تکذیب افزایش بازگشت مهاجرین افغانستانی همزمان با نوسانات ارزی ایران

با نوسانات شدید ارزی در کشور یکی از پرسروصداترین خبرها مرتبط با افزایش میزان بازگشت مهاجرین افغانستانی به کشورشان بوده، خبری که حالا توسط یکی از مقامات مسئول تکذیب شده است.

به گزارش مشرق، با افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی یکی از پرسروصداترین خبرها مرتبط با افزایش میزان بازگشت مهاجرین افغانستانی به کشورشان بوده؛ خبری که حالا توسط یکی از مقامات مسئول تکذیب شده است.

بیشتر بخوانید:

توضیحات وزیر کشور درباره امنیت کشور در دیدار با نمایندگان

«محمد عجمی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خراسان رضوی در اظهارات روز گذشته خود در بازدید از مرز دوغارون این موضوع را خلاف واقعیت خوانده و اظهار کرد: روند بازگشت مهاجرین به افغانستان طبق روال گذشته بوده و حتی در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد کاهش داشته است.

وی ضمن اشاره به اینکه «تهران» و «خراسان رضوی» بیشترین میزان حضور مهاجرین را در خود شاهد هستند، افزود: در خراسان رضوی 150 هزار مهاجر دارای کارت آمایش، یکصد هزار دارنده پروانه اقامت و روادید 6ماهه و 70 هزار نفر فاقد مدرک که در سال های 95 و 96 در طرح سرشماری شرکت کرده‌اند و مشخصات آن ها ثبت سیستم شده زندگی می‌کنند.

مدیرکل اتباع خراسان‌رضوی همچنین با اشاره به فصل ثبت نام مدارس گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز در این استان 3 هزار نفر از دانش آموزان فاقد مدرک اقامتی معتبر برای دریافت برگه حمایت تحصیلی اقدام و در مدارس ثبت نام کنند.

** در ادامه تصاویری را از روند بازگشت مهاجرین افغانستانی از «مرز دوغارون» به کشورشان را مشاهده می‌کنید:

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    1 1
    با مانع تراشی از خروج افغانها جلوگیری می کنند. به بهانه نداشتن ظرفیت اعزام، کسانی که قصد خروج از ایران را دارند روزها معطل می شوند.
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    6 0
    خدا كنه چقدر يا مفت از منابع و انرژي و إمكانات ما استفاده كنند. بسه ديگه برين خونه تون
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    1 1
    مشرق هفتاد در صد خوانندگان تو افغاني اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس