الحدیده (1).jpg

رزمندگان انصارالله با کمک ارتش یمن در عملیات دقیق خود در مناطق ساحلی غرب یمن، موفق به پاکسازی منطقه راهبردی«جبلیه» شدند.

به گزارش مشرق، صدها تن از نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در روزهای گذشته حملات سنگین و گسترده ای را با پشتیبانی هوایی و دریایی در مرکز استان الحدیده (غرب یمن) از حومه شهر «التحیتا» علیه نیروهای ارتش و انصارالله در حومه غربی شهر «الزبید» انجام دادند.  

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله پس از درگیری سنگین توانستند حملات نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف را در حومه شهر راهبردی «الزبید» در مرکز استان الحدیده دفع کنند و تلاش ها را برای قطع ارتباط نیروهای یمنی در مناطق جنوبی و شمالی استان الحدیده ناکام گذاشتند.

به گزارش مشرق، شهر راهبردی زبید علاوه بر این که مناطق شمالی و جنوبی استان الحدیده را به یکدیگر متصل می کند، نقطه اتصال مناطق جنوبی استان تعز به شهر الحدیده و مناطق مرزی عربستان در استان الحجه است.

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن حملات گسترده ای را هم با پشتیبانی یگان موشکی از منطقه «المدمن» در حومه جنوب شهر «التحیتا» علیه نیروهای شورشی در منطقه راهبردی «جبلیه» انجام دادند.

نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین چند ساعته با عقب راندن نیروهای شورشی توانستند منطقه «جبلیه» را در حومه جنوبی شهرک «الفازه» به کنترل دربیاورند تا روند پیروزی ها در استان الحدیده ادامه یابد.

آخرین وضعیت میدانی مناطق ساحلی غرب یمن

با پاکسازی منطقه «جبلیه» که دروازه ورود به جنوب شهرک «الفازه» به شمار می آید، راه ارتباطی نیروهای شورشی از جنوب غرب استان الحدیده به سمت فرودگاه الحدیده تحت اشراف بیشتر نیروهای یمنی درآمد.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای یمنی که منجر به پاکسازی منطقه «جبلیه» شد یکی از از دقیق ترین و مهم ترین عملیات در سه ماه گذشته در نوار ساحلی استان الحدیده است.

سیطره رزمندگان یمنی بر مقر شورشیان در منطقه جبلیه

براساس اطلاعات به دست آمده، حملات موشکی و کمین های دقیق نیروهای یمنی در محور غربی شهر «الدریهمی» هم در یک هفته گذشته منجر به هلاکت ۲۰۵ تن از نیروهای شورشی شده است.

در لیست کشته شدگان نام «حربی سرور الحمیدی» از فرماندهان تیپ دوم نیروهای شورشی دیده می شود؛ نیروهای شورشی در روزهای گذشته حملات سنگینی را برای تصرف شهر «الدریهمی» انجام دادند که در نهایت با واکنش قاطع نیروهای یمنی ناکام ماندند.

 

در حال حاضر، حدود ۳۰ درصد از استان الحدیده شامل مناطق غربی و جنوبی از جمله «التحیتا، الحیس، مغرس، الخوخه و ...» در اشغال نیروهای شورشی است و ۷۰ درصد دیگر استان شامل مناطق مهمی از جمله «الفازه، مجیلس، الجاح و ...» تحت کنترل نیروهای یمنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • JSF US ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
    ما با شما هستیم. ایرانی های دلاور میدانند با دشمن سعودی چگونه برخورد کنند
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
      28 3
      دوباره مزدوران آل سعود منفی دادند. خجالت بکشید بدبختها.
  • وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد GB ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
    41 62
    حکم جهاد بنده کی صادر میشه ؟ فقط بگید دقیقا کی صادر میشه .
    • دل نوشته NL ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
      6 2
      وزیر خارجه ات با یه تلفن کشتی مواد غذایی تحت نظر سازمان ملل برمیگردونه کجا میخای بری؟ سوریه که مثل روز روشن بود چرا جوونا میرفتن و مجبورا همه مسئولا یه نظر داشتن اون همه حرف و توهین و مسخره کردن بود این که واویلا میشه کسی بره برای مردم بی دفاع یمن!!
  • US ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
    8 3
    یمنی ها اگه ساحل رو بگیرن و برسن به باب المندب جنگو بردن
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
    8 4
    جمهوری اسلامی مدافع راستین پابرهنگان ومجاهدان فی سبیل الله است
  • RO ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
    7 3
    ماباشماهستیم وناراحتیم ازآنچه که برسرفرزندان ودانش آموزان شماآمد فردای شما قدرتی است است که اکنون آنرا پایه گذاری میکنید وچشممان به شماست که چگونه زمینه ظهور راباهم انشاالله فراهم میکنیم . اکنون شیاطین گردهم آمده اند تا نگذارند خداوند نصرتش رابانیروی لایزالش نصیب امت مسلمان کند . مابه شماافتخارمیکنیم . الله اکبر لا اله الا الله
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
    5 3
    خدا را شکر . خدایا مددی بیشتر مرحمت نما
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
    4 3
    پس شهادت ۵۵ دانش آموز یمنی در کجای تیترهای خبری شما جا دارد مشرق عزیز؟ این جنایت فجیع خودش یک تیتر جدا و مخصوص می خواهد. خدایا تو بداد این مردم مظلوم و تنها برس.
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
    7 3
    انشا الله که دیگه اخرای این جنگ است. پیروزی های پیاپی ما در برابر جنایات پی در پی انها در برابر مردم عادی نشان دهنده روند مثبت جنگ است
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    5 3
    اعل رأیت الیمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس