کد خبر 882876
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
بیماری قلبی نمایه سلامت

دبیر بیستمین کنگره بین المللی تازههای قلب و عروق گفت: طرح ۲۴۷ در اورژانس ایران یک انقلاب برای مقابله با سکته قلبی است ولی باید از وقوع این سکته‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش مشرق، دکتر اسلامی - در نشست خبری بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق با تشریح برنامه های این کنگره عنوان کرد: امسال رشد 50 درصدی ارسال مقالات به این کنگره را داشتیم، همچنین پیشگیری از بیماریهای قلب و عروقی برای ما در این کنگره بسیار مهم است زیرا در درمان این بیماریها بسیار قوی هستیم ولی در زمینه پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی ضعیف هستیم و برنامه ملی نداریم.

اسلامی افزود: در 10 سال آینده شیوع بیماریهای قلبی و سکته افزایش پیدا می‌کند و با این امکانات پاسخگوی بیماران نخواهیم بود و باید از امروز برای پیشگیری بیماریهای قلبی شروع کنیم همانطور که در کشورهای اسکاندیناوی این مسئله پیشگیری را سالها قبل شروع کردند.

دبیر بیستمین کنگره تازه های قلب و عروق عنوان کرد: طرح 247 در اورژانس کشور یک انقلابی برای مقابله با سکته قلبی در کشور است ولی باید از وقوع این سکته‌ها جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید:

یک پنجم ایرانی‌ها فشارخون بالا دارند

خواب شبانه بیش از ۸ ساعت کشنده است

وی با اشاره به تکنیک‌های جدید در زمینه بیماریهای قلبی و عروقی به روش نقشه برداری سه بعدی برای تشخیص این بیماریها پرداخت و گفت: ولی این تکنیک ها نیاز به تجهیزات دارد و می طلبد خیرین برای فناوری های جدید پزشکی انرژی بیشتری بگذارند همانطور که در دانشگاههای بزرگ دنیا از جمله هاروارد شاهد آن هستیم که خیرین تجهیزات جدید را تهیه می‌کنند.

اسلامی با تشریح داروهای جدید برای بیماریهای قلبی و عروقی ابراز امیدواری کرد تا داروهای جدید برای مقابله با سکته های قلبی وارد کشور شود.

همچنین دکتر قاسمی - رئیس بیستمین کنگره تازه های قلب و عروق با تشریح این کنگره اظهار داشت: در این کنگره تازه‌های فشار خون مطلب بسیار گفته خواهد شد، همچنین نقش بارداری در مسئله فشار خون و موضوع پیوند قلب به گفتگو خواهیم نشست.داروهای نسل جدید قلب و عروق و دیابت را صحبت خواهیم کرد، همچنین تکنینک‌های جدید قلب و عروق از جمله رفع بیماریهای دیواره‌های بزرگ قلب را به بحث و گفتگو خواهیم گذاشت.

گفتنی است، بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق در تاریخ 20 الی 23 شهریور در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس