کد خبر 885242
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
پورمختار

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: هنوز هم همان افرادی که در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گفتند اگر فلانی انتخاب نشود،جنگ خواهد شد، هستند و امروز دوباره به دروغ می‌گویند اگر با آمریکا مذاکره نکنیم، جنگ خواهد شد.

به گزارش مشرق، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد»، اظهار داشت: چهره آمریکا و رفتارهای این کشور با ملت ایران در طول یکصد سال گذشته خیلی واضح و روشن بوده است، آمریکا کشوری است که جنایات مختلفی را علیه ملت ایران مرتکب شده و همه منابع ایران را از بین برده و به نفع خودش مصاره کرده است و همه این موارد بسیار روشن است.

بیشتر بخوانید:

چرا با آمریکا جنگ نمی‌شود؟

وی افزود: ما آمریکا را از کشور بیرون کردیم و اجازه ندادیم به روش‌های استعمارگرانه خودش ادامه دهد به همین دلیل از ما ناراضی است و می‌خواهد دوباره برگردد و همان رفتارهای قبل را داشته باشد، فلذا از هم ابزارهایش برای رسیدن به این هدفش استفاده می‌کند.

پورمختار با تأکید بر اینکه آمریکا امروز قدرت  جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد، گفت: شرایط امروز آمریکا با لحاظ شرایط دنیا تغییر کرده است، آمریکا در 2 جنگ خود علیه افغانستان و عراق شکست خورد و ذلیل شد، به همین دلیل به کشورهای ضعیف‌النفسی مثل عربستان و سپس کشورهای کوچک حاشیه خلیج‌فارس روی آورد و سپس با ایجاد داعش خواست که اهداف شومش را پیش ببرد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه مطلبی که رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیار صریح و روشن است، گفت: هنوز هم همان افرادی که در انتخابات ریاست‌جمهوری این گمان را بین مردم وارد می‌کردند که اگر فلانی انتخاب نشود، جنگ خواهد شد، هستند و امروز دوباره همان روش ناجوانمردانه و نادرست را پیش گرفتند که اگر ما مذاکره نکنیم و صحبت نکنیم، جنگ خواهد شد، رهبر معظم انقلاب بسیار صریح و روشن پاسخ این آقایان را دادند؛ این افراد همان‌طور که آن روز دروغ می‌گفتند امروز هم دارند دروغ می‌گویند.

پورمختار یادآور شد: هیچ جنگی نخواهد شد، چرا که آمریکا توان جنگ علیه ایران ندارد و به هیچ وجه نمی‌تواند به جمهوری اسلامی ایران تعرض کند، چرا که ما محکم و استوار ایستاده‌ایم.

وی اضافه کرد: سابقه بدعهدی‌های آمریکا به خصوص در 2 سال اخیر برای ما کافی است، ما دیگر نمی‌توانیم چشمان‌مان را ببندیم و تاریخ را هم به فراموشی بسپاریم و نگاه خوشبینانه به آمریکا بکنیم، در قضیه برجام همه زحمات، تلاش‌ها و فعالیت‌ها گر چه به نفع ما نبود، ولی در هر صورت این کار انجام شد و باز هم همه دیدند که آمریکا زیر تعهداتش زد، پس آمریکا به هیچ وجه کشور قابل اعتمادی نیست و به هیچ وجه نمی‌توانیم با این رویکرد استکباری که آمریکا دارد، به او اعتماد کنیم.

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواهد همچنان ما را بَرده خودش کند، ما نمی‌توانیم با این کشور کنار بیاییم، آمریکا دشمن شماره یک اسلام است و ضد اسلام و مسلمانان است، فلذا تا زمانی که همه مسلمانان دنیا را از بین نبرده از هر دری که بتواند وارد می‌شود، ما باید همه درها را به روی آنان ببندیم و محکم و استوار مقابلش بایستیم، این راه حل اصلی برای مقابله با توطئه‌های این شیطان بزرگ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس