گلستان جعفریان

گلستان جعفریان از اتمام نگارش خاطرات فاطمه ناهیدی، اولین اسیر زن ایرانی و انتشار آن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، گلستان جعفریان، نویسنده، با اشاره به جدیدترین اثر خود گفت: خاطرات فاطمه ناهیدی، اولین اسیر زن ایرانی، تقریباً به پایان رسیده و پیش‌بینی می‌شود که کار نگارش و تدوین آن تا پایان تابستان امسال به اتمام برسد.

وی به جزئیات بیشتری از این کتاب اشاره و اضافه کرد: پیش از این نیز بخشی از خاطرات ناهیدی از سوی انتشارات روایت فتح در قالب مجموعه «دوره درهای بسته» منتشر شد که همه خاطرات راوی نبود. این اثر در واقع متن پیاده شده راش فیلم‌های مصاحبه با ناهیدی بوده است که پیش‌تر مؤسسه روایت فتح آن را تولید کرده بود. کتاب جدید، همه خاطرات ناهیدی را دربرمی‌گیرد. این اثر که هنوز برای آن عنوان خاصی انتخاب نشده حاصل 80 ساعت مصاحبه با راوی است.

نویسنده کتاب «روزهای بی‌آینه» با اشاره به شخصیت‌پردازی در کتاب خاطرات ناهیدی گفت: من همواره تلاش‌ کرده‌ام تا در کتاب‌هایم به برداشت شخصی نسبت به شخصیت کتاب و حالات او برسم تا بتوانم آن را به بهترین شکل ممکن برای مخاطب ترسیم کنم. کار خاطره باید چالش داشته باشد و معمولاً کارهای یک‌خطی در این زمینه جواب نمی‌دهد. تلاش کرده‌ام تا در مسیر نگارش خاطرات ناهیدی این موضوعات را در نظر بگیرم.

جعفریان با بیان اینکه ادبیات اردوگاهی دغدغه اصلی او در دنیای نویسندگی است، یادآور شد: نحوه مواجهه انسان‌ها در این شرایط با مشکلات و انتخاب آنها در دوراهی‌هایی که برایشان رقم می‌خورد، همواره برایم جالب و شنیدنی است. به نظرم ادبیات پایداری و ادبیات اردوگاهی به همه ما کمک می‌کند که زندگی شادتری را داشته باشیم و از سوی دیگر مطالعه آن می‌تواند برای نسل جدید درس‌های بزرگی داشته باشد.

تاکنون دو روایت از چهار زن اسیر ایرانی در اردوگاه‌های عراق منتشر شده است. کتاب «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد اولین اثر مبسوط در این زمینه است که انتشار آن با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود. این اثر تاکنون به زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی و آلمانی ترجمه شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس