علی دوستی مهر

سرمربی باسابقه تیم های ملی پایه فوتبال گفت: در رده های پایه بهتر است بازیکنان با این ذهنیت به میدان بروند که پیش از شروع مسابقه یک گل از حریف خود عقب هستند.

سرویس ورزش مشرق – در آستانه برگزاری مسابقات فوتبال در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا تیم فوتبال زیر 21 سال کشورمان از فردا و در اولین دیدار از ساعت 13:30 به وقت تهران باید به مصاف تیم امید عربستان برود.

علی دوستی مهر در گفت و گو با مشرق، درباره تیمی که به این دوره از بازیها اعزام شده، کادر فنی، نحوه حضور در این رویداد و حریف اول شاگردان زلاتکو کرانچار حرف زد.

متن این صحبتها در ادامه می آید:

*چه شناختی از تیمی که به این دوره اعزام شده دارید؟

- همه این بازیکنان در سالهای قبل در رده نوجوانان یا دانش آموزی شاگرد خودم بودند. بهترین اتفاق این بود که در این دوره تیم با بازیکنان زیر 21 سال اعزام شد و حالا اگر این تیم در هر بازی 6، 7 گل هم بخورد مهم نیست چون با آینده نگری این اقدام انجام شده و نه روزمرگی. امیدواریم با این روند آینده خوبی برای تیم امیدمان ترسیم شود و در نهایت بتوانیم مجوز ورود به المپیک را بگیریم.

* کدام تیم همگروه با ایران (عربستان – کره شمالی – میانمار) قوی تر هستند؟

- فوتبال در آسیا پیشرفت کرده است. همه کار می کنند و دیگر مانند گذشته نیست که بگوییم فلان تیم ضعیف است. این مسابقات می تواند تدارک خوبی هم برای حضور این تیم در مسابقات مقدماتی المپیک باشد تا نقاط ضعف و قوت مان را بهتر بشناسیم.

* تیم امید با این کادر فنی می تواند موفق باشد؟

- قطعا فدراسیون فوتبال با کارشناسی کامل این نفرات را برگزیده است. حمید استیلی به عنوان مدیر فنی تیم با سابقه بازی در جام جهانی هم در دوران بازیگری و هم مربیگری سوابق خوبی دارد و فوتبال را به خوبی درک می کند. رضا شاهرودی و سهراب بختیاری زاده هم در جام جهانی بازی کرده و از مربیان خوب هستند.  زلاتکو کرانچار هم که در رده باشگاهی و ملی کار کرده و با سپاهان قهرمانی هم داشته از این رو فکر می کنم بستر مناسبی فراهم شده تا تیم امید با هدایت این عزیزان بهترین نتایج را گرفته بهره لازم را از حضور در این بازیها ببرد.

* عربستان می تواند برای تیم ما دردسرساز شود؟

- یکی از مشکلات فوتبال ما این است که ابتدا به اسم تیم حریف نگاه می کنیم بعد وارد زمین می شویم. اگر بچه ها بدانند با آرژانتین بازی دارند با تمام قوا به میدان می روند ولی اگر بدانند به یک تیم ضعیف بازی می کنند بی تفاوت و بی اهمیت راهی میدان می شوند و همین کار دستشان می دهد. فوتبال بی تفاوتی نمی شناسد چه بسا در جام جهانی دیدیم که آلمان قهرمان دور قبل چطور از کره جنوبی (0-2) باخت!

* پس بازی با عربستان دشوار است یا آسان؟

- فکر می کنم عربستان یک فینال زودرس برای تیم امید ماست که با برد برابر این حریف می توانیم انرژی خوبی را در بچه ها تزریق شده ببینیم.

* خصوصیت این تیم عربی چیست؟

- آنها بیشتر از بحث فنی روی مسایل روحی روانی با تیم مقابل کار می کنند. عربستانی ها می آیند تا حریف شان را عصبی کنند و بعد ضربه بزنند. اگر خدای نکرده ما اول گل بخوریم این کار را برای تیم مان دشوار می کند.

* پس اگر زود گل بزنیم بهتر است؟

- قطعا! این می تواند به مراتب روی بازی ما و آنها تأثیر گذاری داشته باشد.

* همیشه پیش از رویارویی با چنین حریفانی چه توصیه ای به بازیکنان کم سن و سالی که با آنها کار کرده اید می کردید؟

- همیشه به آنها می گفتم فکر کنید وقتی وارد زمین می شوید یک گل از حریف عقب هستید. باید با تمام توان راهی میدان شویم . در همان 10، 15 دقیقه اول برتری تان را به حریف دیکته کنید تا مجبورشان کنیم که با احترام بازی را ادامه بدهند و اگر بتونند زود گل بزنند که خیلی هم بهتر است. ما باید در این دیدار خیلی زود به گل برسیم چون در رده پایه بازیکن هر چه رو به پایان بازی می رود و گل نزند و یا گل خورده باشد استرس بر او غلبه می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس