کد خبر 881172
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
محسن مهدیان

آن سوتر در جریان اغتشاشات کرج 20 لیدر شناسایی و دستگیر شدند که اکثرن از زنان بودند. روزهای قبل نیز فیلم ی در شبکه های اجتماعی از سخنرانی یک دختر بر بلندا و در تحریک مردم به اعتراض دست به دست شد.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان فعال رسانه‌ای طی یادداشتی در کانال تلگرام خود نوشت:

چهارراه ولی عصر 2 خانم میدان داری اعتراضات را بر عهده داشتند. دو نفره در پیاده راه خیابان ولی عصر ایستادند و شروع کردند فریاد کشیدن:" مردم چرا ساکتید، چرا غیرت ندارید و ..." کم کم 10 تا 15 نفر دورشان جمع شدند و آغاز شعارها:" مرگ بر دیکتاتور..."

آن سوتر در جریان اغتشاشات کرج 20 لیدر شناسایی و دستگیر شدند که اکثرن از زنان بودند. روزهای قبل نیز فیلم ی در شبکه های اجتماعی از سخنرانی یک دختر بر بلندا و در تحریک مردم به اعتراض دست به دست شد و این در حالی است که مهمترین جریان اعتراضی در چند ماه گذشته مربوط به چهارشنبه های سفید و برداشتن حجاب با رویکرد کاملن سیاسی است.


مرور این اخبار در جنس اعتراض شهرهای دیگر نیز قابل اعتناست. شعار " بی غیرت ها نشستند و زن ها به ما پیوستند" هرچند نوعی توهین به زنان محسوب و احتمالن از سر نادانی سر داده می شود، اما حاکی از حضور پررنگ تر زنان در صحنه است.

یادداشت دیگری از محسن مهدیان را بخوانید:

خدمتی که مسیح علینژاد به انقلاب می‌کند...

هیجان زدگی عاشقان مذاکره

استقبال از رفع حصر

اما شروع ماجرا..


هشتگ #زنان_برانداز همچنان داغ است و این درحالی است که این هشتگ همزمان با اجلاس منافقین و حضور مریم رجوی در پاریس با عنوان "زنان نیروی تغییر" شکل گرفته است.
تیر خلاص این دست اخبار را هم باید در این جمله پمپئو دید که " حکومت ایران از زنان می ترسد"

اما نقش زنان...


خیلی پیچیده نیست؛ زنان قدرت تحریک و تحریض بالائی برای شکل گیری اعتراضات دارند. فریاد یک زن چندین برابر موثرتر از یک مرد است، از سوئی برخورد با یک زن تاثر برانگیزتر است و در نهایت آسیب دیدن یک زن حساس برانگیزتر.
 
و اما چرا زنان..


مشکل امروز جریان اجیر و شریر در شکل دهی به اعتراضات، عدم تحرک مردم است. جامعه نسبت به وضع موجود معترض است اما چون آنسوی اعتراض ها را سراب می بیند همراهی نمی کند. میانداری زنان کمک می کند احساسات و عواطف و غیرت جامعه تحریک شود.

چرا می گویئم جنسی...


همواره زنان در فعالیت های اعتراضی دوشادوش مردان در تاریخ بودند و در مواردی پیشرو. اما امروز زنی می تواند میاندار باشد که اول حجابش را سر چوب کند؛ نقشی که منافقین اینبار برای زنان درنظر گرفتند، تقلیل نقش زن به عنوان ابزار حرکت جنسی است. حال انکه نمی دانند جنسی شدن اعتراضات  تنها قدرت برانگیختگی دارد نه قدرت بیداری و رستاخیزی....و در شروع ناکام است.

چه باید کرد..


و در نهایت اینکه راه مواجهه با میندارهای جنسی، اول شناسائی و برخورد امنیتی و سر صحنه نیز پرهیز از برخورد های سخت و تحریک کننده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    آخرین زور ضد انقلاب قبل از ترکیدنه نگران نباش
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    35 29
    بنابر احادیث هم در فتنه های آخرالزمان زنان میان دار فتنه گری های میدانی می شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس