کد خبر 883406
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
حقدل

یک دانشجوی اخراجی گفت: با تعدادی از اساتید و دوستان به دنبال تحقیقات در حوزه موشکی بودیم ولی به ما گفتند تعهد بدهید به سمت کارهای متفرقه نروید تا به شما یک فرصت دیگر بدهیم.

به گزارش مشرق، ، اخیر در گزارشی به موضوع اخراج سه استاد نخبه انقلابی از دانشگاه اشاره کردیم، اساتیدی که در حوزه‌ موشکی در حال تحقیق بودند و اخراج آنها از دانشگاه موجب شد تا دو نفر از آنها ناامید از پیگیری‌های مکرر کشور را ترک کنند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای عجیب اخراج ۳ استاد نخبه و انقلابی از دانشگاه

در گفت وگویی که با یکی از اساتید نخبه اخراجی داشتیم، وی از اخراج دو نفر از شاگردانش گفت، شاگردان ممتازی که در حوزه تحقیقات موشکی و هسته‌ای فعالیت می کردند و سعی داشتند تا بر دستاوردهای دفاعی و علمی کشور بیافزایند ولی سیاسی‌بازی‌های مسئولان دانشگاه موجب شد تا از دانشگاه اخراج شوند!

بر همین اساس این بار به سراغ یکی از این دانشجویان با نام مبین حقدل دانشجوی اخراجی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز رفتیم و از وی در مورد اخراجش از دانشگاه پرسیدم.

* گفتند برای اخراج نشدن از دانشگاه به سمت تحقیقات موشکی نروید

حقدل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در این رابطه گفت: من را در امتحان جامع اول در کتبی رد کردند و در امتحان جامع دوم که کتبی قبول شدم در امتحان شفاهی رد کردند.

این دانشجوی اخراجی ادامه داد: متاسفانه بهانه‌های واهی مسئولان دانشگاه موجب شد تا این وضعیت برای ما ایجاد شود. یکی از بهانه‌های آنها این بود که چرا با فلان استاد که در حوزه هوا و فضا فعالیت دارد کارهای تحقیقاتی متفرقه انجام می‌دهید.

وی ادامه داد: استادی که در مورد آن صحبت شد یکی از اساتید شاخص در رشته هوا و فضا است و متأسفانه برخی اساتید حسادت‌هایی نسبت به وی داشتند و برخوردهای کاملاً بی منطقی را انجام می‌دادند.

حقدل تصریح کرد: شاید ۵ تا ۶ بار به وزارت علوم نامه نوشتم و موضوع را مطرح کردم و حتی به من با وزیر علوم هم حضوراً صحبت کردم و قرار شد موضوع را پیگیری کند ولی متأسفانه هیچ اتفاقی رخ نداد.

* واقعا خون به دلمان کرد

وی تأکید کرد: بعد از اینکه به بهانه پایین بودن نمره امتحان ما را اخراج کردند تنها درخواست ما از وزارت علوم این بود که یک بازرس بی‌طرف را مشخص کنند تا بیاید امتحانات را بررسی کند. کاری هم به دیدگاه‌های سیاسی و برخوردهای مغرضانه هم نداشتیم ولی مسئولان وزارت علوم حاضر نشدند که به این موضوع رسیدگی کنند.

این دانشجوی اخراجی تأکید کرد: ما حتی یک نامه هم به دفتر مقام معظم رهبری نوشتیم و درخواست کمک کردیم، دفتر معظم له از وزارت علوم توضیح خواست ولی به جای اینکه به کار ما رسیدگی شود پای ما را به کمیته انضباطی کشیدند و واقعاً خون به دل ما کردند.

وی با اشاره به تحقیقاتی که در حوزه موشکی انجام داده است، گفت: بنده براساس یک احساس وظیفه با تعدادی از اساتید و دوستان به دنبال تحقیقات در حوزه موشکی بودیم تا بتوانیم در مقابل دشمنان به توان اقتدار بیشتری برسیم ولی به ما می‌گفتند تعهد بدهید به سمت کارهای متفرقه نروید،می‌توانیم به شما یک فرصت دیگر بدهیم.

حقدل ادامه داد: یکی از اساتید دانشگاه که به شدت ما را تشویق می‌کرد به خارج از کشور برویم. یکبار به او گفتم اگر قرار بود به خارج از کشور بروم در دوران قبل از دکترا می‌رفتم. شاید هرکس دیگری جای من بود با شرایطی که برای ما ایجاد کردند از ایران می‌رفت ولی من چون برای خدمت به کشور برنامه‌های زیادی داشتم حاضر نشدم چنین کاری انجام دهم.

وی تصریح کرد: زمانی که امتحان جامع داشتیم  تهمت‌های زیادی به ما می‌زدند مثلاً می‌گفتند درس نخوانده‌ایم، ولی اگر من دانشجوی درس‌خوانی نبودم چگونه رتبه اول می‌شدم من که تا آن زمان حتی یک درس را هم رد نشدم چگونه مشکل داشتم.

وی گفت: متأسفانه دانشگاه کارشکنی‌های بسیاری انجام داد، تهمت‌های مختلفی به ما زده شد. سال گذشته من دانشگاه شریف قبول شدم ولی به دلیل هزینه‌هایی که داشت نرفتم و فقط خواستم نشان دهم حرف‌هایی که می‌زدند درست نبود.

حقدل در خاتمه گفت: امیدواریم به این مسائل رسیدگی شود، نباید در مقابل اساتید و دانشجویان انقلابی و کسانی که سعی دارند به کشور و مردم خدمت کنند سنگ‌اندازی شود.

* تلاش برای اینکه کشور به اقتدار بیشتر برسد!

به گزارش فارس، مبین حقدل هم اکنون به همراه تعدادی از اساتید و دانشجویان نخبه در حوزه هواوفضا در حال تحقیقات است با این اعتقاد که برای مقابله با دشمنان و برای اینکه در شرایط امروز دنیا در مقابل کشورهای دیگر حرف برای گفتن داشته باشیم باید با قدرت در حوزه‌های دفاعی و هسته ای تلاش کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 46
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بهرام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    40 73
    و.قتی نمیخواهند شما باشی و اخراجتم کردن واسه چی موندی ایران؟؟؟ بزن برو اروپا ببین چقدر قدرتو میدونند و واست ارزش قائل میشن.حیف نیست اون مغز با ارزشت رو در اختیار کسایی میزاری که لیاقت ندارند و قدر شماها رو نمیدونن. بخاطر همینه
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    85 28
    لعنت بر هرچی غرب زده بزدله که با دانشمندان کشور این کار رو میکنه
  • حسین PL ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    59 13
    خوب باید سریعا دوباره دعوت به تحصیل بشن و حتی فرصت مطالعاتی در اختیارشون قرار بگیره و از این مهمتر دستگیری و بازجویی تمام افرادی هست که در این اخراج دخیل بودند چون به طور قطع حداقل یک یا دو نفر از اونها نفوذی هستند.
  • محمد IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    49 26
    برجام موشکی متاسفانه توسط عده ای استاد نفهم در حال پیاده سازی است.
  • DE ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    10 59
    بابا این مو.قشنگو لو ندید...چه از خود راضی؟!
  • سید IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    24 17
    معرفی و نشانی دادن و عکس اتداختن از این عزیزان یک حماقت محض است و برای پیگیری این موضوع که حتماً باید صورت بگیرد، هیچ لزومی به این کار نبود!!!!!
  • JP ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    40 23
    این آقا الان توو حوزه موشکی درحال تحقیقاته اونوقت عکس و مشخصاتشو گذاشتین توو اینترنت؟؟؟؟ واقعا خنده داره
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    28 11
    رسيدگي شود.سريعا
  • 01 NL ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    29 7
    خدای قاصم الجبارین کسانی را که مانع پیشرفت کشور هستن رو حذف فیزیکی بکنه تا رشدِ کشور رشد بکنه.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    34 7
    اشتباهشان اینه چرا با سپاه همکاری نکردند الان هم دیر نیست
  • تراختور IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    32 11
    امان از دست غرب زده های وطن فروش که رضایت غربی ها براشون از همه چیز مهمتره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس