خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری، به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که ميهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*محمد خاتمی در جلسه شورای راهبردی اصلاح طلبان با ارزیابی آخرین وضعیت اصلاح طلبان گفته که ما نباید در انتخابات مجلس به صورت گسترده و لیستی شرکت کنیم. وی 10 دلیل برای حضور انفرادی آورده و گفته است:
1- سازمان رای مردمی و اجتماعی اصلاح طلبان فرو پاشیده شده است.
2- اگر در این انتخابات گسترده بیاییم و آن را هم ببازیم برای همیشه نابود می شویم.
3- ساختار و تشکیلات منسجم برای کار تشکیلاتی نداریم و ارتباط تهران با استانها قطع است. احزاب مشارکت و مجاهدین هم منحل شده اند.
4- اصلاح طلب از جان گذشته، ریسک پذیر و همیشه در صحنه نداریم.
5- نظام اجازه نمی دهد آدم های موثر ما بیاید. در این صورت عرصه رقابت هم بر ما تنگ شده است.
6- نظام ما را و نیروهایمان را با شرط اعلام برائت از فتنه می پذیرد و این موضوع منجر به کاهش آرای ما می شود.
7- در عین حال ما عملا می آییم چون هیچ نیروی سیاسی خود را تحریم نمی کند اما با تابلوی اصلاح طلبی نمی آییم. ما چراغ خاموش می آییم.
 8- در صورتی که رسمی وارد انتخابات شویم از تنور این حضور نانی برای ما پخته نمی شود. چه بیاییم و چه نیاییم بیش از 30 نماینده در مجلس نخواهیم داشت.
9- اگر بیاییم فضا امنیتی خواهد شد و باید به نظام پاسخگو باشیم.
10- اگر به صورت رسمی نیاییم و مشارکت به مرز 30 درصد می رسد، آن وقت در این وضعیت ما برنده خواهیم بود.
 

* پس از وقوع تجمعات خیابانی در روسیه  به بهانه تقلب در انتخابات پارلمانی، مقامات روس از دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک برای انتقال تجربیات شان در مهار فتنه و آشوب های خیابانی کرده اند. مقامات امنیتی کشورمان از ماه ها قبل و با رصد تحرکات دستگاه های امنیتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به مقامات روس نسبت به وقوع ناآرامی های اجتماعی پس از انتخابات هشدار داده بودند.

*علیرغم سیاه نمایی رسانه های غربی در بلوکه شدن ارز حاصل از فروش نفت ایران به دلیل تحریم ها به ویژه در معامله با هند،  شنیده های مشرق حاکی است تمام بدهی نفتی هند به جمهوری اسلامی ایران که حدود 8 میلیارد دلار بوده پرداخت شده است.

* حامیان هاشمی رفسنجانی که بیشتر آنها از وزرای سابق دولت سازندگی و اصلاحات هستند با ارزیابی سازمان رای و پایگاه اجتماعی شان در تهران، از کاندیداتوری در تهران انصراف دادند. این افراد هفته گذشته با هاشمی دیدار داشته و هاشمی از آنها خواسته بود در صورتی که می خواهند در تهران کاندیدا شوند حتما با ارزیابی دقیق بیایند.

*ارزیابی های مشرق نشان می دهد در 31 استان کشور نزدیک به 90 درصد کاندیداهای جبهه پایداری و جبهه متحد مشترک هستند و این رقم در برخی استان ها همچون اردبیل به مرز 100 درصد رسیده است.

* در جلسه انتخاباتی جریان انحرافی که روز جمعه برگزار شد، یکی از لیدرهای این جریان اعلام کرد 573 کاندیدای ما برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند. وی همچنین استراتژی انتخاباتی این جریان را منوط به میزان تایید صلاحیت نامزدهای این جریان دانست.

*برخی کارشناسان فرهنگی با اشاره به فضای تلخی که بر برخی سریال های در حال پخش صدا و سیما حاکم است، معتقدند پخش این جنس از سریال ها نشان می دهد مدیران تصمیم گیر تحلیل و ارزیابی دقیقی از وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور ندارند چرا که انتظار می رود در آستانه ورود به انتخابات فضای امید،نشاط و شور و حرارت بر جامعه از طریق رسانه ملی حکمفرما شود.
 
* برخی رایزنی ها برای تبدیل زندان اوین به یک پارک بزرگ و سر سبز جهت استفاده شهروندان تهرانی آغاز شده است. در صورت توافق نهایی شهرداری و سازمان زندان ها، ساخت زندان جایگزین در منطقه فشافویه آغاز خواهد شد.
 
* بر اساس آخرین گزارش ها، اعضای گروهک نفاق به منطقه بی آب و علفی در نزدیکی مرز کویت و عربستان و عراق منتقل خواهند شد.
 سران این گروهک خواستار انتقال به منطقه امنیتی در بغداد و تحت حفاظت آمریکایی ها هستند. مقامات عراقی با این درخواست مخالفت کرده اند. در حال حاضر حدود 3200 تن از اعضای گروهک نفاق در قرارگاه اشرف بسر می برند. این گروهک علاوه بر ترور 17 هزار ایرانی، 25 هزار عراقی را در دوران صدام به قتل رسانده است.

* یک صراف ایرانی که علاوه بر تهران، در مالزی و استرالیا هم مشغول کار صرافی بوده و ارتباط نزدیکی هم با یک حلقه منحرف داشته، دستگیر شده است. گردش مالی (م- سنگوه ای) در ماه های اخیر 38 میلیارد تومان بوده است.

 *سرپرست یک موسسه که مشغول انتشار بولتن برای جریان انحرافی است، به دلیل حمایت برخی کارکنانش از مقاومت وی در برابر قانون، دستور داده است علاوه بر حقوق آذر ماه، یک ماه نیز تشویقی به کارکنان این موسسه پرداخت شود.

*در جلسه برخی اعضای حزب کارگزاران سازندگی، یکی از اعضای موثر این حزب می گوید: اگر جسارت و هوش احمدی نژاد را ما داشتیم وضعیت ما الان اینگونه آشفته نبود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سردار تنها ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    پ نه پ میخواستن با فتنه هایی که کردن بازم بیان............................... خودشون میدونستن شانسی برای پیروزی ندارن*** اصلاح طلبان به یک دیگر::اگه بیایم رسوا میشیم رسوا هستیم رسواتر میشیم.....
  • فرید ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    یه سوال دارم ....این حرف ها رو از کجاتون درآوردید ؟؟؟ حتما فقط شما رای دارید.....؟؟؟؟!!!!!!!
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    بنظر شما اينكه تعداد كانديداهاي اين دوره نسبت به دوره قبل 30 درصد كاهش داشته خوبه يا بده؟!!! اينكه بالاخره يك جريان فكري رو حذف كرديد منجر به مشاركت حداكثري ميشه يا نميشه ؟!! مردمي كه با اين جريان فكري نزديك هستند توي انتخابات شركت مي‌كنند يا نمي‌كنند؟!!!
  • سيدروح الله ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    اينكه مدعي شديد خاتمي گفته «ما عملا می ‌آییم» با پايان ثبت‌نام‌ها معلوم شد كه دروغي بيش نبوده است. از اينها هيچ فرد شناخته شده و شناخته نشده، سفيد يا رنگي خصوصا در تهران نيامده است. پس معلوم شد اين تحليل‌هايي كه اينها با موتور روشن، چراغ خاموش يا موتور خاموش چراغ روشن يا پياده با چراغ قوه به دست يا پياده بدون چراغ قوه در دست و... از خودتون درآورده بوديد براي اين بود كه اصولگرايان رو مجبور كنيد مثل شما به ائتلاف خيانت‌بار با ساكتين فتنه در 7+8 تن بدهند. خوشم مي‌آيد كه آيت‌ا... مصباح از ماه‌ها قبل دست همه را خواند، هم دست اصلاح‌طلبان رو كه جرات نمي‌كردند به صحنه بيايند، و هم دست شماها رو كه اينقدر در مورد اينها بزرگنمايي مي‌كرديد. احتمال قريب به يقين چنين تحليل‌هايي در مورد جريان انحرافي نيز بزرگنمايي است. مثلا آقاي زاكاني كه سال 84 رئيس ستاد قاليباف بود، بعد از انتخابات وقتي خود من شخصا بهش گفتم چرا ستاد قاليباف اينقدر ريخت و پاش كرد و ده‌ها ميليارد تومان هزينه كرد؟ با رد اين حقيقت عيان، گفت كه من رئيس بودم و در جريان خرج‌ها هستم و مي‌دانم كه حدود 4 ميليارد هزينه شده است و فاكتورهايش موجود است! جالبه كه همين زاكاني در اين انتخابات كه هنوز برگزار نشده، مدعي است كه جريان انحرافي براي هركانديدا سه ميليارد تومان هزينه مي‌كند! اگه اين رقم را در تعداد كانديداهاي اين جريان(البته بازهم به ادعاي آقاي زاكاني و دوستانش كه يك دفعه مي‌گويند 100 تا كرسي مجلس، بعدش مي‌گويند 150 تا و بعدش مي‌گويند 200 تا و شك نكنيد كه نزديك انتخابات كه شديم رقمش رو بيشتر مي‌كنند) ضرب كنيم رقم كلاني مي‌شود كه باورش زياد عقلاني نيست. آقاي زاكاني سال 84 حقيقت رو انكار مي‌كرد و كمتر نشان مي‌داد و الان درحالي كه هنوز رقابت‌ها شروع نشده و كسي خرجي نكرده رقم سرسام‌آوري را به رقباي خود نسبت مي‌دهد كه اين هم دروغ است. إِذَا جَاءكَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّكَ لَرَسُولُهُ وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَكَاذِبُونَ
  • امير ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    بابا يه كم حرفه اي تر خبر رساني كنيد. مواضعتون از صد فرسخي تابلوست و اين برخي اخبار درستتون رو كه زيادم نيست تحت الشعاع قرار مي ده
  • پير ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    حالا من اسم اين مجلسو مي زارم مجلس سنا
  • رضا ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    کلا در خیالبافی استاد هستید ولی بقول اون بنده خدا راستشو بگید این حرفها رو از کجاتون در میارید؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    توهم فتنه کی میخواد تموم شه؟!!!؟؟!!!! حاجی تو رو خدا بیدار شو!!!
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    چرا در مورد خاتمي نمي گوييد ليدر جريان انحرافي؟ چرا در مورد هاشمي و موسوي نمي گوييد؟ يعني اين بنده خدا ليدر اينقدر كارش زاره كه از اينها هم بدتره؟ اين بنده خدا چه كاري كرده كه خاتمي و موسوي و... انجام ندادن؟. اگر مرد هستيد اين مطلب را منتشر كنيد ضمنا به اين چند نفر هم بگوييد ليدر جريان انحرافي
  • علي رضا ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    مشرق ! غروب شرقي ها نزديدك است
  • محسن ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    دروغگو!!
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    چرا در مورد خاتمي نمي گوييد ليدر جريان انحرافي؟ چرا در مورد هاشمي و موسوي نمي گوييد؟ يعني اين بنده خدا ليدر اينقدر كارش زاره كه از اينها هم بدتره؟ اين بنده خدا چه كاري كرده كه خاتمي و موسوي و... انجام ندادن؟. اگر مرد هستيد اين مطلب را منتشر كنيد ضمنا به اين چند نفر هم بگوييد ليدر جريان انحرافي
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    اگه جریان فکری خودش رو حذف کنه چی؟؟؟؟ خود زنی کنه چی؟؟
  • محمد ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    با عنایات و هدایتهای الهی و به برکت رهنمونهای مقام معزز و معظم رهبری این مردم شریف و غیور و باهوش آنقدر شم سیاسیشان بالا هست که چه باصطلاح اصلاح طلبان ( تند رو ) بخوانید فتنه گران دیروز چه گروه انحرافی آویزان به دولت ( ظاهرا ) و چه هر تازه به دوران رسیده ای کاندید شود این مردم عزیز دقیقا تمام رفتارهای قبل و بعد از فتنه و تبدیل شدن به گروه انحرافی آنان را رصد کرده و می دانند که کی چه کاره است چون به عنایت الهی دم خروسشان در لابلای فرمایشاتشان !! معلوم است . لب باز کنند مردم آنها را خواهند شناخت . پس بنابراین چه بیایند و چه نیایند انقلاب و امت حزب الله تره هم برای آنان خورد نمی کنند . ای برادر آزموده را آزمودن خطاست -
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    راستي چرا شما به خاتمي و موسوي نمي گوييد جريان انحرافي؟ مگر اينها چي كم دارن از اونا؟ خاتمي را جناح راست و موتلفه بزرگ كرد و بس و مردم هم شكستش داند و تحقيرش كردند
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    در جواب خاتمی باید گفت که چراغ خاموش می آیید و چراغ خاموش میروید چرا که اصلا از اول چراغی در کار نبوده واگر هم بوده شما همان دسته یخرجونهم من النور الی الظلماتید. و به کارگزاران هم باید گفت که اگر شما هوش احمدی نژاد را داشتید که دیگه کارگزاران نبودید.
  • یه بنده خدا ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    سلام . یه سوال ؟! مگه آقای خاتمی هنوز زنده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سمیر ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    اصلا کدوم جریان انحرافی؟ این بازیه که سران فتنه راه انداختند و بس ...
  • گرگانی ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    مشرق ایمانتو نفروش درست خبر رسانی کن. وضع مملکت اظهر و من الشمسه نیازی به دروغ شما نیست. از این طریق شکم زن و بچت رو سیر میکنی اصلا به این چیزا اهمیت میدی
  • حب مسکو ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    رمز نگاری از تحرکات انتخاباتی اصلاحات در ایران!!؟چرا اصلاح طلبان سیاست شفافی در خصوص انتخابات ندارند؟اولا اصلاح طلبان بخوبی می دانند که راه پیش روی آنان برای شرکت در انتخابات پذیرش کامل مسئولیت فتنه سال 88است و این به معنی از دست دادن پایگاه داخلی و حامیان خارجی خود است ثانیا از سوی دیگر تحریم انتخابات به منزله همسویی با صدای شیطان بزرگ در 32سال گذشته است ثالثا از آنجا که اصلاح طلبان خود را دارای پایگاه مردمی!! می دانند از این در هراس هستند که با اعلام موضع صریح در تحریم انتخابات و مشارکت بالای مردمی همچون گذشته،این ادعای مضحک آنان برای خارجیان هم بر ملا شود. در واقع رمز عدم شفافیت آنان همین دو راهی است که بنظر آنان دارای یک وزن سیاسی است؛مسئولیت فتنه 88را بپذیرند و در انتخابات شرکت کنند و شکست بخورند و یا ااینکه مسئولیت فتنه را نپذیرند و انتخابات را تحریم کنند و با حضور حدکثری مردم شکست بخورند!!؟آنها راه دیگری را بعنوان راه میانه در پیش گرفتند که مبتنی است بر امکان مصادره مطلوب و رفع اتهامات وقایع احتمالی و نیز امکان وجود بعض چهره های همسو در مجلس برای بالا بردن قدرت چانه زنی؟اگر مشارکت در انتخابات بالا بود به معنی نه به اصلاحات تلقی نشود اما اگر مشارکت پائین بود نه به نظام و آری به اصلاحات تلقی شود!!؟از سوی دیگر از آنجا که احتمال مشارکت بالا وجود دارد در فرضی نیز نیاز به سخنگویانی دارند که در جلس باشند که آنها با چراغ خاموش شرکت می کنند
  • علي ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    خدايش اينجوري آبرو برا تون نمي مونه لااقل يك نظر مخالف هم بزاريد. اصلا اصلاح طلب ديگه معني نداره مردم يك زماني فكر مي كردن ممكنه اصلاحي در كار باشه بريد ببينيم اين قطار كي به دره مي افته
  • جلال ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    آخ آخ آخ حالا اصلاح طلبها نیومدن جمعیت هم نمی یاد چه جوری می خواهید حماسه سازی کنید کاش می یومدن کیف می داد رای میلیونی بیارن بعد بریزید بگید حکم اسلام و قرآن خلاف رای مردم است حال می کردید نه؟
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    رای مردم رو در 22 خرداد دیدیم خوب بود اجازه می داند این اراذل هم شرکت کنند و بعد از شکست فاحش آن وقت دوباره ادعای تقلب می کردند و می افتادند به جان سطل آشغال ها اون وقت ما هر هر بهشون می خندیدیم
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    مشرق زمین هرگز نمی میرد هر چند شرقی ها بمیرند
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    0 0
    اين كامت ها چيه كه منتشر مي‌كنيد، اين به اصطلاح اصلاح طلبان، فقط تو اينترنت خوب ابراز وجود ميكنند اما مردم جامعه چيز ديگري هستند كه اينها نميخوان قبول كنن، اينان فكر ميكنند 9 دي از لبنان نيرو اومده تو خيابون‌ها، و در تمام شهرهاي ايران راهپيمايي كرده
  • داريوش ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    آقا يا خانم ناشناس تو چرا فكر ميكني كل مردم جامعه هستي ؟
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    0 0
    افسوس كه به راحتي تهمت ميزنيد و دم از مردانگي و پيامبر و علي و امام حسين و ائمه و عدالت محوري و دولت امام زمان و اين حرفها هم ميزنيد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس