جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی

شورای عالی هماهنگی اقتصادی در جلسه ای به ریاست رئیس جمهور و با حضور سران و مسئولان سه قوه، کلیات سیاستهای جدید ارزی بانک مرکزی و راهکارهای برخورد با مفاسد و اخلالگران اقتصادی را بررسی و تصویب کرد.

به گزارش مشرق، در هفتمین جلسه این شورا که صبح شنبه برگزار شد، ابتدا سیاستهایی که بانک مرکزی برای بخش ارزی کشور پیش بینی کرده است، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین با توجه به نوسانات اخیری که در بخش ارزی کشور بوجود آمده و اعضای جلسه تأکید کردند که شرایط اقتصادی کشور نیازمند تصمیمات جدید و بازنگری در سیاستهای قبلی است و لذا سیاستهای جدید بانک مرکزی در بخش ارزی در این جلسه مورد بررسی و تایید سران و اعضای جلسه قرار گرفت.

بر این اساس جهت گیری عمده سیاستهای جدید بر این اصل استوار است که کالاهای اساسی و مورد نیاز عامه مردم با نرخ رسمی ارز که بانک مرکزی اعلام خواهد کرد، به مقدار مورد نیاز تامین شده و دستگاههای اجرایی بر تمام مراحل واردات تا توزیع این کالاها به طور دقیق نظارت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

جزئیات سیاست‌های جدید ارزی از زبان جهانگیری

در این جلسه همچنین مقرر شد برای  فعالان در بخشهای صادرات و واردات و کسانی که برای انجام فعالیتهای ضروری شان به ارز نیاز دارند، تسهیلاتی فراهم شود تا بتوانند هم ارز مورد نیازشان را به راحتی در بازار تهیه کنند و هم بتوانند فعالیتهای شان را با سرعت و اطمینان بیشتری ادامه دهند.

جزئیات سیاستهای مورد اشاره که در این جلسه به تصویب رسید، در جلسه روز یکشنبه هیات دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به تصویب می رسد و پس از آن رئیس کل بانک مرکزی روز دوشنبه و در آستانه عملیاتی شدن این سیاستها، جزئیات آن را به اطلاع مردم خواهد رساند.

اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی در ادامه این جلسه، پیشنهاد رئیس قوه قضائیه را به منظور تسریع در برخورد با مفسدین و اخلالگران اقتصادی بررسی کردند.

در چارچوب این پیشنهاد، مسیر برخورد با کسانی که در این مقطع با فعالیتهایشان به آرامش و ثبات اقتصادی کشور لطمه زده و با استفاده از رانتهای بزرگ، اقتصاد کشور را دچار مشکل کردند و فعالیتهای ناسالم و غیرشفاف انجام دادند، با کوتاه تر کردن مهلت هایی که در قانون پیش بینی شده، با سرعت عمل بیشتر و در زمان کوتاه تر رسیدگی شود.

کلیات این موضوع نیز در این جلسه بررسی و مقرر شد در جلسه آینده شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا این پیشنهاد به تصویب نهایی برسد تا چارچوب عمل قوه قضائیه برای برخورد قاطع و سریع تر با مفسدان و اخلالگران اقتصادی قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    5 0
    قدرت وثروت را هر کسی طالب است. اما اکثریت مردم بواسطه وجدان و شرم وحیا خود برای قدرت و ثروت دست به هر کاری نمی زنند. ولی تعداد محدود افراد خلاف کار و خائن برای رسیدن به قدرت وثروت دست به هر خلافی می زنند. این افراد ضمنا خود را زرنگ و با هوش تصور می کنند و دزدی ها و تجاوزات خود را خلاف و زشت هم نمی دانند وچون به ثروت وقدرت رسیده اند هر گونه حق خواهی از ان ها را نا مربوط و سیاسی و نادرست می دانند. مانند کرباسچی و استادجزایری و کردان و مه افرید و رحیمی و بقائی و00000. البته در مواردی انسان هائی برای رو کردن دست افراد بی شرف خائن مجبور به هم دست با ان ها شده اند تا در ان ها نفوذ نمایند. افراد خائن ودزد باید مصادره اموال شوند و از حکومت اخراج گردند و اجازه کار نیز به ان ها داده نشود جز کار های پست مانند روفتگری و حمالی و 000
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      1 0
      روز قیامتی هم هست و پاسخ کردان و بقایی و رحیمی را خواهی داد.
    • IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      0 0
      ✋✋✋✋✋✌✌✌✌✌✌✋✋✋✋✋✋✋
  • F35 US ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    6 12
    سربازان امريكايي در حال پيشروي به سمت خاك ايران هستند .
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      3 5
      اینو بگم حتما متوجه میشی : یانکی گو هوم . پست امریکایی گم شو توی لونه ات . روزی رو میبینم که گوشت نجس سربازانتون زیر دندون کوسه های خلیج فارس تکه تکه میشه.
  • F35 US ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    6 9
    بايد بياييد التماس امريكايي هاي برتر كنيد تا بهتون غذا بديم .
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      1 0
      توی بدبخت دیگه چقدر واداده ای. بی هویتی تا کجا!!
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      0 0
      خاک بر سر وطن فروشت سگ خائن
    • ناشناس IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      1 0
      برو بچه دنبال بازیت ..راستی پوشک بزرگسال هم چند بسته همرات باشه...
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      0 0
      ما که کمتر از مردم ونزوئلا نیستیم که تورم وسیع تجربه می کنند ولی در تمامی انتخابات به آرمان های انقلاب بولیواری و رئیس جمهور فقید چاوز وفادار هستند. در مورد تو باید بگوییم که آرزو بر جوانان کابوسوار اف 35 عیب نیست. فقط زیادی آرزو نکن چون ممکن است از غذا خوردن دور بشویی و از گشنگی بمیری
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    0 0
    افرین بر تو ای مرد بزرگ ایران زمین
  • AE ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    0 0
    مشرق هیچ فرقی با این بسته و صد تا بسته دیگه به حال کارگر و قشر ضعیف جامعه نمکنه.به عنوان مثال همون ارز ۴۲۰۰ که جهانگیری چند ماه پیش اعلام کرد و فقط یه عده دزد و رانت خوار با رابطه ارز رو گرفتن و هیچ کالایی با اون ارز به دست قشر ضعیف جامعه نرسید و هیچ برخوردی هم با عاملین نشد.
  • علی IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    0 0
    دزدی از این طریق چرا ارز آزاد رو نمیکنن ۵۰۰۰ تومان ؟ چرا صادر کننده باید دلارشو ۸۰۰۰ تومان بفروشه با این وضع گرونی پیش نمیاد ؟ مگر همه چی کالاهای اساسیه ؟!!!
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    0 0
    ✋✋✋✋✋✌✌✌✌✌✌✋✋✋✋✋✋✋
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    0 0
    حالا فكر كردن اگر روز دوشنبه همزمان با اولين دور تحريم اعلام كنند تحريم ها را خنثي مي كنند ؟ خيلي احمقند دلار 20 هزار دلار و فلاكت بيشتر در راه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس