کد خبر 884684
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵
ملحفه رختخواب

محققان پس از انجام تحقیقاتی دریافتند که چین و چروک‌ ملحفه‌های رختخواب شما می‌تواند به مکانی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها تبدیل شود.

به گزارش مشرق، «فیلیپ تیرنو» میکروب‌شناس دانشگاه نیویورک گفت: ما بیش از یک سوم زندگی خود را در رختخواب به سر می‌بریم. رختخواب می‌تواند به مکانی برای باکتری‌ها و قارچ‌ها تبدیل شود.

وی افزود: اگر زندگی میکروسکوپی باکتری‌ها در میان چین و چروک‌های ملحفه رختخواب شما به مدت زیادی طول بکشد می‌تواند شما را بیمار کند.

این میکروب‌شناس ادامه داد: ملحفه‌ها باید هفته‌ای یکبار شسته شوند.

انسان‌ها به طور طبیعی سالانه حدود 26 گالن عرق در رختخواب خود تولید می‌کنند. زمانی که محیط گرم و مرطوب است رطوبت آن به چیزی که دانشمندان آن را محیط کشت مناسب قارچ‌ها می‌نامند، تبدیل می‌شود.

در مطالعه اخیر محققان سطحی از آلودگی قارچ‌ را در رختخواب تشخیص دادند و دریافتند که بالش‌های پر و دارای ترکیبات مصنوعی که 1.5 تا 20 سال از عمر آنها می‌گذرد دارای 4 تا 17 گونه مختلف قارچ‌ها هستند.

به علاوه قارچ و باکتری‌های حاصل از عرق، بزاق، سلول‌های پوست و ... می‌تواند در رختخواب شما با میکروب‌های خارجی شریک شوند.

ملحفه‌های ناپاک، شما را در معرض موادی قرار می‌دهد که می‌تواند باعث خروپف و عطسه شوند. از طرفی به هنگام خواب میکروب‌ها در نزدیکی دهان و بینی شما هستند و شما با نفس کشیدن به صورت ناخودآگاه آنها را به داخل بدن خود منتقل می‌کنید.

حتی اگر شما آلرژی نداشته باشید در برابر میکروب‌ها پاسخ آلرژیک ایجاد می‌کنید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس