کد خبر 878635
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
سلامت نمایه توت فرنگی

محققان استرالیایی در تازه‌ترین پژوهش‌های خود دریافتند، مصرف روزانه توت فرنگی به میزان قابل توجهی شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق، محققان استرالیایی در تازه‌ترین پژوهش‌های خود دریافتند، مصرف روزانه توت فرنگی به میزان قابل توجهی شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. 

این محققان در پژوهش‌های خود دریافتند، مصرف یک مشت توت فرنگی برابر با کاهش ۴۰ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و در پی آن سکته قلبی است. 

بیشتر بخوانید:

قوی ترین میوه‌های لاغر کننده

به گفته محققان، خواص آنتی‌اکسیدانی توت فرنگی به دفع بیماری‌ها کمک می‌کند.

کارشناسان بهداشتی می‌گویند:‌ توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و سم زدایی‌ها است که به کاهش آرتروز و درد ناشی از نقرس کمک می‌کند.

آنها همچنین در جلوگیری از علائم آرتریتی مانند انحطاط عضلات و بافت‌ها، خشک شدن مایعات روان کننده در مفاصل و تجمع مواد سمی و اسیدهای (مانند اسید اوریک) در بدن کمک می‌کنند.

همچنین، قدرت ضد التهابی آنتی اکسیدان‌ها در توت فرنگی کمک می‌کند تا تشکیل لخته‌های خون که با سکته مغزی مرتبط هستند کاهش یابد.

پژوهش‌های متعددی نشان داده است، مصرف منظم آنتوسیانین نوعی فلانوئید که در خانواده توت‌ها موجود است، خطر حمله قلبی را تا ۴۰ درصد در زنان و مردان کاهش می‌دهد.

همچنین کوئرستین، نوعی دیگری فلانوئید که در توت فرنگی موجود است، یک ضدالتهاب طبیعی بوده و تصلب شریان را کاهش داده و در تحقیقاتی که برروی حیوان‌ها انجام شد، آسیب ناشی از کلسترول بد خون (LDL) را کاهش داد. 

تحقیقات قبلی نشان داد، فلاونوئیدها باعث افزایش ارتباط بین سلول‌های عصبی و کمک به بازسازی سلول‌های مغز می شوند.

تحقیقات پژوهشگران انگلیس نشان داده است، ۱۶ درصد مرگ و میرهای مرتبط با بیماری‌های قلبی در کشورهای توسعه یافته به علت مصرف کم میوه توسط مردم آنها است. 

براساس داده‌های موجود، یک چهارم مرگ و میرها درکشورهای انگلیس و آمریکا مربوط به بیماری‌های قلبی می‌شود. 

نتایج این بررسی در دیلی‌میل منتشر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    0 0
    تبلیغ توت فرنگی - نخ نما شده مردم بیشتر نفرت پیدا می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس