کد خبر 878312
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
العبادی

نخست وزیر عراق از توصیه‌ها و درخواست مرجعیت دینی این کشور برای تسریع در تشکیل دولت جدید استقبال کرد.

به گزارش مشرق، «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق به فاصله چند ساعت از درخواست مرجعیت دینی عراق، از آن استقبال کرد.

دفتر نخست وزیر عراق جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «درخواست‌های مرجعیت دینی از زمان فتوای جهاد کفایی تا به امروز که در خطبه‌های نماز جمعه نقشه راهی برای آینده عراق و مردم آن ترسیم کرد، آویزه گوشمان بوده و خواهد بود».

شیخ «عبدالمهدی کربلایی» نماینده «آیت‌الله سید علی سیستانی»، مرجعیت عالی دینی عراق، در خطبه‌های نماز جمعه کربلاء خواستار تشکیل  فوری دولت با ریاستی قوی، قاطع و دوراندیش شد.

در بیانیه دفتر العبادی آمده است: «ما بر موضع خود در حمایت از دیدگاه‌ها، توصیه‌ها، ارشادات و درخواست‌هایی که در خطبه نماز جمعه مرجعیت دینی آمده، تأکید داریم».

نخست وزیر عراق همچنین وجود مرجعیت عالی دینی عراق را برای این کشور و پیشرفت آن مهم دانست.

شهرهای جنوبی عراق از هفدهم تیر ماه در اعتراض به اوضاع نامناسب خدمات‌رسانی شاهد تظاهرات‌های پراکنده بوده است و این تظاهرات همچنان ادامه دارد.

معترضان، مسئولان عراقی را به کوتاهی در انجام وظایف خود متهم کرده و خواستار رفع سریع مشکلات در بخش خدمات‌رسانی از جمله برق‌رسانی شدند.

از سوی دیگر با گذشت نزدیک به سه ماه از برگزاری چهارمین انتخابات پارلمانی در عراق، احزاب و ائتلاف‌های پیروز انتخاباتی هنوز موفق به تشکیل «فراکسیون اکثریت» که مقدمه‌ای برای توافق بر سر تشکیل دولت جدید است، نشده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس