به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، بر اساس گزارش اين شرکت مونيتورينگ اينترنت، در سطح جهاني 49.87 درصد از کاربران از نسخههاي اينترنت اکسپلورر، 31.5 درصد از فايرفاکس و 11.54 درصد از کروم گوگل استفاده ميکنند. کروم بهويژه بسيار قوي عمل کرده و در يک سال گذشته سهم بازارش را سه برابر کرده است.
به گفته مدير اجرايي StatCounter، اين يک نقطه عطف در جنگ مرورگرهاست. تنها دو سال قبل اينترنت اکسپلورر با 67 درصد سهم، بازار جهاني مرورگرها را در اختيار داشت.
مايکروسافت همچنان بيشتر بازار مرورگر را در آمريکا در اختيار دارد، در حالي که سهم فايرفاکس 27.21 درصد و کروم 9.87 درصد است. سهم اينترنت اکسپلورر در ميان کاربران اروپايي به 40.26 درصد رسيده که به قوانين اتحاديه اروپا براي فراهم کردن امکان انتخاب مرورگر پيش فرض به کاربران، نسبت داده شده است.
مايکروسافت تلاش ميکند با اينترنت اکسپلورر 9 بتواند ابتکار عمل را در بازار مرورگرها به دست بگيرد اما با مشکل کاربراني مواجه است که همچنان از ويندوز اکسپي استفاده ميکنند.
بر اساس جديدترين آمار شرکت StatCounter، سهم مايکروسافت از بازار مرورگر اينترنتي، به زير 50 درصد سقوط کرده است.