خبر ویژه

یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره تأثیرگذاری بیانیه پراکنی و موضع‌گیری‌های خاتمی و افراطیون حزب مشارکت نوشت: حتی خود اصلاح‌طلبان هم این بیانیه‌ها را نخوانده‌اند چه رسد به مردم(!)

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در خبرهای ویژه خود نوشت:

به گزارش جهان‌نیوز، طی چند روز اخیر رئیس دولت اصلاحات و تعداد دیگری از چهره‌های تندرو اصلاحات همچون مصطفی تاجزاده، بهزاد نبوی، عبدالله ناصری، جواد امام، فیض‌الله عرب سرخی، محمد کیانوش‌راد، محمد سلامتی و... با صدور بیانیه‌هایی بدون در نظر گرفتن نقش خود در سرکارآوردن دولت روحانی و در اختیار داشتن پست‌های متعدد مدیریتی در دولت تدبیر و امید، اقدامی به فرار به جلو کرده و راهکار ارائه نموده‌اند.


اما جدای از راهکارهای تکراری و سیاسی که اصلاح‌طلبان برای مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که در این بیانیه‌های به ظاهر پرطمطراق تأکید کرده‌اند، بررسی‌های روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نشان می‌دهد به این بیانیه‌ها توجهی در افکار عمومی نشده است.


در گزارش روزنامه اعتماد آمده است: «چرا هیچ یک از تصمیم‌سازان و کنشگران اصلی کشور از زمان صدور این بیانیه‌ها در مورد راهکارهای پیشنهادی یک جریان سیاسی واکنشی نشان نداده‌اند؟ آیا بیانیه را ندیده‌اند یا نادیده گرفته‌اند؟ پرسش‌های «اعتماد» از برخی چهره‌های سیاسی نشان می‌دهد که این دو بیانیه دیده نشده و حتی در میان اصلاح‌طلبان هم کسانی حضور دارند که حتی دو بیانیه را ندیده‌اند و البته سؤال مهم‌تر اینکه آیا این بیانیه‌ها اساساً کارکردی در نظام سیاسی دارد یا خیر؟ نویسندگان بیانیه اصلاح‌طلبان در پایان آن نوشته‌اند که باور دارند «هیچ مطالبه‌ای با درخواست و نامه و تومار محقق نخواهد شد؛ پس دست یاری خود را به سوی شما هم‌وطنان دراز می‌کنیم؛ به سوی تمامی ایرانیان آزاده، شریف و دغدغه‌مند.

به سوی همانانی که هر چند فشار اقتصادی توان از کف‌شان برده و امیدهای‌شان را هدف قرار داده، اما قدرت اراده‌شان و شوق علاقه‌شان به این میهن، جوانه‌های امید را در دل‌هاشان زنده نگه داشته است. با این حال دست به قلم شده و همچون بیانیه قبلی بندهایی را مطرح کرده‌اند که نه تنها قابلیت اجرایی شدن آن اندک است حتی از میان هم‌جناحی‌ها یا مخالفان‌شان هم نادیده گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بابک مرجوی IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    13 7
    بیانیهٔ خاتمی را خود خاتمی هم نخواند .. مثل مدرن تاکینگ که خودش هم دیگه آهنگهای خودشو گوش نمیکرد تا منحل شد.‌.. ودیگه تتتککککررررار نشد ..‌
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    8 12
    ما که خوندیم همراه جمع بسیاری از دوستان موافق و مخالف ... رجما بالغیب حرف نزن
  • ایرانی AE ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    9 2
    روحانی فاتحه خاتمی و اصلاح طلبانا خواند
  • امیر IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    10 12
    روزنامه کیهان رو کسی میخونه؟؟؟
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
      17 4
      اگه می خوندید حال و روزتون این نبود
  • ناصر IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    3 3
    شما به صراحت دیدید وتشخیص میدهید که فرمان ده وسر فتنه اصلی در سال 88 همین بوده که الان دوباره اعلامیه داده تا دوباره فتنه دیگری به پا شود ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس