لیبرمن نمایه

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد از تلاش اروپایی‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای، مدعی شد حمایت آنها از اقتصاد ایران نیست بلکه آنها می‌خواهند حکومت این کشور را حفظ کنند.

به گزارش مشرق، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، مدعی شد حمایت اروپایی‌ها از دولت تهران باعث گسترش تروریسم در این قاره شده است.

لیبرمن طی بازدید از یگان زرهی ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در بلندی‌های اشغالی جولان، ادعا کرد: «تحریم‌ها علیه ایران ضروری است، مخصوصا برای آنهایی که می‌خواهند با تروریسم مبارزه کنند».

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» وی با حمایت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: «باید درک کنیم که توافق قبلی (برجام) میلیاردها دلار برای ایرانی‌ها سود داشت. البته آنها این پول را نه برای خودشان بلکه برای ملتهب کردن خاورمیانه استفاده کردند».

بیشتر بخوانید:

توصیه نتانیاهو به اروپا درباره تحریم ایران

این وزیر صهیونیست با «افراطی و ایدئولوژیک» توصیف کردن حکومت ایران، مدعی شد: «پس زمانی که درباره کمک اقتصادی به ایران صحبت می‌شود، در اصل درباره حمایت از اقتصاد این کشور نیست. چیزی که اروپایی‌ها درباره آن صحبت می‌کنند، حمایت از رژیم ایران است».

لیبرمن با انتقاد شدید از تلاش اروپایی‌ها برای حفظ برجام و برخورداری ایران از عواید اقتصادی آن، افزود: «این کمک به اقتصاد یا مردم ایران نیست، بلکه حمایت از رژیم ایران است که تروریسم را در خاک اروپا می‌پراکند».

وی سپس حمایت خود از تصمیم «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا برای اعمال تحریم علیه ایران را اعلام کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین درباره تحولات اخیر در سوریه و مرز جولان اشغالی نیز گفت: «شاهد آن هستیم که ارتش سوریه تلاش می‌کند تا نیروی زمینی جدید و بزرگی ایجاد کند تا این کشور را به ابعاد (قدرت) پیشین خود و حتی بیشتر از آن برگرداند. پس ما برای هر اتفاق و سناریویی آماده هستیم».

لیبرمن پیشتر ادعا کرده بود که نیروهای حزب‌الله با حمایت‌های ایران و دولت سوریه مشغول ایجاد آنچه که «شبکه تروریستی» خواند، در نزدیکی منطقه حائل مرزی هستند.

ارتش سوریه شامگاه دوشنبه 9 تیر با آزادسازی شهرک «معریه» واقع در غربی‌ترین نقطه ریف درعا، امنیت مرزهای سوریه با جولان اشغالی را به صورت کامل تأمین کرد. این اولین بار است که طی هفت سال اخیر ارتش و نیروهای سوری توانستند به مرز جولان مسلط شوند.

درپی تسلط ارتش و نیروهای مقاومت سوری بر مرز جولان اشغالی، ارتش رژیم صهیونیستی تمام خط مرزی شمال فلسطین اشغالی با سوریه را بست و  ارسال کمک‌ها برای معارضان را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس