فیلم/ظریف: اروپا باید بین منافع خودش و ترامپ یکی را انتخاب کند

متاسفانه دولتمردان بدون توجه به نتایج عبرت آموز برجام، همچنان با طلبکاری به منتقدان حمله کرده و به تعریف و تمجید از این توافق خسارت بار می‌پردازند.

سرویس سیاس مشرق - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه-۷ مرداد- در اولین همایش مشترک سفرا با نمایندگان بخش خصوصی گفت: عده‌ای کم لطفی می‌کنند و می گویند برجام هیچ کاری نکرد، باید شرایط دوسال گذشته را با امروز مقایسه کنند. به لطف خدا و کمک شما ما شرایط امروز را از هرروز بهتر خواهیم کرد و می‌توانیم از اینکه دنیا در کنار ماست استفاده کنیم. برخی‌ها کفران نعمت کردند و یادشان نبود باید شکر نعمت کنند و امروز هم باید شکر نعمت کنیم.

متاسفانه دولتمردان بدون توجه به نتایج عبرت آموز برجام، همچنان با طلبکاری به منتقدان حمله کرده و به تعریف و تمجید از این توافق خسارت بار می‌پردازند.

آقای ظریف می‌گوید شرایط امروز را با ۲ سال گذشته مقایسه کرده و کفران نعمت نکنید و شکر نعمت به جای آورید.

آقای ظریف! دلار ۱۲ هزارتومانی و سکه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی و گرانی ۳۰ درصدی قیمت مسکن در یکسال اخیر و افزایش نگران کننده اجاره بهای مسکن و التهابات بازار خودرو و گرانی کالاهای اساسی و کاهش قابل توجه قدرت خرید خانوارهای ایرانی و...همگی محصول برجام است. این‌ها نتیجه رویکرد غلط و خسارت بار «امضای توافق به هر قیمت» و «اجرای برجام به هر قیمت» است.

آقای ظریف! در سال ۹۴، قیمت دلار حدود ۳۵۰۰ تومان بود. قطعاً شما به یاد دارید که عده‌ای از مردم پس از تبلیغات گسترده و هیاهوی رسانه‌ای بزک کنندگان برجام، در تابستان ۹۴ به خیابان‌ها آمدند و با کنار هم قراردادن اسکناس‌های ۱۰۰۰ تومانی و ۵۰۰ تومانی در کنار اسکناس یک دلاری، به جشن و پایکوبی پرداختند. حالا نرخ دلار به ۱۰ هزارتومان رسیده است!

ظریف با اشاره به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: آمریکایی‌ها معتاد به تحریم هستند و اینطور نیست که فقط علیه ما تحریم‌هایی را اعمال می‌کنند.

آقای ظریف تاکید کرده است که آمریکایی‌ها به تحریم‌ها معتاد هستند. حال سؤال این است که اگر آمریکایی‌ها به تحریم‌ها معتاد هستند پس چرا با وعده لغو تحریم‌ها، در صنعت هسته‌ای بتن ریختید؟!

آقای ظریف! اگر آمریکایی‌ها به تحریم‌ها معتاد هستند، چرا تیم مذاکره کننده به ریاست شما پذیرفت که ایران در اقدامی عجولانه و شتابزده- به گونه‌ای که تعجب رسانه‌های غربی را در پی داشت- بدون رعایت توازن و هم زمانی تعهدات، در ۲ ماه همه تعهدات خود را به صورت یک‌طرفه و برگشت‌ناپذیر انجام دهد؟!

آقای ظریف! متاسفانه تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ریاست شما، پذیرفت که در کمتر از ۲ ماه، ۱۲ هزار سانتریفیوژ را از چرخش بیندازد، در قلب راکتور اراک بتن ریزی کند، ۹۷۰۰ کیلو از ۱۰ هزار کیلوگرم ذخایر اورانیوم غنی شده را از کشور خارج کرده و حتی تحقیق و توسعه را نیز متوقف کند!

ظریف در ادامه گفت: امروز آمریکا خود را در انزوا و نیازمند به فشارهای بسیار آشکار سیاسی برای پیشبرد اهدافش می‌بیند.

وی افزود: سابق بر این دیگران در تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشارکت می‌کردند و تحریم‌های شورای امنیت و دیگر کشورها هم به دنبال آن ایجاد می‌شد اما امروز اینگونه نیست و تحریم‌های آمریکا مشروعیت خود را از دست داده است چراکه آمریکایی‌ها نه تنها این امکان را ندارند بلکه می‌خواهد دیگران را وادار کند خلاف مصوبه شورای امنیت و قطعنامه ۲۲۳۱ عمل کنند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امروز شرایطی به وجود آمده که کشورهای اروپایی باید منافع خود را دنبال کنند یا منافع شخص آقای ترامپ! این شرایط یک فرصت ویژه به ما می‌دهد که باید از آن استفاده کنیم.

ظریف افزود: من خام نیستم که فکر کنم ما می‌توانیم یک درگیری میان اروپا و آمریکا ایجاد کنیم، بلکه هم اکنون یک شکاف بین اروپا و آمریکا وجود دارد و ما می‌توانیم در یک موضع فعال باشیم. ما نیازی نداریم پل شکاف بین اروپا و آمریکا باشیم.

آقای روحانی در هفته‌های گذشته صراحتاً اعلام کرد که بسته پیشنهادی اروپا مأیوس کننده بوده است. اکنون قریب به ۹۰ روز از آغاز مذاکرات برجامی ایران با طرف اروپایی سپری شده است. مقامات اروپایی صراحتاً اعلام کرده‌اند که بخاطر ایران مقابل آمریکا نمی‌ایستند و درخصوص تعهدات برجامی به ایران تضمین نمی‌دهند و به شرکت‌های خود برای حضور مطمئن در ایران و مقابله با تحریم‌های آمریکایی ضمانت نمی‌دهند.

اما با این وجود، دولتمردان ما نه تنها معطل اروپا مانده‌اند که فرصت‌های اقتصادی و منابع کشور را هم به پای این معطلی تلف می‌کنند. اتلاف منابع و فرصت‌هایی که تنها با مدیریت و نظارت صحیح، بخش قابل‌توجهی از مشکلات اقتصادی موجود در کشور را بدون نیاز به کمک بیگانه حل می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 37
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    کمی شرم، بسیار خوب است. ولی بعضی ها شرم نمی کنند.
    • سید IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      به نظر میرسد طیف مخالف هم همه چیز را ول کرده چند ساله فقط چسبیده به این که ثابت کند برجام خسارت محض بوده. اگر واقعا چنین بود با خروج آمریکا از برجام وضع بازار این نمی شد. التماس تفکر
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      55 3
      مشکل اینه که همش میگیم طیف موافق طیف مخالف .چه ربطی داره. با ورور به برجام چه اتفاق اقتصادی ویژه افتاده؟ معاهده برجام اینقدر در پیتی است که با خروج یک طرف کشور به هم می ریزه اتفاقا این از عمق خسارت خبر میده نه از اثر مثبتش
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      48 3
      کاربر سید! جناب سیف رئیس سابق بانک مرکزی به صراحت گفته که دست آوردهای برجام تقربیا هیچ است!!!
    • عبد الله BA ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      19 2
      واقعا از این شخصی که به اسم سید جواب اینو داده و امثال او جز این انتظار نمی رفت !! این هنوز نمی دونه که امریکائیان همه شون در دشمنی با ما تا مرز ذلت و تسلیم ما یکی اند. تجربه برجام برای اینها صثابت کرد تا زمانی که یک عده بی عرضه در کشور هستند و یک عده ای هم به آنها رای می دهند ، می توان هر بلایی را سر ایران در آورد! وضعیت فعلی هم نه به جهت خروج از برجام بلکه به جهت بی عرضگی و احیانا خیانت جدی برخی داخلی ها و تحریم های جدید ترامپی است!!
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      20 2
      به سید IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸ اگر برجام خسارت محض نبود آمریکا نمی تواند هر وقت دلش بخواهد از آن خارج شود و کسی هم نتواند یقه اش را بگیرد. اکر برجام خسارت محض نبود آمریکا یاد نمی گرفت که می تواند با کمی تحریم اینقدر راحت از ایران امتیاز بگیرد. اگر برجام خسارت محض نبود مردم و بازار ایران را اینطور شرطی نمی کرد. اگر برجام خسارت محض نبود اقلا مقامات ایران در حد مقامات سوریه توان داشتند که با وجود 7 سال جنگ ارزش لیرش ثابت مانده. اما برجام همه توان ما را سلب کرد.
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      9 3
      دوست عزيز! حتما" خبر داري كه هنوز قراره كه در آينده دئولت نامردان آمريكائي تحريمهاي جديدشان را بر ضد ملت ايران به اجرا بگذارند. پس هيچ آدم عاقلي نمي تونه بپذيره كه وضعيت اين روزهاي كشور كمترين ربطي به خروج آمريكا از برجام نحس و بدفرجام داشته باشه. هستندغربزده هاي نفوذي در رده هاي بالا و پايين دولت شيخ حسن كه طبق مأموريتي كه از بيرون و داخل براشون تعريف شده ,تمام خباثت و نامرديشون رو به كار گرفته و ميگيرن تا به مدد دلارهاي نفتي وهابيون حاشيه خليج فارس و دلارهاي تصويب شده در مجلس نمايندگان آمريكا, با ايجاد اغتشاش و افزايش روزانه و لحظه به لحظه گراني و تورم ,اينگونه در اذهان ملت جابيندازند كه اين بلوشو نتيجه دشمني با آمريكا و ايستادگي در برابر زورگوئيهاي اونهاست.اگر مي خواهيد به رفاه و آسايش و ارزاني و...برسيد,بايد از حاكميت و نظام بخواهيد كه دست از مقاومت و ايستادگي در برابر شياطين غربي و دررأس اونها آمريكاي جنايت پيشه , بردارد و بشود يه چيزي تو مايه هاي گاوهاي شيرده حاشيه خليج فارس.!!
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      8 0
      مسئولین کره شمالی به شدت پاک هستن اونها اگر دریای نفت و معدن و بندر و همسایه های زمینی ایران رو داشتن و جزیره نبودن الان کره شمالی در حد چین بود
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    من از سکه هایی که به ظریف دادند و حق ماموریتی که برای کشورهای خارجی می گیرد نمیگذرم
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      1 15
      به ورش من زحمت خودم را کشیدم
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      31 6
      تاریخ نشون خواهد داد که ظریف کی بود
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    108 6
    چرا در کره شمالی قیمت دلار هفتاد سال است ثابت است ؟ یا در سوریه بعد از 7 سال جنگ؟ مگر آمریکا آنها را تحریم نکرده؟
    • مانی IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      47 3
      از حسن جونت بپرس !!!
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      34 1
      اقتصاد در این کشورها تماما دولتی هست و دلال ها و کثافت ها اجازه جولان ندارن
    • عليرضا IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      40 3
      تو كشور كره شمالي يا سوريه احمق هايي مثل تو و من وجود ندارن كه دلار و سكه بخرن و تو خونه ها تلمبار كنن . از ماست كه بر ماست !!!
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      22 1
      احسنت علی رضا همه حرف رو زدی این مردم ایران هستن که تقریبا کل اجناس رو احتکار کردن فرقی نمی کنه اسم این مردم بازاری و تاجر باشه یا یک دلال و.. حتی بقالی سر کوچه بنده هم همین کار رو کرده تا گران بشه کل سکه و ارز رو هم مردم غارت کردن به معنی واقعی کلمه غارت!!
  • NL ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    44 2
    الان رو نمیدونم ولی تا چند ساعت پیش سکه شده بود چهار میلیون و خورده ای ... تو متن اصلاحش کنید ...
  • محسن IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    تا زماني كه احمق هايي مثل نويسنده مطلب فوق تو اين مملكت هستن اوضاع هر روز بدتر ميشه كه بهتر نميشه آمريكا با برجام يكبار ديگه فرصت آدم شدن بهتون داد اما ادم بشو نيستيد
    • تقی AE ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      80 9
      فعلا یمن و عشقه . به اربابت بگو حالا نوبت ماست تا اون گاوچرون ها رو ادم کنیم .
    • امیرمسعود IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      72 8
      به نظر میرسه شما از داخل خود کاخ سفید این پیام رو گذاشته باشی. هر چند که به فارسی باشه. وطن فروش هایی مثل تو هزاران فساد اقتصادی کردند و بعد به آمریکا و کاندا فرار کردند. حالا نظام مقدس جمهوری اسلامی باید پاسخگویی اصلاحات دروغینی باشه که جز دزدی بلد نیستند. روحانی برای ایجاد چنینی فضایی برای فساد طلبان ممنون. روحانی متچکریم
    • رضا DE ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      67 8
      کاسه لیس بودن اجنبی برات افتخاره؟
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      55 8
      پا گذاشتن شما در خاک ایران حرام است و توهین به ایران و ایرانی است
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      51 3
      حالا اين نظر شوخي بود يا جدي؟ واقعا خجالت نمي كشيد كه برجام روسياه رو فرصت مي دونيد ؟ مثل اينكه عقل مدافعين اين معاهده هم نم كشيده . امريكاي وحشي و جنايتكار به ما فرصت آدم شدن داد؟ بله فكر كنم منظوراز آدم آدم آمريكا شدنه كه بعضيا اين ماموريت رو تا حالا خوب انجام دادن.
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      35 1
      مخصوصا تو يكي كه اصلا آدم نميشي!
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      57 1
      واقعا یه بیذشعور تمام هستی ، مردم به اسم برجام تف می کنند بدبخت
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      28 5
      عمو سام به هیچ کس فرصت نمیدهد . همچنان که به ویتنام با عامل نارنجی و به ژاپن با بمب اتمی و به افغانستان و پاکستان با اشغال و به سرخپوستان با اشغال کشورشان فرصت نداد . بیلدربرگیها به کسی فرصت نداده و نخواهند داد.
    • نهغعتغل IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      32 0
      احمق توئی که حتی از ازآشکارترین بدبختی مردم هم بی خبری ومیگی این دولتمردان خیلی آدمند
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      27 1
      یعنی تو آدمی کثافت مزدوری که به اسم محسن کامنت گذاشتی ؟ تو آدمی که ملاک رای دادنت برای اوضاع فعلی این بوده که زنت و خواهرت آزادانه و بی حجاب تو کنسرت و استادیوم قر بدن و هفته به هفته خونه نیان ؟ ها باغیرت ؟
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      13 2
      06:54 حرومزاده وهابی فارسی زبان تو غلط میکنی میای کامنت میذاری مزدور کثافت
    • محمد IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      13 1
      همه میدونن قیمت دلار بخاطر اقدامات بانک مرکزیه نه برجام اما تو یه احمق به تمام معنایی
    • چیلیسبانی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      10 1
      خوب دم تکون میدی واسه صاحبت. با همین فرمون برو جلو
    • ایران IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      17 1
      دوستان عزیز با وجود هموطنان نادانی مثل این آقا و امثال این آقا که آینده کشور رو گره زدن به مزخرف ترین توافقنامه ای که تاکنون داشتیم ، چه انتظاری برای بهبود کشور دارید؟؟ واقعا از ماست که بر ماست...
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      9 0
      احمق تو و امثال تو هستند که نمی خواهند مردم حقایق را بفهمند
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      1 0
      خاک بر سرت که اینقدر عاشق دشمن من و کشور من و ملت منی....
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      2 1
      ظاهرا بصیرت از آن کسی هست که مثل نگارنده این مطلب فکر بکنه و هرکسی بجز این فکر بکنه کافر هست .... آفرین احسنت ... همینطوری راه داعشیارو ادامه بدید و ادعا کنید که دارید مملکتو میدید دست امام زمان!
  • علی علیمحمدی IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    56 8
    جناب آقای ظریف وزیر محترم امور خارجه شماها دیگه در یک طبقه ای در اجتماع قرار گرفته اید که مشکل مردم را فراموش کرده ای دو خیال پردازی میکنید سفره مردم را با این دیپلماسیتان خالی کردید شرمندهتان هستم
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    51 3
    عجب مملکت را با لج و لج بازی به گند کشوندید شما ها هنوز جناح و باند بازی دارید لعنت بر این نفس اماره و غول مغرور و سرکش درون شما که برای ارضا کردنش بجای راهکار و راه نجات برای مردم دنبال گروکشی باندی و حزبی هستید .برید گم شید بی شرفها .
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      8 2
      راهکار بسیار ساده ای دارد که عمدا اجرا نمی کنید. اقتصاد مقاومتی. همان چیزی که باعث شد حتی هفت سال جنگ نتواند ارزش لیر سوریه را کاهش دهد.
  • جمال IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    14 64
    اینقدر گفتید کدام تحریم برداشته شده تا خدا بهتون نشون بده تحریم یعنی چه! صنعت هسته ای فقط آب سنگین اراک بود؟ اگر راست میگید آب سنگین مازاد مصرف را که توسط راکتور تهران تولید میشه و خریداری نداره بجای حقوقتون بردارید. سال گذسته بیش از 80 دستاورد هسته ای رونمائی شد. چشمتون باز کنید و خودتونو به نفهمی نزید و مردم رو هم گول نزنید
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      43 1
      خودتی عزیزم. هیچ تحریمی برداشته نشد و هنوز هیچی هم اضافه نشده. این توطئه عقبه بازاری و اقتصادی اصلاح طلبان است که خوب یاد گرفته اند مردم را شرطی کنند. حکایت اهل کوفه و لشکر شام! بالاغیرتا اگر تحریم عامل گرانی دلار می شود چرا سوریه بعد از هفت سال جنگ و قطع همه درآمدهایش هنوز ارزش لیرش ثابت مانده؟ دلیلش واضح است. آنها اقتصاد خود را به امثال نوربخش ها و نیلی ها نسپرده اند.
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    35 2
    چرا تیم مذاکره کننده پذیرفت که ایران در اقدامی عجولانه و شتابزده- به گونه‌ای که تعجب رسانه‌های غربی را در پی داشت- بدون رعایت توازن و هم زمانی تعهدات، در ۲ ماه همه تعهدات خود را به صورت یک‌طرفه و برگشت‌ناپذیر انجام دهد؟!???!!!!!!!
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    48 2
    باید قبول کرد این دولت در تمام سطوح بسیارضعیف و غیرقابل قبول عمل کرده و عملا هیچ دستاورد مثبتی نداشته
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    27 1
    بالاتر از توهم!!!
  • ugd IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    35 3
    خاک بر سر ما با این برجام لعنتی . برجامی که ارزش پول ما را در ردیف آخر قرار داد .
  • دلولپسان حق داشتند IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    36 1
    پررررررررر رویی از شاخصه های این جماعت است جماعتی که هر کاری غرب انجام دهد زیبا می داتند و بزک می کنند حت... استخوانشان غربزده است
  • احمد DE ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    37 1
    آنهایی که خوب حرف می زنند خوب هم دروغ می گویند
  • رضا US ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    40 1
    بله شرایط امروز با گذشته خیلی فرق میکند جناب ظریف امروز دلار ۳ تومانی به ۱۲ هزار تومان رسیده سکه از یک و نیم به چهار و خورده ای رسیده خودرو ثانیه ای یک میلیون گرانتر میشود و در اقلام غذایی و میوه که ......و باز خدا را شکر که میخواهند از این هم که هست وضع را بهتر کنند و هزاران مراتبه شکر بیشتر که هنوز تورم تک رقمی ست ، واقعا که شرایط دیروز با امروز فرق کرده جناب ظریف
  • امیدی IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    33 1
    آقای ظریف مردم را چی فرض کردی ،چرا هنوز بر طبل تو خالی میکوبی اگه راست میگویی با مهدی محمدی یا یک دیگر از کارشناسان انقلابی مناظره کن ، چرا در حمام آواز میخوانی ، خیلی متاسفم .که قشر متوسط و ضعیف را بیچاره کردید.
  • سلام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    34 1
    گناه این وضعیت گریبان شما و خانواده توان راخواهدگرفتد
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    34 0
    واقعا جزای اینا چیه؟! کسانی که 5 ساله دارن با هستی ما بازی میکنن!
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    30 0
    خیلی خنده داره .مردیم از خوشحالی خدایا.سران دولت همگی توهم زده اند.بابا بیدار شید از این خواب نافرجامی.مردم رو داغون کردید لامصبا
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    36 0
    کی بود گفت امضای کری تضمین است؟ اگه من بودم میرفتم توخانه ام قایم میشدم از خجالت بیرون نمی آمدم
  • محمد IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    29 0
    اینهمه معطل هیچ موندن با عقل جور در نمی یاد و واقعا مشکوک هست. این دولت عمدا کشور رو معطل نگه داشته تا ایران تحت فشار مجبور به مذاکره ی مجدد با آمریکا و اروپا بشه و دوباره امتیاز بده
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    37 0
    ظریف خود اعتراف می کند که امریکا عهد شکن و قلدر و تحریم کن و مداخله گر و0000 است. چرا سه سال کشور را معطل مذاکره با امریکا کرد؟ ایا ملت باید قانون جنگل را اعمال کنند
  • دکتر IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    17 0
    برجام از نظر حقوقی یک فاجعه بود چون به امریکا اجازه داد بدون تصویب در کنگره امریکا هر وقت بخواهد خارج بشه و کل تحریم ها به هر بهانه ای غیر هسته ای برگرده این وضع ادامه خواهد داشت حتی با برجام فعلی!!
  • محمد IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    17 1
    شما شرم و حیا ندارید که ما امروز بدین مصیبت دچار شدهایم خفه خون بگیرید
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    3 14
    جدای از بی لیاقتی بعضی از مدیران دولتی ، منظور ظریف رو هم به خوبی نفهمیدین. گفته حالا که آمریکا از برجام اومده بیرون، دلار افزایش پیدا کرده
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    11 0
    نماز شکر بذارن اخرش هم بگن درور با اوباما؟!!!نامردها
  • ز IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    27 0
    از قدیم گفته اند سیر از گرسنه خبر ندارد ؟ مسئولین ما وقتی فقط به فکر پول و مقام منصب هستند به فکر بدبخت و بیچاره نیستند 1کاخنشین و از کوهنشین خبر ندارد معاون اخوندی به چوپان توهین می کند رئیس جمهمورمردم منتقد را نادان توصیف میکند ؟چه انتظاری داریم
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    15 1
    مقصر تحریم ها منافقین و اصلاح طلبان و فتنه گران لجن پوش است.
  • ناشناس IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    3 14
    آقا چرا احساسی و هیجانی فرمایش میفرمایید و شاید هم به عمد ا قای ظریف به نحو عالی کار خودش را انجام داد توجه داشته باشیم دو کشور آل سعود و اسراببل با نفوذ در لایه های اقتصادی بانک مرکزی قصد فروپاشی مملکت را دارند وزارت اطلاعات دنبال دشمن تفنگ بدسته غافل شده از دشمن قلم بدست و کارمندان فریب خورده و خریداری شده الان هم آدرس اشتباهی تزریق میکنه در جامعه . کشف این موضوع اطلاعاتی است نه قضایی فقط کاشفین با هوش و با درایت میخواد کسانی در این موضوع دخیل هستند و خریداری شدند که باورش مشکل است .
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    12 0
    دوست عزیزشمادیگه چرا باتوجه به قیمت دلارحق ماموریت ایشان میلیاردی میشه بایدشاکرباشه
  • کریم شیره ای IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    4 0
    احتمالا تا آبان ماه به مرگ گرفتن ادامه داره بعد اگر روسیه و چین نفت ایران رو بخرن مثل فرشته قهرمان ظاهر میشن و با دو برابر کردن یارانه ها مردم رو چیز می کنن تا به تب راضی بشن
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    27 0
    مردک با پرورو به جای عذرخواهی ا ملت بابت گندی که زده تازه میگه شاکرش نبودیم؟!!! نه اینکه خوشی و خنده و پولش ماله شما بود ما شاکرنبودیم
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    21 0
    بابا یکی به اینا بگه بااین حرفا نمک روی زخم مردم می پاشین یک دستگاه ازخارج وارد کنین روی اینارواندازه بگیره سنگ پاقزوین کجا روی اینا کجا زحمت بکشید ازماشینای ضدگلوله بیاین تومردم ببینین چگونه مردم ازشما استقبال وتشکر می کنن
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    16 0
    نکنه این گرونی ها مقدمه این بوده که این حرف رو مطرح کنند و بگن اینم نتیجه عدم وجود همون برجامی که بهش انتقاد داشتید و میگفتید هیچی نداشته. روی این مسئله باید جدی کار کرد.
  • ج US ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    27 0
    مملکت افتاده دست مشتی وطن فروش که یکیشون قانون میزاره و یکیشون جیبشو پر میکنه .ترامپ غلط بکنه نزدیک اینا بشه
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    9 1
    پر از تناقض گویی و مغلطه.
  • رضا IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    22 1
    تا دیروز همه استدلالشان این بود که مذاکره با کدخدا، چاره کار است/ حالا که از آمریکا رکب خوردند میگویند دنیا در کنار ماست!
  • AE ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    6 2
    درمکتب ما جنگ وسیاست لازمه زمامداران است وگرنه یکی مثل ظریف تاپیری متوجه قدرت کشورنیست وبجزلبخندبیجاوسخن بی مبنا دارایی حاصی ندارند . دولت تعارض وتمارض ملغمه ای ازافرادی بودکه قبلااز جنگ باج دادند واینگونه خجالت آنان رفع نمیشود الابا تمارض وتعارض که البته بایدپرسیدتاکی ؟ وقت پیاده شدن است وتاابدمنتقدخواهیدداشت . حداقل !!
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    4 1
    مشرق جان من خوب یادمه بعد از مذاکره قیمت دلار در حال سقوط بود که همین آقای سیف با یه مصاحبه گفتند دلار در حد 3800 مناسبه . خب این یعنی چی ؟ یعنی ارزش پول ملی مهم نبود و فقط براشون تامین هزینه ها مهم بود . خب الان چطور باور کنیم که دلار و سکه ای که الان انقدر گرون شده کار دلالها است ؟
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      5 1
      برجام اصلا تحریم های اولیه یا دلار رو لغو نکرد فقط تحریم های ثانویه مثل کشتی رانی فروش بشکه نفت بیمه بانک و..رو لغو کرد آنهم به صورت کنترل شده و محدود. دلار از اول انقلاب در ایران تحریم شده ..اصولا اشتباه اصلی که ایران کرد و بسیار عجیب هست عدم شیفت از دلار به ارزهای دیگر هست که به شدت به امریکا پا میده برای لگد زدن
  • DE ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    11 1
    فردی که در زمان جنگ از خدمت سربازی فرار میکند نمی تواند مدافع منافع کشور باشد
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    5 0
    آقای ظریف شما و دیگر همکاران مسئول اصلاح طلبتان چیزی از مصائبی که بر سر مردم آورده اید درک می کنید ؟ کرایه منزل ، قسط و بدهی ، خرید مواد غذایی و هزار جور گرفتاری دیگه معنا و جایی در زندگی لوکس و بشدت اشرافیتان دارد ؟ هان جناب مومن و متقی و ساده زیست ؟
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    20 1
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    6 1
    برجام بر ای کشور هیچ دستاوردی نداشت
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    1 18
    مشرق و کیهان فقط بلدید تخریب کنید نه همدلی
  • حسن IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    2 0
    اقای ظریف اصلا تو خوبی تو مدال افتخاری ولی خواهشا ما خیرت رو نخواستیم فقط شر مرسان. چشمم به یک نمونه از بیانات گوهر بار حاج صادق زیبا کلام در روزنامه افتاب خورد که گفته مردم امریکا به رئیس جمهور بعدی خوشان اجازه نمیدن که برجام رو تحت شعاع قرار بده کاملا درسته حتی مردم امریکا هم جواب تو رو با ...... دادن.
  • موسوی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    8 0
    همین دکترهای جعلی و بیسواد با ان پایان نامه های جعلی و سواد صفرشان، کشور را به ناف برجام بند کردند تا امریکا با خروج از ان ضربه خودش را بزند و حالا اینها قیافه بگیرند که مردم شکر نکردند و بلا نازل شد!! چرا بلا نازل شد مردم که شکر برجام را با رای دادن دوباره به شما بجا اوردند !!! باور کنید صد بار هم کاندیدا شوید شما و رییست باز هم رای می اورید از مردمی که بخاطر دیوار کشیدن از رقیب شما ترسیدند و به شماها رای دادند؛ سه باره و صد باره رای دادن به شماها عجیب نیست!!!
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
      0 1
      آفرین عقده هاتو خالی کن.. معدل دیپلمت چند بوده حالا؟؟؟ خخخ
  • US ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    4 1
    مرگ بر عاملان غرب مرگ بر دروغگو مرگ بر دشمن
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    4 1
    باید تیم مذاکره کننده ایران تغییر کند. ظریف خیلی ضعیفه
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    3 1
    چشم دوختن به نقطه های خیلی، هیچ دستاوردی در پی ندارد
  • مهدی IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    3 1
    آقا چرا نمیخاید بفهمید آمریکا عاشق چشم و ابروی ماها نیست گور بابای برجام پدر مملکتو شماها با این برجام در آوردید لعنت بر آدمای خاین و کسایی که فقط فکر جناح بندی هستن نه مردم..........
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    3 1
    *************** سنگ پای قزوین **************
  • DE ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    5 1
    فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار 598 اظهار داشت: برجام جز محدودیت برای ما چیزی نداشت برجام یک شکلات گاز زده بود که آقای ظریف درازای آن دستاوردهای بیست‌ساله نظام را دودستی تقدیم غربی‌ها کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس