کد خبر 879597
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
محمد البرادعی

مدیر کل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتقاد از رویکرد ترامپ در قبال ایران، گفت نمی‌توان ابتدا زیر یک توافق زد و سپس ناگهان از آمادگی برای گفت‌وگو صحبت کرد.

به گزارش مشرق، «محمد البرادعی» مدیر کل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه (امروز) در واکنش به اظهارات شب گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران، گفت واشنگتن نمی‌تواند آنطور که با کره شمالی رفتار کرد، با ایران برخورد کند.

این سیاستمدار کهنه‌کار مصری در توییتر نوشت: «نمی‌توانید زیر توافقی بزنید که از دید همه اهمیت حیاتی دارد، آن کشور را تهدید کنید، سرانش را تحقیر کنید و بعد ناگهان خواهان گفت‌وگو شوید!»

بیشتر بخوانید:

ترامپ هویج را به ایران نشان داد

وی افزود: «توافق‌ها بر اساس اعتماد، همکاری متقابل و احترام شکل می‌گیرند، نه ارعاب و تهدید. روش [مشابه مذاکره با] کره شمالی، مدلی برای [تعامل با] ایران نیست.»

رئیس‌جمهور آمریکا که در هفته‌های گذشته تا حد تهدید ایران به اقدام نظامی پیش رفته بود، دیشب گفت حاضر است بدون هرگونه پیش‌شرطی و «هر زمان که ایران بخواهد»، با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران دیدار کند. 

بسیاری از کارشناسان این رویکرد ترامپ را به نوع رفتار او با کره شمالی تشبیه کرده‌اند. ترامپ در ماه‌های نخست حضورش در کاخ سفید به شدت به مقام‌های کره شمالی تاخت و «کیم جونگ اون» رهبر این کشور را «مرد راکتی کوچک» توصیف کرد. با این وجود، وی ماه گذشته میلادی به اولین رئیس‌جمهور آمریکا بدل شد که با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند. او پس از این نشست، کیم جونگ اون را فردی «فوق‌العاده»، «باهوش» و «عاشق ملتش» توصیف کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس