کد خبر 878933
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
فیلم/ عاقبت فراعنه در انتظار ترامپ

اسناد وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهند نزدیکان رئیس‌جمهور آمریکا چندین بار با اعضای گروهک تروریستی منافقین دیدار کرده‌اند.

به گزارش مشرق، موضوع دیدار مقام‌های فعلی کاخ سفید با اعضای گروهک تروریستی منافقین مسئله‌ پوشیده‌ای نیست و «رودی جولیانی»، مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً در یک گردهمایی این فرقه سخنرانی کرد. 

با این حال، اسنادی که در وزارت دادگستری آمریکا به ثبت رسیده نشان می‌دهند «رودی جولیانی» و «جان بولتون»، پنج بار از زمان روی کار آمدن ترامپ با تروریست‌های منافقین دیدار کرده و با آنها درباره مسائل مختلف از جمله آشوب‌ها در ایران رایزنی کرده‌اند.

این اسناد گزارش‌هایی هستند که گروه تروریستی «منافقین» طبق مفاد قانونی در آمریکا موسوم به «قانون ثبت عاملان خارجی» تحویل وزارت دادگستری آمریکا داده؛ این قانون، گروه‌های لابی را موظف به شفاف‌سازی مراودات خود با دولت آمریکا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا خواستار آزادی بازداشتی‌های آشوب دی‌ماه شد

«هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه اسبق آمریکا روز 28 سپتامبر سال 2012، رسماً گروهک منافقین را از فهرست سازمان‌های تروریستی این وزارتخانه خارج کرد.

این اقدام در آن زمان در حالی صورت می‌گرفت که سلوک مرموز و فرقه‌گونه رهبران منافقین و رفتارهای آن‌ها با اعضا، موضوعی نبود که از دید منابع غربی و روزنامه‌های پنهان مانده باشد و آنها بارها به توسل فرقه منافقین به روش‌های غیرانسانی مانند هویت‌زدایی از اعضا و تلقین اجباری ایدئولوژی به آنها، طلاق اجباری، جدا کردن کودکان از والدین،  فراهم کردن زمینه‌های شکل‌گیری کیش شخصیت برای زوج رجوی، تطمیع دروغین و تهدید و غیره به عنوان پدیده‌هایی شایع در سازمان منافقین اشاره کرده‌اند.

به عنوان مثال، اندکی قبل‌تر از تصمیم وزارت خارجه آمریکا، آژانس پناهندگان سازمان ملل، گروهک منافقین را سازمانی مبتنی بر «کیش شخصیت» توصیف کرده و به بی‌اعتبار بودن آن نزد جریان‌های مختلف سیاسی در ایران اعتراف کرده بود.

اسناد جدید نشان می‌دهند دو مورد از دیدارهای جولیانی با تروریست‌های منافقین در تاریخ‌های 10 فوریه 2017 و 10 می 2017 صورت گرفته‌اند. در توضیح مقابل دستور جلسه این دیدار عبارت «رایزنی درباره اوضاع ایران و خاورمیانه» ثبت شده است. دیدار سوم روز 27 فوریه سال جاری میلادی انجام شده که موضوع آن «رایزنی درباره تظاهرات‌ها در ایران» عنوان شده است.

بولتون هم بعد از تحلیف ترامپ یک بار 13 آوریل 2017 و بار دیگر 2 آگوست 2017 با تروریست‌ها دیدار کرده است. درباره این دیدارها عبارت مبهم «دیدار با آقای بولتون» ذکر شده است.

 شمار زیادی از روزنامه‌نگاران تحقیقی در کشورهای غربی مانند «اسکات‌پترسون» (خبرنگار آمریکایی روزنامه کریستین‌ساینس‌مانیتور)، «اسکات شین» (خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز)، «گرین گرینوالد» (روزنامه‌نگار مطرح و برنده جایزه پولیتزر گاردین) و «جابی واریک» (روزنامه‌نگار مطرح واشنگتن‌پست) در همان زمان از سوابق منافقین در  نگهداشتن اعضاء در درون حصارهای ذهنی و اجتماعی، شستشوی مغزی، طلاق‌های اجباری، تحمیل تجرد کامل و حتی قطع ارتباط اعضاء با دوستان و خانواده،  نابود کردن قدرت ارزش‌گذاری افراد و نهایتاً تحمیل خواسته‌های خود بر اعضا پرده برداشته بودند.

تحقیقات درباره ارتباط تروریسم و منافقین در منابع غربی هم این فرقه را یکی از سهامداران اصلی بانک اقدامات تروریستی نشان می‌دهد. در تحقیق جامعی که دانشگاه مریلند از اطلاعات مربوط به حملات تروریستی در نقاط مختلف دنیا از سال 1970 تا 2010 گردآوری کرده، 49 مورد از اقدامات تروریستی منافقین ثبت شده که 42 مورد آن در شهرهای مختلف ایران، 3 مورد در بیروت، 1 مورد در مادرید، 1 مورد در اسلو، 1 مورد در واشنگتن و 1 مورد هم در هامبورگ بوده است. 

بنابراین، خروج از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا علی‌رغم آن صورت گرفت که شواهد گسترده‌ای حکایت از آن داشت که نه تغییری در هویت و خصلت‌های تروریستی-فرقه‌ای منافقین که مبنای ورود آنها به این فهرست بود صورت گرفته بود و نه منافقین بابت اقدامات خود در ترور پرسنل نظامی و غیرنظامی آمریکا و هزاران نفر از شهروندان ایران مقابل محکمه‌ای قرار گرفته و پاسخگو شده بودند. 

مضاف بر این، مجموعه متعددی از منابع رسانه‌ای  تحقیقات دانشگاهی  و تحلیل‌های دولت‌ها و اندیشکده‌ها گواه این بودند که منافقین به جهت همراهی با صدام در جریان جنگ ایران و عراق و ترور شهروندان و نظامیان ایران، چه در زمان خروج از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا و چه بعد از آن جزو منفورترین گروه‌ها در میان اقشار مختلف جامعه ایران به شمار رفته و می‌روند.

نکته جالب آنکه یکی از این تحقیقات در سال 2011 توسط خود وزارت خارجه آمریکا انجام شده و در بخشی از آن آمده بود: «شواهد داستان‌واره‌ای گردآوری‌شده از شهروندان عادی در داخل ایران و همچنین گروه‌های ایرانیان در خارج از این کشور و همچنین تحلیلگران ایرانی نشان می‌دهند ایرانی‌ها با نشان دادن نوعی اتحاد نادر از گروه معارض مجاهدین خلق هیچ حمایتی ابراز نمی‌کنند. پاسخ‌دهندگان ایرانی تا آنجا که مجاهدین خلق را می‌شناسند به جهت همراه شدن این گروه با صدام حسین در جریان جنگ هشت ساله ایران با عراق تنفری عمیق نسبت به آن ابراز می‌کنند.» 

مهم‌تر از همه اینها، گزارشی بود که انستیتوی تحقیقات دفاع ملی (RAND) در سال 2009 برای وزارت دفاع آمریکا انجام داد و ضمن فاش کردن ایدئولوژی‌های خشونت‌آمیز و اقدامات غیرقانونی منافقین- از پولشویی و کلاه‌برداری گرفته تا وادار کردن اعضا به ثبت رویاها و افکار و تمایلات جنسی- به نادرست بودن رویه آمریکا در اعطای موقعیت تحت حفاظت به اعضای این گروه اعتراف شده بود.    

با این مقدمه، این سوال به ذهن متبادر می‌شود در شرایطی که این گروه نه تنها از نظر ایران بلکه در نگاه جهانیان نیز یک گروه جنایت‌پیشه است چه عواملی در خارج شدن فرقه منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا نقش داشت؟ 

«کریس مک‌گریل»، خبرنگار تحقیقی روزنامه گاردین در واشنگتن اولین پژوهشگر غربی بود که سپتامبر سال 2012 تحقیقات دامنه‌داری برای پاسخ به این سوال انجام داد و از «کارزار چند میلیون‌دلاری» منافقین - به گفته او- برای لابی‌گری در میان اعضای کنگره و به خدمت گرفتن مقام‌های سابق آمریکایی و شرکت‌های حقوقی در واشنگتن جهت خروج از فهرست گروه‌های تروریستی پرده برداشت.

او در بخش مقدمه این تحقیق می‌نویسد: «کارزار چند میلیون دلاری برای مدفون کردن سابقه‌ای خون‌بار از بمب‌گذاری‌ها و ترورهایی که به کشته شدن تجار آمریکایی، سیاستمداران ایرانی و هزاران شهروند منجر شد و جا زدن آن به عنوان یک متحد وفادار آمریکا علیه دولت اسلامی در تهران، شاهد هدایت مبالغی هنگفت به سه کانال اصلی است: اعضای کنگره، گروه‌های لابی‌گری در واشنگتن و مقام‌های پرنفوذ سابق.»

در فهرستی که روزنامه‌نگار «گاردین» در ادامه از آنها به عنوان قانونگذاران آمریکایی برخوردارشده از هدایای تروریست‌های منافقین اسم می‌برد، نام ضدایرانی‌ترین نمایندگان کنگره آمریکا و تهیه‌کنندگان شدیدترین طرح‌های تحریمی علیه ایران دیده می‌شود.

اسناد دیدارهای جولیانی و بولتون در زیر آمده‌اند:

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس