به گزارش مشرق به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف در همایش ششمین سالروز تأسیس مرکز سامانه مدیریت شهری 137 که در سالن همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه باید از تلاش های خالصانه مدیران و مسئولان در حوزه 137 قدردانی و تشکر کرد اظهار داشت: خدماتی که از سامانه 137 ارائه شده است مختص به یک فرد و یا یک مدیر و مسئول نیست بلکه تمامی اعضای شهرداری در آن سهیم هستند.
شهردار تهران درخصوص راهاندازی سامانه 137 و 1818 تأکید کرد: راهاندازی این دو سامانه ارائه خدمات شهری به مردم را با رشد بیشتری مواجه کرده است که امیدواریم این رشد ادامه داشته باشد. یکی از رویکردهایی که در شهرداری تهران ما به دنبال آن بوده و هستیم این است که شهرداری را از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل کنیم که در این راه نیازمند به ایجاد چند بستر مهم است.
شهردار تهران اضافه کرد: سامانه 137 تنها یک خط تلفن نیست بلکه یک سیاست و یک رویکرد برای شهرداری است و در واقع مردم مشکلات و موانع خود را با این سامانه مطرح میکنند. اگر بخواهیم یک سازمان خدماتی را به یک نهاد اجتماعی تبدیل کنیم باید سه اتفاق مهم در حوزه ساختار، هنجارها و همچنین حوزه رفتاری بیفتد که این اتفاق در چند سال گذشته در حال انجام است.
شهردار تهران ادامه داد: از ابتدای راهاندازی سامانه 137 تا به امروز بیش از 12 میلیون تماس با 137 شده است که بر اساس آمار روزانه 5 هزار تماس با این سامانه انجام شده است.
وی تأکید کرد: شهرداری جمعه و شنبه ندارد و تعطیلات در این سازمان معنایی ندارد به طوری که در همه ایام و روزهای سال شهرداری آماده خدمت به مردم و جامعه شهری است.
قالیباف اضافه کرد: امروزه مجموعه اطلاعاتی که در 137 جمع شده است بزرگترین اطلاعات برای سیاستگذاری در جامعه شهری است و این سامانه توانسته است سرعت عمل خدمات را بالا ببرد.
شهردار تهران با تأکید بر اینکه یکی از مشکلاتی که در نظام ما وجود دارد این است که مشارکت مردم در عرصههای مختلف پیوسته نیست و مقطعی است افزود: سامانه 137 مشارکت مردم را مداوم و مستمر کرده است.
شهردار تهران در ادامه در خصوص رضایتمندی مردم از شهرداری اشاره کرد و گفت: بیش از 77 درصد از مردم از خدمات 137 رضایت خوبی دارند و تلاش میشود که این آمار افزایش یابد.
قالیباف تأکید کرد: 137 و 1818 شهرداری را نظارت پذیر کرده است ضمن اینکه ما به شکایات مردم در سامانه 1818 به طور کامل رسیدگی میکنیم و در صدد رفع مشکل برخواهیم آمد.
شهردار تهران ادامه داد: امروزه افتخار ما این است که روند تخلفات در شهرداری تهران سیر نزولی پیدا کرده است و بزودی به نقطه صفر خواهد رسید ضمن اینکه در دهه 70 و 80 هیچ حسابرسی از شهرداری تهران نشده است و در سال 84 حسابرسیها از شهرداری تهران آغاز شده است بطوریکه این حسابرسیها به طور کامل و منظم انجام میگیرد.
وی با تأکید بر اینکه تحریم اقتصادی، گران و ارزان شدن نفت، چالش بزرگی نیست گفت: امروزه چالش مهم ما در کشور در بحث مدیریت است. براساس نظرسنجیهای صورت گرفته شهرداری تهران در بین دستگاههای دیگر رتبه اول را در بحث ارائه خدمات به مردم دارد که متأسفانه برخی از مسئولان این موضوع را ندیده گرفته و نمیخواهند قبول بکنند.
شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: بالاترین نقش 137 اجرای عدالت است، البته نه عدالت در حد شعار بلکه عدالتی که تحقق یافته است و این موضوع را میتوان در حوزه خدمات شهری یافت.