کد خبر 882703
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
ذوالنور

حجت الاسلام ذوالنور عنوان کرد: مونوریل قم یک کار اشتباه و خطایی بود که توجیه اقتصادی نداشت و خطای بزرگی بود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری عصر جمعه در جلسه پرسش و پاسخ با نمازگزاران جمعه شرکت کرد و به سوالات مردم قم در خصو مسائل استان و کشور پاسخ داد.

نماینده قم در خانه ملت گفت: یکی از مسایلی که موجب شده قم پیشرفت خوبی نداشته باشد همین تک شهرستان بودن آن است و همین امر موجب شده استان در تخصیص بودجه‌ها و رتبه بندی‌ها در جایگاه مناسبی نباشد.

وی افزود: تلاش کردیم چند شهر را به قم ملحق کنیم که ساوه، کاشان و محلات و دلیجان مطرح است که مردم محلات و دلیجان به این امر اقبال دارند و از طرفی نیز شرایط فرهنگی و اجتماعی این شهرها به قم می خورد و نماینده محلات نیز پیگیر است و سه نماینده قم و محلات این درخواست را مطرح کردند که منتطر لایحه تقسیمات کشوری هستیم که به زودی در صحن مجلس مطرح می‌شود.

مونوریل قم اشتباه بزرگی بود

حجت الاسلام ذوالنور عنوان کرد: مونوریل قم یک کار اشتباه و خطایی بود که توجیه اقتصادی نداشت و خطای بزرگی بود.

وی ادامه داد: مونوریل در مسیری ایجاد شده که حلقه انقطاع دارد که به دلیل عبور از کنار حرم موجب آسیب به بنای حرم می‌شود و در مجموع مسئولان در قم و دولت به این نتیجه رسیدند مونوریل از حرم عبور نکند.

نماینده مردم قم در خانه ملت بیان داشت: اینکه مسیر مونوریل قم تا پردیسان باشد قابل توجیه است که برای این کار هم هزار میلیارد دلار اعتبار لازم است که درخواب هم نمی توان این بودجه را دید.

وی ادامه داد: تخریب مونوریل نیز تبعات اجتماعی داشته و برخی راهکارهایی وجود دارد که واگذاری به بخش خصوصی نیز  مطرح است.

 تضمین نگرفتن در برجام خیانت به ملت بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سرانجام برجام بیان داشت: برای اجرای برجام تضمینی گرفته نشد و این خطا و خیانتی به ملت بود و به دستور رهبری اعتنایی نشد و امروز در خصوصFATF نیز همین مسئله مطرح است.

وی تصریح کرد: متاسفانه الزام‌های لازم برای برجام دیده نشد و هزینه‌ها برای طرف مقابل در نظر گرفته نشد.

نماینده مردم قم در خانه ملت افزود: قبل از انتخابات فضایی ایجاد کردند که آب خوردن ما به این مذاکرات بستگی دارد.

وی با بیان اینکه نگرانیم که رئیس جمهور از فرصت پاسخ به سوال در مجلس  برای خراب کردن افکار عمومی استفاده کند، افزود: او باید در چهارچوب سوالات مطرح شده نمایندگان مجلس سخن بگوید و اگر خارج این سوالات مسائلی را مطرح کند فرافکنی است.

رئیس جمهور حق سخن گفتن خارج از سوالات مطرح شده ندارد

حجت الاسلام ذوالنوری افزود: رییس جمهور اخلاقا و قانونی موظف است در چهارچوب سوالات پاسخ دهد و رییس مجلس نباید اجازه دهد روحانی خارج از دایره سوالات سخن بگوید چرا که خلاف آیین نامه است در غیر این صورت شبه هایی مطرح می شود که رییس مجلس و هیات رییسه پشت پرده توافقاتی انجام دادند.

وی گفت: اروپا نیز هیچ تضمینی برای ادامه برجام نداده است و حداقل باید خرید نفت ایران و بازگشت پول فروش نفت به ایران را تضمین بدهد و این پول نباید بلوکه نشود که تاکنون هیچ تضمینی برای این امر داده نشده است.

نماینده مردم قم در مجلس در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اجرای مخفی سند ۲۰۳۰ در برخی مدارس کشور گفت: رییس جمهور در سفر به نیویورک سند راهبردی بنیادین با ۱۷ هدف را امضا کرده که یکی از آنها سند ۲۰۳۰ است که اگر رهبر معظم انقلاب وارد میدان نمی‌شدند بی صدا این سند را اجرایی می‌کردند که تبعات بدی داشت.

حجت الاسلام ذوالنوری بیان داشت: امروز نیز رییس جمهور ۲۰۳۰ را لغو نکرد بلکه متوقف کرد و  این یعنی هر کجا که مقدور شد اجرایی شود که از مردم می خواهیم موارد را به ما انتقال دهند که این امر را به شدت پیگیری می کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 30
  • غیر قابل انتشار: 3
  • دوکوهه IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    2 1
    ای کاش میشد پول های هدر رفته دراین پروژه اشتباه رو از طراحانش میگرفتیم.....این ضربه مهلک به بیت المال روکی بایدجبران کنه؟!!!!!!!!!
  • ناشناس IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    2 1
    کی میخواد تاوان این اشتباه و لطمه به بیت المل را بده .آیا نباید ایده دهندگان و تصویب کننده های ان این همه هزینه را جبران کنند
  • پارسا CA ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    2 1
    منو ریل قم نماد ناکارامدی و عدم برنامه ریزی در ایران است
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    1 0
    برای قم کمه باید فرودگاه و دیزنیلند هم بزنن
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    0 1
    یکی هم توی کرمانشاه زدن از همه بدتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس