سفارت ایران در لندن

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن ادعای ارسال محموله قطعات موشک از فرودگاه هیترو به تهران را شدیدا تکذیب کرد و آن را جنجال سازی رسانه‌ای مغرضانه خواند.

به گزارش مشرق، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن ادعای روزنامه ایونینگ استاندارد در باره ارسال محموله قطعات موشک از فرودگاه هیترو به مقصد ایران را شدیدا تکذیب کرد و آن را یک گزارش بی پایه و اساس و جنجال سازی رسانه‌ای مغرضانه خواند. 

در نامه سفارت کشورمان به سردبیر روزنامه مذکور با اشاره به اینکه ادعای مذکور یک ادعای ساختگی و دست کاری خبری است درخواست شده است آن روزنامه از تکرار ادعاهای کلیشه‌ای و دروغ که هدف آنها توسعه ایران ستیزی است، اجتناب کند.  
در پایان این نامه، سفارت کشورمان اعلام کرده است که حقوق قانونی ایران برای پیگیری موضوع از کانال‌های مناسب و استفاده از ابزارهای حقوقی برای جبران خسارت وارده به چهره ایران را حفظ خواهد کرد.

به گزارش فارس، روزنامه مذکور روز پنجشنبه ۱۱ مرداد ماه با انتشار خبری مدعی شده بود که نیروهای مرزی فرودگاه «هیترو» در انگلیس تلاش‌هایی برای ارسال قطعه‌ای به ایران را که می‌تواند در ساخت موشک به کار رود، خنثی کرده‌اند. 

به نوشته روزنامه «ایوینینگ استاندارد»، بر اساس این ادعا در بازرسی از یک محموله در فرودگاه هیترو شهر لندن، دو حلقه لاستیکی (واشر) که یکی از کاربردهای آن استفاده در برنامه موشکی است، کشف شده است.

روزنامه ایوینینگ استاندارد مدعی شد، این تصور وجود دارد که قرار بوده این حلقه‌ها برای پالایشگاه‌هایی در ایران ارسال شوند. نیروهای مرزی فرودگاه با این ادعا که ممکن است این حلقه‌ها برای استفاده در برنامه موشکی به کار روند، از انتقال آن‌ها جلوگیری کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس