کد خبر 878617
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
مسعود یارضوی

هدف قرار گرفتن باب‌المندب توسط انصارالله مؤید چند رخداد و حقیقت مهم است

به گزارش مشرق، مسعود یارضوی، فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت: انصارالله یمن سرانجام موشک‌هایش را به سمت تنگه باب المندب روانه کرد. همان که از ۲ سال قبل کراراً عرض کردم یگانه طلیعه پیروزی برای برادرهای یمنی ما خواهد بود.

هدف قرار گرفتن باب‌المندب توسط انصارالله مؤید چند رخداد و حقیقت مهم است:

یکم: اگر انصارالله واقعا باب‌المندب را ببندد (چون هدف قرار دادن ۲ کشتی به معنی بستن نیست) و همزمان فاز عملیات علیه شهرهای عربستان و متحدین آنرا به پیش ببرد، آنگاه یقینا سرنوشت جنگ یمن به سمت اتمام پیش خواهد رفت.
چه اینکه باید در نظر داشت دشمنان یمن شاید بتوانند آسیب‌های اقتصادی ناشی از بسته شدن تنگه کوچک باب‌المندب را تحمل کنند اما تحمل حرکت هم‌فاز انصارالله در تمام جبهه‌ها را نخواهند داشت.

یادداشت دیگری از مسعود یارضوی را بخوانید:

خلع سلاح ناجا به بهانه یک فیلم

جشن هم‌خونی در شبانگاه میرجاوه

دوم: ملتهب شدن باب‌المندب نشان داد چیزی با عنوان محور مقاومت با شناسنامه مرگ بر اسرائیل، واقعیتی توانا و پویاست که بایستی در مختصات جهان جدید، آنرا پذیرفت.
محور مقاومت از حوثی‌ها گرفته تا کتائب عراق و فاطمیون و حشد الوطنی، حزب الله و ایران، کمربندی بزرگ و صاحبقران را در جهان تشکیل داده است که هرگز آقایی جهان سلطه را نخواهد پذیرفت و البته شاهرگ اصلی جهان جدید یعنی نفت و البته به مدد ایران، انرژی هسته ای را نیز در اختیار دارد.

و سوم: التهاب و یا شاید بسته شدن باب‌المندب، یک مانور کوچک و البته موفقیت‌آمیز بود برای بستن تنگه هرمز و دهانه اروند.

هستند اصلاح‌طلبانی در ایران که متفقاً می‌گویند بستن تنگه هرمز به لحاظ دیپلماتیک و قوانین جهانی غیر ممکن است، ایران توانایی نظامی بستن هرمز را ندارد و این کار به هر دلیلی، اساساً ممکن نیست!
اما التهاب در باب‌المندب نشان داد که تمام این غیر ممکن‌ها ممکن است و هرمز و دهانه اروند هم شاید روزی با مقررات عبور و مرور و یا بسته شدن مواجه شوند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس