چه تیتریه که انتخاب کردید؟ تیتر خودش داره مساله ای رو به خواننده القا می کنه. از شما انتظار میره حرفه ای تر عمل کنید.
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      0 0
      مگه القا کردن جرمه؟ می خوای مشرق هم بشه روزنامه اطلاعات؟
  • امید RO ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    12 9
    دیگه از شنیدن اصلاح طلب و راستگرا و اصولگرا و غیره کم مونده استفراغ کنم مملکت رو چاپیدن بردن خاک بر سر همه فاسدین چه اصلاح طلب چه اصولگرا چه چپ چه راست
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      8 7
      اصولا آدمای بی صبر و تحمل و دارای نگرش غلطی مثل شما در همیشه تاریخ و در همه حکومتها وجود دارن.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    6 14
    مسئولهای نظامی متوهم بدانند امپراطوری ایران دوباره ایجاد نمیشود شما متلاشی شده اید و هیچ غلطی نمیتونید بکنید .
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      9 4
      تو دیگه چخه! اربابهایت 40ساله دور ایستادند و فقط میتونند واق واق کنند!
  • حسین IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    2 0
    نه یزد خوبه نه کاشون.......
  • سوخته IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    نکبت زاده هایی که از جیب مردم بالا رفتن حالا تز می دهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس