کد خبر 880647
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
پمپئو

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره موضوعات مطرح شده در نشست آسه‎آن از جمله دیدار وزرای خارجه آمریکا و چین، سرمایه‎گذاری ۱۱۳ میلیون دلاری واشنگتن در منطقه و تحریم‌های کره شمالی، توییت کرد.

به گزارش مشرق، «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سلسله پیام‌های توییتری به شرح عملکرد مایک‌ پمپئو رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در سفر به سنگاپور و حضور در جمع اعضای آسه‌آن پرداخت.

در یکی از این توییت‌ها، از آسیای جنوب شرقی به‌عنوان رقابتی‌ترین منطقه جهان یاد شده و اعلام می‌شود واشنگتن در راستای حمایت از حوزه‌های بنیادی همکاری‌های آتی و برای اثبات پایبندی خود به ایندوپاسیفیکی آزاد که درهای آن به روی همه باز است، ۱۱۳ میلیون دلار سرمایه اختصاص داده است.

در توییتی دیگر، به سخنان پمپئو در جمع خبرنگاران و تاکید وی بر اهمیت حفظ دیپلماسی و اعمال همزمان فشار اقتصادی بر پیونگ‌یانگ به منظور خلع‌سلاح کامل شبه‌جزیره کره اشاره شده است حال‌آنکه اعضای آسه‌آن نیز به اعمال همه‌جانبه تحریم‌ها علیه کره شمالی دعوت شده و این مسئله شامل توقف انتقال کالا و سوخت از راه کشتی به کشتی نیز می‌شود.

گفتنی است نائورت در توییت خود به دیدار پمپئو و «وانگ ئی» وزیر خارجه چین در حاشیه نشست وزرای خارجه آسه‌آن اشاره کرده و می‌نویسد: به اهمیت پیشبرد رابطه سازنده آمریکا-چین و تاکید بر تعهد متقابل به خلع‌سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره پرداختیم.

در این نشست دوجانبه، وزرای خارجه آمریکا و چین توافق کردند که همکاری آنها پیامی واضح به منطقه آسیای جنوب شرقی مخابره می‌کند مبنی براینکه علیرغم تمام اختلاف‌ها، ۲ کشور از توانایی همکاری برای حصول دستاوردهای مهم برخوردار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    1 0
    پمپو زر زدی باز...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس