کد خبر 884520
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
10.jpg

صندلی ارگونومیک تفاوتهای بسیاری با سایر صندلی های موجود در بازار دارد. صندلی ارگونومیک بمنظور جلوگیری از وارد آمدن فشار بر ساختار اصلی بدن شما به هنگام کار کردن طراحی شده است.

برای همه ما پیش آمده زمانی که در اداره پشت میز و رایانه خود مشغول به کار می باشیم فشار را بر نواحی همچون کمر، گردن، مچ و سایر نواحی بدنمان احساس می کنیم.

تمام این ها عوارض استفاده از صندلی نامناسب و غیر ارگانیک می باشد. به منظور رفع این معضلات باید تفاوت های صندلی اداری ارگونومیک و صندلی معمولی را بدانید.

صندلی ارگونومیک تفاوتهای بسیاری با سایر صندلی های موجود در بازار دارد. صندلی ارگونومیک بمنظور جلوگیری از  وارد آمدن فشار بر ساختار اصلی بدن شما به هنگام کار کردن طراحی شده است.

صندلی اداری باید قابلیت های خوبی برای راحتی استفاده کننده داشته باشد تا بتواند برای مدت طولانی قابل نشستن باشد، مخصوصا در ادارات یا سازمان ها که بیش از هشت ساعت بر روی صندلی اداری نشسته می شود چنانچه مناسب نباشد مطمئنا آسیب هایی به ناحیه کمر وارد خواهد کرد.

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی صندلی اداری بایددر نظر گرفته شود این است که صندلی برای چه کاربردی در چه فضایی و توسط چه مقامی در سازمان مورد استفاده قرار میگیرد به عنوان مثال هر کاربرد مدیریت،انتظار،نشیمن و.. هر یک خصوصیاتی خاص خود را میطلبد که در طراحی و ساخت با توجه به نیاز وکاربرد لحاظ میگردد.

شاید تا به حال واژه ارگونومیک را زیاد شنیده باشید،  ارگونومیک بدین معناست که هر وسیله‌ای مانند میز یا صندلی که متناسب با ویژگی‌های بدن انسان ساخته شده باشد.

وقتی یک  صندلی اداری از طراحی ارگونومیک برخوردار است و صندلی ارگونومیک به حساب می اید ، قادر است که وزن یا در واقع سنگینی شما را بر روی بخش‌های مختلف بدن،  حین استفاده از صندلی اداری به نحو مطلوبی تقسیم کند. در این میان بحث ارتفاع صندلی یکی از موارد تاثیرگذار در تقسیم متناسب وزن حین نشستن است؛ در واقع صندلی اداری نه باید خیلی بلند باشد نه خیلی کوتاه. اگر بیش از اندازه بلند باشد، به نواحی درونی زانو در حین نشسنتن  فشار وارد می‌شود و در حالی‌که هیچ وزنی روی پاهای شما نیست، قسمت‌های دیگری از بدنتان تحت فشار زیادی قرار دارند. همچنین چنانچه صندلی بیش از حد کوتاه باشد سنگینی را بر روی استخوان‌های نشیمنگاه شما حین نشستن افزایش قابل توجهی میدهد مه در دراز مدت میتوتند سلامت شمارا به طور جدی تهدید نمایید.

یه طور کلی یک صندلی ارگونومی باید از یک تشک مناسب برای نشیمن گاه و تکیه گاه برخوردار باشد که استفاده کننده بتواند برای مدت طولانی که بر روی آن می نشیند احساس راحتی کند؛ البته بهتر است این تشک برای نفس کشیدن و هوا جا داشته باشد و از یک سطح سخت و سفت تشکیل نشده باشد.

حال با توجه به تنوع انواع صندلی های اداری ارگونومیک نکاتی هستند که باید در هنگام انتخاب یک صندلی طبی اداری در نظر داشته باشید:

یک اصل اساسی ارگونومی این است که هیچ انسانی به عنوان انسال میانه یا میانگین وجود ندارد. با این حال فراهم کردن یک صندلی ارگونومیک ویژه که مشخصا برای یک فرد طراحی شده باشد عملا امکان پذیر نیست. تنها راه حل این است که به کارمندان امکان تنظیم کامل صندلی هایشان را بدهیم که تعداد زیادی از انها با ان راحت باشند (معمولا 90 درصد از جمعیت؛ کارمندانی که عضو جمعیت 5 درصدی کوتاه قد ترین و بلند قد ترین ها هستند به صندلی هایی نیاز دارند که بر اساس نیاز آنها ساخته شوند.

صندلی اداری را انتخاب کنید که :

  • کنترل اسان داشته و کاربری و نشستن بر روی آن اسان باشد.
  • ارتفاع و شیب آن قابل تنظیم باشد.
  • فشاری به پشت ران یا زانوهای شماوارد نسازد.
  • گوشه جلویی آن به سمت زمین خم شده باشد.
  • پارچه استفاده شده در ان لیز نباشد و قابل عبور برای جریان هوا باشد.
  • پشتی آن برای قسمت تحتانی پشت شکل داده شده باشد.
  • صندلی اداری دارای پنج نقطه محکم استقرار باشد.
  • صندلی اداری چرخ یا غلتک های مناسب با نوع کف زمین داشته باشد.
  • صندلی کامپیوتر مکانیسم چرخش مناسب داشته باشد.
  • وقتی قسمت بالایی دست هایتان اویزان است و قسمت جلویی دست 90 درجه با قسمت بازو دارند  تکیه گاه های دست تا ارتفاع ارنج قابل تنظیم باشند .
  • تکیه های بازو مزاحم حرکات ازاد داخل محیط کاری نشوند.

انتخاب صندلی اداری

اگر کارمندان و افرادی که امور شغلی خود را پشت میزهایشان با صندلی های اداری انجام میدهند، از میزان دقیق مجموع ساعاتی که روی صندلی مینشینند، آگاه شوند، به سختی شوکه خواهند شد. کسانی که حدوداً 40 ساعت در هفته کار میکنند، در مجموع، دست کم سالی 2000 ساعت را روی صندلی های اداری خود مینشینند. این رقم وقتی به تمام سالهای کاری یک شخص تعمیم داده شود، به طرز غافلگیر کننده ای درمی یابیم، که این اشخاص بخشی از مدت عمر خود را روی صندلی های کار سپری میکنند.

علیرغم این محاسبات، معمولا افراد پول هنگفتی صرف خرید میز خود میکنند، یعنی بسیار بیشتر از بودجه ای که به خرید صندلی اداری اختصاص میدهند، و تقریبا این امر حتی در مورد افرادی که دفتر کار خود  را در منزل دائر نموده اند، نیز صادق است.

این در حالی است که اغلب آنها بیشتر از مدت زمانی را که در خواب هستند، روی صندلیهای خود و در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر میگذرانند. با نگاهی به داده های فوق و با یک بررسی اجمالی در می یابیم که اهمیت تهیه یک صندلی اداری چه در منزل و چه در دپارتمان اداری و شرکتها، تا چه میزان ضروری و حیاتی است.

صندلی اداری ایمن برای افرادی که پشت میز کار میکنند، اهمیت به سزایی دارد، به این جهت که ضمن تامین آسودگی و راحتی، از سلامتی آنها نیز محافظت بعمل می آورد.

این مقاله را تا انتها بخوانید تا از نکات قابل توجهی در مورد انتخاب صندلی اداری که ابزار ویژه کار اداری است، آگاه شوید.

تاکنون پژوهشهای ارگونومیک بسیاری توسط گروههای مختلف در این خصوص انجام شده، و تقریبا نتیجه تمام آنها حاکی از آن است که استفاده از یک صندلی اداری با کیفیت و ایمن، به افزایش بهره وری، کارآیی و تمرکز بالاتر کسی که روی آن نشسته می انجامد. در نقطه مقابل این وضعیت، یک صندلی اداری بد و غیرایمن، موجب بروز عوارض  و دردهای ستون مهره و کمر، اختلالات گردش خون و بیماری مفاصل موسوم به سندرم تونل کارپال میگردد. نیازی نیست که بگوییم در این وضعیت غیرآسوده و ناراحت، چه بر سر بهره وری و تمرکز شخص خواهد آمد.

در طراحی سایت فروشگاهی ملاحظاتی هستند که رعایت آن ها به رونق هرچه بیشتر کسب و کار اینترنتی تان

برخی از این ملاحظات به اختصار عبارتند از:

  • مزایای محصولات

 مزایای محصولات خود از دیگر محصولات مشابه را برای مشتریان خود بیان کنید. این امر باعث کسب اعتماد و اطمینان و در نهایت خرید از شما می شود.

  • تصویر

برای محصولات خود تصویر با کیفیت تهیه کنید تا با دیدن عکس متوجه تمام جزئیات محصول بشوند

  • توضیحات محصول

توضیحات  مرتبط با محصول را کامل و واضح بیان کنید تا جای هیچ گونه ابهامی برای مخاطب نماند و خرید را نهایی کند.

  • یک امر مهم در طراحی سایت های فروشگاهی خبرنامه الکترونیکی است که کاربر با عضویت در خبرنامه بتواند از پیشنهادات ویژه ی شما آگاه شود. علاوه بر این باعث ماندگاری نام برند شما در ذهن کاربر نیز می شود.

حال که سایت فروشگاهی شما آماده شده است وقت آن است با ترفند های بازاریابی نام برندتان را جهانی کنید.

بازاریابی اینترنتی

تنها با راه اندازی سایت فروشگاهی فروش اتفاق نمی افتد نیاز است تا شما با برنامه ریزی مناسب بازاریابی حرفه ای برای محصولات سایتتان انجام دهید.

بازاریابی اینترنتی هدفمند باعث می شود افراد بیشتری جذب کسب و کار و محصولات شما شوند در نتیجه فروش شما افزایش می یابد.  

چهت مشاهده لیست قیمت کابین دوش حمام و کابین های لاریس کلیک کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس