کد خبر 882213
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
شیرخشک

سودجویی و فرصت طلبی عده ای اندک و استفاده از فضای ارزی کشور، باعث شده علاوه بر کوچک شدن سفره مردم، تا پایان شهریور ماه بالغ بر 12هزار بیکار به جمع بیکاران کشور اضافه شود

به گزارش مشرق، با توجه به گزارشهای منتشرشده و اعلام رسمی انجمن صنایع لبنی، افزایش عجیب و غریب صادرات شیرخشک که کاهش شدید تولید محصولات لبنی را در پی داشته، تا دو ماه آینده به بیکاری حداقل 12هزار نفر منجر خواهد شد.

طبق آمار رسمی، در حال حاضر کارخانجات تولید محصولات لبنی، 50درصد ظرفیت خود محصول تولید می کنند و بر همین اساس صادرات محصولات لبنی هم 20درصد کاهش یافته اما شیر تولیدی دامداری ها کجا می رود؟ شیری که با ارز 3800 تومانی تامین نهاده های دامی تولید میشود و باید به بازار و کارخانجات تولید محصولات لبنی برسد ؛ امروز به دست دلالان می رسد تا با تولید شیر خشک(!؟) و صادرات آن برای ارزآوری با قیمت 11هزار تومانی منجر شود!

بیشتر بخوانید:

ماجرای فروش شیرخشک در کنار خیابان

نکته مهمتر اعلام افزایش رسمی و با افتخار(!) 40درصدی صادرات شیرخشک در کشور است در حالی که شرکت های لبنی در تیرماه، حدود 4هزار نفر از نیروهای خود را تعدیل کردند و با ادامه روند فعلی، تا پایان شهریور بالغ بر 12هزار نفر بیکار خواهند شد چرا که شیری به کارخانه ها نمی رسد و محصولی تولید نمی شود!

آیا دولت تولد بابک زنجانی های جدید را نمی بیند که در شرایط فعلی مقصدشان هرات و سلیمانیه است؟ جماعتی که پرکردن جیب گشاد خود را با بهای بیکاری هموطنان و تعطیلی کارخانجات تولیدی آنهم در سال حمایت از تولید ایرانی معامله کرده اند؟

سوال اصلی این است که آیا گسترش دلالی در اولویت کاری وزارتخانه های صنعت و جهاد است یا حمایت از چرخ تولید داخلی؟

ارز حاصل از صادرات شیرخشک به جیب چه کسانی می رود؟

متولی آشفته بازار شیر خام کشور کدام ارگان است و چه کسی پاسخگوی سفره مردم است؟ سفره کوچک شده ای که حالا کم کم دارد از لبنیات هم خالی می شود؟

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس