کد خبر 881289
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
محمدحسین مقیمی

استاندار تهران گفت: استان تهران ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر حاشیه نشین و ساکن بافت فرسوده دارد.

به گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی بازآفرینی استان تهران طی سخنانی با اشاره به این که این استان ۴ میلیون ۳۰۰ هزار نفر حاشیه نشین و ساکن بافت فرسوده دارد، گفت: طرح بازآفرینی شهری در ۲ پروژه تعریف شده که در بخش نخست وزارت راه و شهرسازی با اجرای طرح بازآفرینی در بافت های فرسوده ناکارآمد و حاشیه ای برای توانمندسازی این مناطق اقدام می کند.

شناسایی ۶۳ محله در استان تهران برای بازآفرینی

وی افزود: در بخش دوم اجرای طرح بازآفرینی مناطقی در کشور از محلات ناکارآمد و سکونت گاه های غیر رسمی شناسایی شده است، که در شهرهای بیش از ٢٠٠ هزار نفر جمعیت ۲ محله و در شهرهای با کمتر از ٢٠٠ هزار نفر جمعیت،یک محله تعیین می شود.

بیشتر بخوانید:

آسیب های زندگی زیر پوست شهر

نماینده عالی دولت در استان تهران گفت: مجموعا ٦٣ محله در استان تهران تا پایان برنامه ششم توسعه شناسایی شده و ساخت  ٢٠ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده استان تهران در برنامه است.

مقیمی اضافه کرد: رییس جمهور در خصوص اختصاص زمین های دولتی برای اجرای طرح بازآفرینی دستوراتی داده که در این بخش توسعه گر با سرمایه خود بدون دریافت عوارض با تسهیلات و بهره ۸ درصد در این مناطق اقدام به ساخت خانه می کند.

وی گفت: نیمی از خانه ها با تسهیلات کارمزد ٦درصد به خانه اولی ها و نیمی به علاقمندان نوسازی منازل خود با ۸ درصد کارمزدتعلق می گیرد.

تاکید به فرمانداران برای اجرای طرح بازآفرینی در شهرستان های تهران

استاندار تهران با بیان این که هدف از اجرای طرح بازآفرینی فعال کردن صنعت ساخت و ساز، اشتغال زایی و توانمندسازی بافت های ناکارآمد و سکونتگاه های غیررسمی است، افزود: اجرای این طرح ارتقاء سطح زندگی مردم را به دنبال دارد.

مقیمی ادامه داد: مقاومت منازل در مقابل حوادث مثل زلزله در این طرح دیده شده است.

وی از فرمانداران خواست به اجرای سریع طرح بازآفرینی در ١٦ شهرستان استان تهران بپردازند.

بر اساس این گزارش، شهرستان پاکدشت اجرای این طرح را آغاز کرده است و فرمانداران شهرستان های استان تهران به عنوان مسئول اجرای این طرح شناسایی زمین ها را باید به سرعت انجام دهند.
 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس