عبدالله+ناصری.jpg

مشاور خاتمی می‌گوید روحانی در آستانه رفوزه شدن است.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

همه مخاطبان خاص هشدارهای دیروز رهبر انقلاب

مقام معظم رهبری، روز دوشنبه گذشته در دیدار هزاران نفر از قشرهای مردم از استان‌های مختلف، سخنان مهمی را درباره اوضاع اقتصادی و معیشتی، شرارت‌های آمریکا، پیشنهاد مذاکره و نیز ضرورت وحدت عمومی مردم و مسئولان بیان کردند.

سخنان مهمی که البته مخاطبان خاصی هم داشت...

ما در ادامه به بخش‌هایی از این سخنان مهم رهبر انقلاب اشاره می‌کنیم:

_ اکثر کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسئولان متفق هستند که عامل همه این مشکلات تحریم ها نیست بلکه ناشی از مسائل درونی و نحوه مدیریت و سیاست گذاری اجرایی است. من نمی گویم تحریم ها اثر ندارد، اما عمده مشکلات اقتصادی اخیر مربوط به عملکردها است و اگر عملکردها بهتر و با تدبیرتر و به هنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم ها تأثیر زیادی نخواهد داشت و می توان مقابل آن ایستاد.

_ مشکلات اقتصادی کشور راه‌حل دارد و این‌گونه نیست که دشمن و برخی افراد دنباله‌رو او، در داخل و در رسانه‌ها خبیثانه تبلیغ کنند که کشور به بن‌بست رسیده و هیچ راهی جز پناه بردن به فلان شیطان یا شیطان اکبر وجود ندارد.

_ هرکسی که اعلام کند ما به بن‌بست رسیده‌ایم، یا جاهل است و یا حرف او خائنانه است.

_ برخی درخصوص فساد به‌گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویا همه‌ی نظام فاسد است و ادعای فساد سیستمی و فراگیر می‌کنند درحالی‌که این‌گونه نیست و ما در کشور، مدیران پاکدست و مؤمن فراوانی داریم و این‌گونه سخن گفتن، ظلم به این افراد و ظلم به نظام اسلامی است... افراط و تفریط غلط است. برخی در صحبت‌ها و نوشته‌های خود بی‌ملاحظه هستند. نمی‌توان فساد در برخی دستگاه‌ها و یا در میان برخی افراد را به کل کشور تعمیم داد.

_ انتقاد اشکالی ندارد اما نباید مردم را ناامید کرد. گاهی در یک روزنامه یا در یک برنامه‌ی تلویزیونی و رادیویی، به‌گونه‌ای سخن گفته می‌شود که گویا همه‌ی درها بسته است؛ درحالی‌که این‌گونه نیست.

_ امام راحل عظیم‌الشأن هم مذاکره با آمریکا را تا وقتی این رژیم آدم نشود ممنوع کرده بود ما هم بر همین نکته تأکید می‌کنیم.

_ برخی به اسم اینکه طرفدار ضعفا هستیم و می‌خواهیم اوضاع را درست کنیم، خودشان ملتفت نیستند اما عملاً در چارچوب نقشه‌ی دشمن حرف می‌زنند و اقدام می‌کنند...آن‌ها که می‌گویند دولت باید برکنار شود در نقشه‌ی دشمن نقش‌آفرین هستند. دولت باید سر کار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد.[۱]

*مقام معظم رهبری ابعاد و فرایندهایی را در وضع موجود مورد اشاره قرار داده‌اند که سرجمع آنها در صورت عدم انسداد، منجر به «فتنه اقتصادی» می‌شود.

ما در وبلاگ مشرق طی سالیان گذشته کراراً و تقریباً هر روز، اسنادی را به مخاطبان محترم ارائه کرده‌ایم که نشان می‌دهد مقوله «القای ناامیدی»، «مفسدنمایی از نظام اسلامی»، «اصرار بر اضمحلال دولت» و «بزرگنمایی از تحریم‌ها» تماماً در قالب پروژه‌های مختلف اما همسو توسط برخی افراد معلوم‌الحال در ۲ جریان سیاسی در حال پیگیری هستند.

اما نکته اینجاست که نظام اسلامی و قوای کشور، قصد مبارزه با این حرکات مرموز را دارند و قضیه دیگر صرفا یک رصد رسانه‌ای و یا هشدار برخی محافل تحلیلی نیست.

صحبت‌های رهبر معظم انقلاب که در بالا به آن اشاره شده است، مخاطبان خاصی دارد که خود بهتر از هرکسی می‌دانند چشمان تیزبین نظام اسلامی متوجه آنهاست و قطع نکردن پروژه‌های جنگ روانی اشاره شده، سرنوشتی همانند رسوایی سال ۸۸ را برای تک به تک آنها رقم خواهد زد.

صد البته منظور و مصداق سخنان رهبر معظم انقلاب شامل جلوگیری از «آزادی بیان» نمی‌شود و آزادی بیان و صحبت‌های مدلل از معانی نظام جمهوری اسلامی است اما همانطور که اشاره شد کسانی هستند که از بام تا شام بر کلمه «ناامیدی» تأکید دارند، اصرار دارند که با شکست برجام دیگر «سرمایه‌گذاری خارجی» در ایران ممکن نیست، اقتصاد کشور «بحران» زده و دچار «ابرچالش» است، «فساد» سر تا پای نظام را فرا گرفته، راهی جز مذاکره نیست و مردم «سرخورده» شده‌اند!

ما البته به منظور عدم ورود به ایجاد فضای دوقطبی از ذکر رج به رج منابع این سخنان خطرناک و افشای اسناد پروژه بودن آنها در اینجا خودداری کرده‌ایم تا فقط صرفا مشخص شود که هشدارهای دیروز رهبر معظم انقلاب، جملگی مخاطبان خاصی داشته‌اند که اصلاً و ابداً پنهان و یا در خارج از مرزها نیستند.

با اینحال ولی مبرهن است که در صورت ادامه فرایندهای اشاره شده و بی‌توجهی این افراد معلوم‌الحال به هشدارهای نظام اسلامی، طریقی دیگر رقم خواهد خورد...

گفتنیست، سخنگوی قوه قضائیه نیز به تازگی اعلام کرد که قرار شده هر کس با ژست افشاگری درباره وضعیت اقتصاد کشور و بروز مفاسد، مسائلی را عنوان کرد، توسط دستگاه قضایی احضار شود تا اطلاعات خود را ارائه کند. [۲]

***

مشاور خاتمی می‌گوید روحانی در آستانه رفوزه شدن است

«عبدا... ناصری»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای مشورتی اصلاحات که به لیدر این جریان مشاوره می‌دهند، به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه آرمان امروز گفته است:

«متوسط و میانگین نمره عملکردی آقای روحانی از سوی نخبگان و کنشگران سیاسی جامعه رأی خود متوسط ۱۵ بوده اما اکنون در بسیاری از زمینه‌ها نمره وی و ارزیابی کنشگران و نخبگان به نمره لب مرز رسیده و تازه در برخی از عرصه‌ها نیز نمره مردودی گرفته از جمله مدیریت بحران ارز و افکار عمومی و جامعه پس از تحولات اخیر.»

او در ادامه تصریح می‌کند:

اگر آقای روحانی در این چارچوب جدی عمل نکند و هماهنگ با گفتمان انتخاباتی خود یا گفتمان اصلاحات پیش نرود حتما در ۱۴۰۰ و پایان ۸ سال شرایطی به مراتب سخت‌تر و پر مساله‌تر از آقای احمدی‌نژاد پیدا خواهد کرد. آقای روحانی حتی اگر به فکر ظرفیت اصلاح‌طلبی برای انتخابات آینده نباشد، باید برای آینده سیاسی و اجتماعی خود به طور جدی فکر کند.[۳]

*برخی تحلیلگران اصولگرا از جمله مرحوم حسن شایانفر، مدیر فقید دفتر پژوهش‌های کیهان، از سال‌ها قبل تأکید کرده بودند که صدای «عبور از روحانی» یک روز شنیده خواهد شد. [۴]

دقت شود که مرحوم شایانفر در زمانی این حرف را زده بود که اصلاح‌طلبان می‌گفتند ما «فدائیان روحانی» هستیم، تمام کارهای روحانی قانونیست، او از خود ما هم بهتر عمل کرده و ما تضمین روحانی هستیم. [۵]

البته مشخص نیست که آقای روحانی و اعضای ستاد دولت که روزگاری دلخوش به «تَکرار می‌کنم» لیدر اصلاحات بودند، فکرش را می‌کردند که روزی نمره مردودی و احتمالاً رفوزگی آنها نیز اعلام شود یا نه!؟ اما هرچه هست به نظر نمی‌رسد که اظهارات ناصری و صحبت‌های مشابه کسانی دیگر در ستاد اصلاحات؛ پایان ماجرا باشد.

به سخن دیگر اینکه روحانی روزهای سخت‌تری را هم با اصلاح‌طلبان در پیش رو دارد زیرا چپ‌ها هرگز قصد ندارند با کارنامه روحانی که به نام آنها نوشته شده در انتخابات‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ گام بگذارند.

اظهارات عجیب این روزهای چهره‌های چپ مبنی بر رفوزگی روحانی و یا عدم وابستگی آنها به روحانی از روز اول! [۶] اما در حالیست که برخی معتقدند هیچکدام از این رفتارها نخواهد توانست منجر به جدایی این دو جریان سیاسی در ذهن مردم و در ساحت افکار عمومی شود.

از نظر مردم، مسبب‌الاسباب وضع موجود، بیش از روحانی، اصلاح‌طلبان هستند و این کارنامه افت کرده، تا ابد در سجلّ چپ ایرانی حک خواهد بود.

گفتنیست، یکی از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی گفته است: امروز من هر کجا که می‌روم مردم می‌خواهند من را سنگسار و تکه‌پاره کنند که تو – و امثال تو- باعث شدی که ما به آقای روحانی رأی بدهیم.[۷]

***

شرط تازه «مافیای سینما» برای نقش دادن به سلبریتی‌های ایرانی

«آناهیتا همتی»، بازیگر تلویزیون و تئاتر، به تازگی در یک پست اینستاگرامی نوشته است:

ایران، کشوری در فقر، رو به قحطی...

فقط تصور کنید اگر چپاول، دروغ و خفقان وجود نداشت چه کشور گلستانی می‌داشتیم! [۸]

*لیلا اوتادی، از بازیگران سینما هم به تازگی با انتشار تصویری از دو گربه که یکی روی دیوار خرابه و دیگری در یک ماشین است نوشت: شکاف طبقاتی یعنی این. مثل این گربه‌ها. یکی با ۹ میلیارد دلار فرار می‌کند و ۸۰ میلیون دیگر برای بقا دست و پا می‌زنند و با خرید دلار گرانتر، جای دزدی‌ها را پُر می‌کنند. [۹]

قبل از این دو نفر، حمید فرّخ‌نژاد، دیگر بازیگر سینمای کشورمان هم در یک پست اینستاگرامی، کشورمان ایران را به «آفریقا» تشبیه کرده بود.

به نظر می‌رسد بحث اظهار نظرهای خلاف واقع و اصرار بر «اوگاندا» نمایی از ایران در میان سلبریتی‌ها دیگر از حیطه بی‌مطالعگی و به دلیل عدم نزدیک بودن به فضای واقعی زندگی مردم در ایران گذشته و وارد فاز «برندینگ» و ژستی شده است که مورد رضایت مافیای سینماست.

همان چیزی که برخی بازیگران و سلبریتی‌ها تأکید کرده‌اند در سینما و ایضا تئاتر وجود دارد و فقط با لحاظ شرایطی حاضر است به سلبریتی‌های ایرانی نقش بدهد.

به این معنی که انگار شرط حضور در اکران‌های خصوصی، حضور روی استیج‌ها و نقش گرفتن در تئاترها و فیلم‌ها و در یک کلام گذشتن از فیلتر این مافیا، اکنون بسته به میزان سیاه‌نمایی است که برخی سلبریتی‌ها از اوضاع کشور ایران ارائه می‌دهند.

زیرا این حدّ از سیاه‌نمایی و همه‌گیری آن در میان سلبریتی‌های ایرانی هرگز نمی‌تواند اتفاقی و یا از روی عدم هماهنگی باشد.

البته پر واضح است که مشکلات کشور آرام آرام رفع می‌شود و «زمستان» هم یک عابر گذری بیشتر نیست اما یقینا در صبح فردا، کسانی هستند که باید پاسخ بدهند چگونه اهل این آب و خاک بوده‌اند اما در سیاه نشان دادن چهره آن پرونده‌های قطوری دارند.

ما در وبلاگ مشرق، پیش از این نیز این پیشنهاد را ارائه کرده‌ایم که سلبریتی‌هایی که احساس می‌کنند ایران شبیه به آفریقاست و رو به قحطی می‌رود؛ چرا به جایی که فکر می‌کنند بهتر از ایران اسلامی است نمی‌روند و اینهمه زجر را متحمل می‌شوند!؟

به سخن دیگر اینکه این نرفتن آنها وقتی مدام تصاویری از حضور و تفریح در کشورهای خارجی منتشر می‌کنند اما زندگی در ایران را همراه با «سیاه‌نمایی» ترجیح می‌دهند محل سؤال است.

***

۱_ http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=۴۰۲۴۳

۲_ mshrgh.ir/۸۸۳۴۸۵

۳_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/۲۲۹۸۷۴

۴_ http://fna.ir/KGO۱S۵

۵_ https://www.isna.ir/news/۹۶۰۲۱۲۰۶۹۷۷/

۶_ mshrgh.ir/۸۸۳۴۸۵

۷_ https://www.isna.ir/news/۹۷۰۵۱۷۰۹۲۲۱/

۸_ http://www.jahannews.com/news/۶۳۳۳۰۵

۹_ http://www.jahannews.com/news/۶۳۳۵۲۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 6
  • اکرم IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    24 4
    مدیران بیشترشان بهبو و بی خاصیت در قبال فساد و تبانی عده ای مدیر یا صاحب قدرت بازنشسته هستند .. چرا که پست و موقعیت تصادفی از قبل جناح یا نماینده ای گرفته اند و حفظ میز مهمترین اولویتشان است . مدیران قدر به جرم عدم تعادل از صحنه خارج شده اند .
    • علی حقجو IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
      7 3
      بیشترشان انصافا اشتباه است. اقلیت تاثیر گذار از مدیران واژه مناسب تری است
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
      4 1
      قضاییه اجازه اختیارات بیشتر را گرفت پس بهانه برخورد فوری و قاطع نمانده. البته هنوز قضات مربوطه انتخاب نشدند!!!؟؟
    • نرگس IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
      0 0
      یکی از نکات جالب فرمایشات رهبر جدا کردن سیاستمدارها، دیپلمات ها، دانشجویان علوم سیاسی و فعالین حوزه سیاست از بقیه بود. یعنی توجه به تخصص در علوم سیاسی مانند بقیه رشته ها.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    65 21
    والا ما که چهل سال منتظریم که مشکلات رفع بشه دیشب برنامه نود بمناسبت بیست سالگی شروع برنامه گفت زمانی که نود شروع شد دلار هشتصد ‌شصت تومن وسکه شصت هزار تومان بود اونوقت شما میگید یواش یواش رفع میشه واقعا اینقد خوشبین هستین بین مردم زندگی نمیکنید یک کیلو ماست شده ۱۴ هزار تومان درصورتی که حقوقرکارگر تواین گرمای طاقت فرسا خوزستان یک میلیون وچهارصد هستش یکم انصاف داشته باشید ‌نگید مشکلات حل میشه واقعا ناامیدی کل جامعه روگرفته چرا سرمون رو بکنیم زیر برف
    • علی حقجو IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
      18 59
      تو خوزستان یک کیلو و نیم ماست 6500 تومانه. نرخ مارکت های شمال تهران را به حساب کارگر مظلوم خوزستانی ننویس
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
      24 45
      کل مطلب گیرم درست ... فقط شما چه ماستی می خوری که 14000 تومنه آخه من من ماست با شیر محلی که بعد یک هفته ترش هم میشه (طبیعی) میخرم کیلویی 4000 تومن
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
      31 16
      بنده دقیقا پریشب یک سطل ماست خوشمزه محلی خریدم به قیمت کیلیویی کمی بیش از 2500 که بابت ان سطل حدود یک و نیم کیلو 3600 تومان پرداختم در شاهرود
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
      25 24
      البته قیمت دلار و سکه را نود درست گفت اما نقدینگی ان سال هم احتمالا بیش از 40 یا 50 هزار میلیارد نبوده نه الان که 1600 هزار میلیارد تومان است که خب اگر مردم فریب لیبرالها را نخورند و به افرادی مثل جلیلی که معتقد به اقتصاد عدالت محور اسلامی و تولید ملی هستند رای دهند با توضیع عادلانه تر این رقم و همچنین هدایت ان به سمت تولید نه دلال بازی بسیاری از مشکلات حل میشود
    • DE ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
      4 1
      ماست از سوسول مارکت نیاوران میخری ؟
  • ایرانی IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    41 35
    همه چیز خوب پیش میره. کارتون تمامه . ایرانستان آباد نخواهد شد
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
      18 6
      خفه سعودی . امشی
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    36 8
    قوه قضائیه خوابه سلبریتی فعاله
  • محمد AE ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    49 9
    این اناهیتا همتی همون کسی نبود که از یه پژاکی حمایت کرد واقعا چرا قوه قضاییه با این مفت خورهای بی هنر برخورد نمیکنه
  • محمد رضا کریمی GB ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    18 7
    با عرض سلام . یا مفسر شما پختگی ودانش لازم سیاسی را ندارد و یا دارد و نان را میخواهد به نرخ روز بخورد .
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    14 9
    اين سياه نمايان رويشان سياه و قلبشان تاريك است خداوند هدايتشان فرمايد.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    26 3
    همه مشکلات در مجموع مال ناکارامدی حاکمان میباشد بقیه بهانه و عقده میباشد.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    41 11
    مشرق عقده هایی که از احمدی نژاد داری رو خوب خالی میکنی
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    25 2
    این مملکت مردم دانا میخواهد وقتی مردم اسیر وعده های پوچ انتخاباتی سلبریتی هایی که بزرگترین دغدغه شان فقط وفقط دیده شدن میباشند شوند بهتر ازاین سرنوشت را نخواهند داشت نتیجه اش این است که هشت سال برثروت ثروتمندان افزوده و سفره پا پتی ها خالی تر خواهد شد علی برکت ا...
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    16 1
    خانم همتی چه خبر از معاون پست بانک؟
  • سعید IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    9 3
    داداش والله ما یک کیلو ماست را تو اذربایجان غربی میخریدیم 3000تومان با نرخ جدید 4500 تومان سوپری سرمحله حالا نمیدونم 14 تومن از کجا اومده
  • حمیدرضا IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    5 0
    با سلام عرض ادب و احترام ((تماماً در قالب پروژه‌های مختلف اما همسو توسط برخی افراد معلوم‌الحال در ۲ جریان سیاسی در حال پیگیری هستند. اما نکته اینجاست که نظام اسلامی و قوای کشور، قصد مبارزه با این حرکات مرموز را دارند و قضیه دیگر صرفا یک رصد رسانه‌ای و یا هشدار برخی محافل تحلیلی نیست.)) خدا قوت انشالله موفق و پیروز باشید التماس دعا .
  • میثم IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    15 2
    یکی از این سلیبریتی ها بپرسد: عاملی که باعث رای آوری این دولت شد مگر شما نبودید. یکبار به کامنت های زمان انتخابات خود مراجعه کنید. ببینید چه جوری از این آقایان تعریف و تمجید می کردید و به مردم آدرس می دادید . پس امروز شما باید پاسخگو باشید نه طلب کار . شما باید به مردم توضیح دهید که چرا زمان انتخابات آن گونه عمل کردید . پس امروز هم حق ندارید طلب کار باشید. اگر کسی باید سرزنش شود اول خود شما ها هستید نه کسی دیگر.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    2 2
    من هم نظر نمی دهم چون چند مرتبه نظر دادم شهر خبر نظرم را نزد.نمی دانم چرا با اون که مطالب بنده بی ادبی نبود ولی با این احوالات هر روز شهر خبر میخوانم چون عالی
  • طاهره IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    8 1
    الآن دیگه فقط بی اعتنایی چاره کار این جماعت بی سواد و پرادعاست واقعا دیگه درشان ملت ایران نیست این مثلا سلبریتی ها رو مخاطب قراربدهند
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    5 4
    مشرق جان ، سلام آفتاب پرست ، چه خوب بالاخره رنگت عوض شد ، اینرگیت خوبه ... فساد کمش هم زیاد است ولی شایعه داغتر و رهبرعزیزمان خوب گفتند که آرد به آسیاب دشمن نریزیم ، هر چند سلبریتی کارش خودنمایی است ، معلوم الحالهایی که بچه شون توی فرنگ ، شوهرشون مختلس و دزد و خودشان را متفکر و روش فکر !!!!!! میداندد و مشکل پول ندارند ، به فکر مردم نیستند به فکر فرار هستند نه آبادی کشور ......
  • یک بیکار IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    15 7
    راستش نویسنده مطلب انگاری که تو ایران زندگی نمی کنه ویا نمی خواهد قبول کنه وضعیت این مملکت چقدر خراب وویرانه هستش
  • DE ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    1 0
    مشاور خاتمی می‌گوید روحانی در آستانه رفوزه شدن است. حالا اگر روحانی رفوزه هم شود تازه میشه مثل خاتمی و سران ورشکسته اصلاحطلبچی ها با این تفاوت که تا حالا روحانی جنگ خیابانی و آشوب و فتنه به پا نکرده است . رفوزه شده ی روحانی شرف دارد به کل مدعیان اصلاحات که ایران را اصلاحات زدند رفت. علت رفوزه شدن او تبعیت از مدعیان اصلاحات و دخالت آنها است.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    1 0
    عاقاکدوم کشورراحت ترپناهندگی میده میخوام برم دیگه برنگردم
  • حسین IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    1 0
    مشرق تو که سخنان رهبر معظم را تشریح میکنی!!!خودت در ذیل گزارش از حرف فلان اصلاح طلب ویا اصولگرا,,,را در سیاه نمایی تا سال ۱۴۰۰میکنی!!؟ایا در زمان احمدی نژاد,,,اپویسیون جدید نظام,,, هم از این تحلیلها میکردی؟چقدر خوب بود رسانه هایمون تو زمین دشمنان بازی نمیکردند.
  • محمد IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    1 0
    سلام. امید واژهی است زیبا ، امیدواریم دولتمردان ما معنای امید را به خوبی درک کنند ،و برای مردم آن را به یاس تبدیل نکنند .
  • علی رضا IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    0 2
    تو خودت نشستی تو ویلات چرت می گی بیا بیرون ببین واقعا مردم تو چه بدبختی زندگی می کنن بعد بیا ببین ایا سیاه نمایی هست یا واقعیت
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    3 0
    باید تمام لاشی ها را از ایران بیرون کرد
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    0 0
    یک داستان تازه
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    2 1
    مگه سلبریتی ها ایرانی نیستن؟! مسلمان نیستند؟! خارجی هم که نیستند؛ از مریخ هم که نیامدن! چرا باید میهن خود را بد توصیف کنند؟ چرا به سرافرازی کشورشون فکر نمی کنند؟ یعنی بیگانه پرستی و از خود بیگانگی حقارت نیست؟! مگه اونا عناصری بی وطن هستند؟ چرا میهن خود را خوار جلوه میدن؟! این که باعث سر افکندگی خودشان می شود؟!
  • مجمود ع IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    0 0
    اقای ناصری بهتره بازنشت کنی خودتو بعد بری بین مردم کارگرها وبازنشستاو.....ببینی چگونه زندگی وامیدوشادی و....دارن ودیگه اینکه شما که تحلیلگردانا وواقع بین هستی وازحق نمیگذری بگوچرادرهمه دولتها دوردومشان که رای گرفتن وبه مردم نیازنداشنن ارزش پول ملی 200تا300درصدسقوط میکند اگه سیستماتیک نیست پس رمز ورازش رابفرمایید توضیح دهیداز هاشمی وخاتمی گرفته تااحمدی نژادوروحانی این حقیقت مطلقیست که کافیست هرکس مدعی خلافش میباشد نرخ دلاروسکه وطلا و.......راهر8سال به 8سال دربیاوردبلا استثنا همه باهمین درصدی که گفتم فقط مال روحانی بیشتربه چشم امدچون ارقام درشت شده ولی درصدش اززمان هاشمی وخاتمی هنوزخیلی کمتره که قطعا میره تا به جایی که قراره برسه بقیش بازیه مردم هم نامحرمندلذا بایستی این بحث وجدلها افا وتوان جوان رو درگیرکنه وبهم بپریم و..........امیدوارم چاپ کنیدواقای عبد....ناصری بازی دلار وسکه روکه معتقدم سیستماتیک. است بنا بردلایل مذکور بدهندولی درهرصورت دم احمدی نژاد لااقل گرم که حداقل حقوقاروبیشتراز100درصدافزایش داد بعدبازی ارز وسکه به جریان افتاد و....راستی اقای ناصری درکتابی خواندم که رئیس بانک مرکزی دراوایل انقلاب که ازقبل ازپیروزی انقلاب ریاست داشته به جرم بارفتن نرخ دلارومتعاقب ان تورم وگرانی دستگیرونهایتا اعدام شده ایادرست است یاشایعه بدخواهانست براستی چگونگیش رانمیدانم ولی اگر برای اندکی گرانی که در برابر حقوقای انموقع اصلا بچشم نمیامد اعدام شده. اکنون.درحق رؤسای بانک مرکزی و....خیلی لطف میشود روشن فرمایید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس