طرح دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام از اصحاب رسانه خواست ارتباط خود را با موضوع دفاع مقدس بیشتر کنند.

‌به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سرهنگ «محمدرضا شرفبیانی» ، در مراسم تجلیل از خبرنگاران با تاکید بر تقویت ارتباط رسانه‌ها با موضوع دفاع مقدس ، اظهار کرد: دفاع مقدس یک موضوع همه‌جانبه و همه‌نگر است که به آحاد جامعه تعلق دارد.

وی با بیان اینکه وحدت و انسجام ملی و نقش آحاد مردم حتی اقلیت‌های دینی در دفاع مقدس بسیار برجسته بود و خبرنگاران به‌عنوان مدافعان حفظ فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس امروز وظیفه و رسالت خطیری بر عهده ‌دارند،  ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس برای ما ارزش و عظمت آورده و این تجربه‌ی گران‌سنگ  موجب توسعه و تحرک در بخش‌های مختلف شده است.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با یادآوری نقش مردم ایلام در دفاع مقدس اظهار کرد: مردم ایلام، استان خود را ترک نکردند و حتی از سایر نقاط کشور نیز مهاجرپذیر بودند و از کیان اسلامی دفاع کردند .

شرفبیانی ادامه داد: در دوران داع مقدس عملیات‌های  بزرگی در  ایلام انجام شده و مردم ایثارگر استان به معنای واقعی در طول 8 سال از خودگذشتگی کرده‌اند و  امروز باید این  واقعیت‌ها برای نسل‌های آینده بیان شود، اما به نظر من آن‌طور که شایسته زحمات و ایثارگری مردم ایلام بوده حق مطلب ادا نشده که توجه خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه  تالیف دانشنامه استانی دفاع مقدس در استان در حال پیگیری است، گفت: قریب به هزار مدخل از مداخل دفاع مقدس در استان شناسایی‌شده و هم‌اکنون بحث علمی و ارائه مقالات حوزه دفاع مقدس در حال پیگیری و تدوین است و امید است که امسال بخش زیادی از مقالات به رشته تحریر آورده شود.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان: کارهای هنری و فرهنگی مورد تأکید قرار دارد، با ظرفیت‌هایی که در استان ایلام ازجمله اجرای ۵۳ عملیات دوران دفاع مقدس در محدوده جغرافیایی استان و ۱۵ عملیات بزرگ، تلاش می‌شود که بتوانیم در حوزه هنری از فیلم‌سازان در این حوزه حمایت شود که در سال گذشته از دو فیلم در حوزه دفاع مقدس حمایت‌شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام ادامه داد: در بخش چاپ و نشر از سال ۹۶ تاکنون نیز حدود ۴۵ عنوان کتاب چاپ‌شده و امسال نیز ۷ عنوان کتاب و در حوزه بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان نیز سه کتاب آماده و تدوین‌شده و خبرنگاران می‌توانند در این زمینه نقش‌افرینی کند.

 شرف‌بیانی با بیان اینکه در حوزه اسناد دفاع مقدس در بخش‌های مختلف تاکنون ۳۵ هزار عنوان سند در حوزه دفاع مقدس  در استان جمع‌آوری‌شده و امسال بنا داریم به ۵۰ هزار عنوان افزایش یابد، تصریح کرد: امروز در خانه‌ها و ادارات اسنادی از قبیل عکس و  احکام مامویت وجود دارد که هر کدام می‌تواند زوایایی از دفاع مقدس را برای ما روشن‌تر کند، بنابراین همه می‌توانند در جمع‌اوری اسناد به ماندگار شدن تاریخ دفاع مقدس کمک کنند.  

وی ادامه داد: بحث موزه دفاع مقدس چند سالی بود که مطرح‌شده بود اما به نتیجه‌ای نمی‌رسید و به‌هرحال باید این باغ‌موزه در استان انجام می‌شد که از سال گذشته این کار را آغاز کردیم و استاندار ایلام به‌عنوان رئیس شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کمک مطلوبی کردند تا ساختمان بنیاد حفظ آثار به‌عنوان باغ‌موزه استفاده شود و امیدواریم که در بهمن‌ماه سال جاری شاهد بهره‌برداری از دو فاز این باغ‌موزه باشیم.

شرف بیانی درباره یادمان‌های دفاع مقدس هم اظهار کرد: یادمان‌های استان از نظر محتوایی غنی هستند و  در سال گذشته ۲۳۰ هزار نفر از یادمان‌های دوران دفاع مقدس بازدید کردند و باید تلاش شود که زیرساخت‌ها در این بخش تقویت شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس