کد خبر 884692
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
انفجار خونین در پایتخت افغانستان

منابع خبری تصریح کردند که در ادامه حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی به غرب افغانستان بیش از ۳۰ غیرنظامی افغان در ولایت فراه کشته شدند.

به گزارش مشرق، منابع خبری اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکایی در جریان عملیات نیروهای خارجی در ولایت فراه اهداف غیرنظامی در شهرستان «بالابلوک» این ولایت را بمباران کردند.

یک منبع امنیتی به تلویزیون «شمشاد» گفت بر اثر حمله هوایی جنگنده‌هایی آمریکایی در شهرستان بالابولک در فراه 30 غیرنظامی افغان کشته شده است.

وی افزود: این حمله هوایی در جریان عملیات نظامی نیروهای آمریکایی در منطقه «شیوان» این شهرستان بوقوع پیوسته است.

تا کنون مقامات محلی افغان و فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو درباره کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی در ولایت فراه ابراز نظری نکرده است.

این در حالی است که نیروهای آمریکایی در افغانستان همواره کشته شدن غیرنظامیان افغان در حملات هوایی این کشور را انکار می‌کنند و مقامات افغان نیز در بسیاری از موارد دست به پنهان‌کاری می‌زنند.

دو روز پیش نیز بر اثر حمله هوایی آمریکا در ولایت غزنی 18 غیرنظامی افغان جان خود را از دست دادند.

اوایل ماه جاری سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که در 6 ماه نخست سال جاری میلادی 1692 غیرنظامی افغان کشته و 3430 تن دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس آمارهایی که اخیرا از سوی سازمان ملل ارائه شده است تلفات غیرنظامیان افغان به دلیل جنگ، انفجار و حملات هوایی به صورت بی سابقه‌ای افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس