ظریفیان

ماه عسل اصلاح‌طلبان و روحانی تمام شد؛ ما نبودیم که می‌گفتیم «فدائیان روحانی» هستیم.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

«سردار سلیمانی» هرگز! باج دادن به اروپا و سکوت در تنگه هرمز آری...

در حالی که دو واکنش هفته‌های اخیر سردار سلیمانی به گفته‌های رئیس‌جمهور روحانی و تهدیدات ترامپ، صحنه واقعی‌تری را از ایران اسلامی به نمایش گذاشته است اما چهره‌های جریان سیاسی خاص گویا نظر دیگری دارند و از زاویه‌ای دیگر به ماجرا نگاه می‌کنند!

«زهرا احمدی‌پور»، معاون سابق رئیس‌جمهور روحانی و مشاور فعلی استاندار تهران در یک توییت با اشاره تلویحی به صحبت‌های اخیر سردار سلیمانی نوشته است:

«صدای طبل جنگ را کم کنید تا صدای مردم در نه به جنگ را بشنوید.»

او در این توییت از هشتگ "نه به جنگ" استفاده کرده که توسط مخالفان صحبت‌های اخیر حاج قاسم در فضای مجازی به راه افتاده است.

در همین حال، «قاسم محبعلی»، از چهره‌های نزدیک به دولت و مدیرکل سابق بخش خاورمیانه وزارت امور خارجه نیز در مصاحبه با اعتمادآنلاین پیرامون تنش‌های لفظی اخیر میان مقامات ایران و آمریکا گفته است: ما باید به این فکر باشیم که درِ دیپلماسی را باز کنیم و بستن در گفت‌وگو هیچ کمکی به منافع ملی ما نمی‌کند.

او همچنین با بیان اینکه آمریکایی‌ها از سیاست‌های رادیکال ایران استقبال می‌کنند، ‌ گفت: این سیاست‌ها باعث می‌شود رابطه ایران با کشورهای هم‌جوار را که پیروی سیاست‌های آمریکا، اسرائیل و عربستان نیستند، وارد حاشیه شود و آنها هم علیه ایران موضع بگیرند.

محبعلی به تئوری بستن تنگه هرمز نیز اشاره کرده و می‌گوید:

از نظر عملی امکان ندارد که ایران بتواند تنگه هرمز را ببندد. حتی ممکن است باعث ورود شورای امنیت سازمان ملل به این موضوع و از دست رفتن حضور ایران در خلیج‌فارس شود و کنترل تنگه هرمز تحت نظر نهادهای بین‌المللی برود.

او در ادامه تصریح می‌کند: ما نمی‌توانیم تا همیشه منافع ملی و امنیت خود را در گروی مناقشه با آمریکا بگذاریم. رفاه و امنیت مردم اکنون به این مسئله ربط دارد. [۱]

فرد دیگری به نام «علی بیگدلی» هم در مصاحبه‌ای با سایت جماران گفته است:

اروپا برای سرمایه گذاری در بازار ایران تلاش می‌کند که برجام را نگه دارد. به هر دلیلی که تلاش کند برجام را نگه دارد باز به نفع ما است که اتحادیه اروپا را برای خودمان نگه داریم؛ حتی اگر قرار باشد باج دهیم باز هم باید اروپا را برای خودمان نگه داریم.

او می‌افزاید: اگر هم گاهی اظهار نظرهای ناامیدکننده‌ای دارند باز ما باید دنبال حفظ رابطه با اروپا باشیم. چون راه دیگری نداریم.[۲]

«حسین موسویان» نفر بعدی است که درباره ماجرای بسته شدن تنگه هرمز، طی یادداشتی که خبرگزاری ایلنا آنرا منتشر کرد، نوشته است: اگر ایران تنگه هرمز را ببندد، اروپا و چین و روسیه با آمریکا در صدور قطعنامه‌های جدید علیه ایران همراهی خواهند کرد!

*این اظهارات در حالی بیان می‌شوند که برخی محافل تحلیلی معتقدند، ستاد جریان سیاسی خاص همانطور که در بالا به معنای «باج دادن» صراحتاً نیز اشاره شده کماکان معتقد است بایستی با آمریکا گفت‌وگو کرد و هرآنچه که مورد خواست آمریکا و متحدان اروپایی‌اش قرار دارد، اعم از فناوری موشکی و بازدید از دانشگاه‌ها و غیره را به حراج گذاشت تا اوضاع کشور بهتر شود!

این در حالیست که اوضاع کشور بدون برجام و امیدهای واهی که به آن بسته شد نیز در وضعیتی رو به پیشرفت است و اگرچه مشکلاتی دارد اما با بحران مواجه نیست.

در واقع بخش اعظم سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و تأکید بر وجود بحران در حالی از سوی ستاد جریان خاص صورت می‌گیرد و القا می‌شود تا هدف پیش‌گفته محقق شود.

اظهارات دانسته یا نادانسته اصلاح‌طلبان پیرامون دو موضع‌گیری اخیر سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که در قالب یک نامه به رئیس‌جمهور [۳] و یک سخنرانی در یادواره شهدای همدان [۴] ایراد شدند نیز از همین هدف نشأت می‌گیرند و آنها اگرچه به دلیل کاریزمای سردار سلیمانی، چندان جرأت نام بردن صریح از او را ندارند اما همانطور که ملاحظه شد با یا بدون اشاره مستقیم اما از تخطئه مواضعش، هیچ فروگذار نمی‌کنند.

اصرار چپ‌ها به طرح مواضعی بر خلاف آنچه که در صحبت‌های سردار سلیمانی مورد اشاره قرار گرفته است همچنین در حالیست که جریان اصلاحات تجربه‌ای به نام برجام را به ملت تحمیل کرده است اما به جای پاسخگویی در قبال این پرونده، بر ادامه راه شکست‌خورده خود اصرار می‌ورزد و حتی مواضع امنیت‌آور فرمانده سپاه قدس را جنگ‌افروزانه تلقی می‌کند.

***

اکثر مدیران جمهوری اسلامی مجرم هستند!

«ابراهیم حاجیانی»، معاون مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است:

در حال حاضر بخش عمده‌ای از مدیران ارشد و کارشناسان مهم کشور فکر می‌کنند باید برای دوره پس از بازنشستگی‌شان به فکر راه‌اندازی یک فعالیت تجاری و بنگاه اقتصادی باشند. این نگاه امروز نگاهی فراگیر در میان مدیران ماست و اکثر مدیران ما به فعالیت اقتصادی پس از دوره کاری فکر می‌کنند و به طور طبیعی کسی که به این ذهنیت می‌رسد از همان دوره اشتغالش یواش یواش زمینه‌ساز فعالیت اقتصادی خصوصی خودش می‌شود و رابطه ایجاد و باگ‌ها را پیدا می‌کند و ...

او می‌افزاید: طبق مقرراتی که همه جای دنیا وجود دارد چنین کاری جرم است یعنی نباید اجازه داد که مدیر و کارمند دولت پس از بازنشستگی در همان رشته فعالیت کند. [۵]

*یکی از سؤالات پیوسته ما در وبلاگ مشرق که از زمان خوشبین بودن رئیس‌جمهور روحانی به مذاکره با آمریکا تا زمان بدبین شدن ایشان! ادامه داشته، همین بوده است که چرا صدای تأکید بر شیوع فساد و جرائم دولتی از داخل خودِ دولت به گوش می‌رسد!؟

به سخن دیگر، اینکه مدیرانی در سطوح بالای ستاد دولت حضور دارند که از کیسه دولت ارتزاق می‌کنند و مثلاً در عین حال بر مجرم بودن اکثر مدیران کشور هم تأکید دارند، چه دلیل و توجیهی دارد؟

این در حالیستکه صحبت‌های فرد اشاره شده صحیح هم نیستند و اگرچه معضلی به نام «فساد یقه‌سفیدها» یا همان رانت‌خواری برخی مدیران غیر قابل انکار است اما الحق و الانصاف شیوع ندارد و قاطبه مدیران کشور پاکدست، خدمتگزار و مخالف رانت‌خواری هستند.

در واقع اگر اکثر مدیران کشور به دنبال رانت و فساد بودند، نه تنها هرج و مرج سراسر کشور را فرا می‌گرفت بلکه پیشرفت‌هایی مثل دوبرابر شدن درآمد مالیاتی کشور نسبت به درآمد نفتی، هجدهمین اقتصاد جهان بودنِ ایران، بهبود ضریب جینی کشور و کاهش بیکاری (۲ درصد طی ۸ سال گذشته) رخ نمی‌داد.

جالب آنکه سؤال اساسی‌تر در اینجا رخ‌نمون می‌شود که چرا مدیران حاضر در ستاد دولت، به این پیشرفت‌ها نیز هیچ اشاره‌ای ندارند و در عین تأکید بر سیاه بودن اوضاع کشور، از این می‌گویند که سیاه‌نمایی یک «خیانت بزرگ» است!؟ [۶]

البته ما پیش از این به کرّات در وبلاگ مشرق به این مسئله اشاره کرده‌ایم و حتی از این گفته‌ایم که سیاه‌نمایی‌های کسانی مثل این مدیر رده پایین ستاد دولت، هرگز به پای اظهارات برخی مدیران بلندپایه این ستاد مثل تأکید بر قرار داشتن کشور در «شرایط ته درّه»، تأکید بر غیر قابل قبول بودن شاخص‌های اقتصادی، اشاره به گرسنگی مردم ایران و غیره نمی‌رسد.

سیاه‌نمایی‌هایی که برخی محافل تحلیلی معتقدند زمینه‌ساز بروز «اعتراض ظالمانه» خواهد شد و بایستی آن را در فرایند فتنه اقتصادی آنالیز کرد.

گفتنیست، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، سال گذشته کلیپی موسوم به «سقوط کاپیتان» را نیز در اشاره به شرایط روز کشور منتشر ساخت که در آن با تأکید تلویحی بر اینکه شرایط کشور، بحرانی است، توصیه‌های را به کاپیتان! مطرح می‌کرد. [۷]

در این زمینه بیشتر بخوانید:

«کاپیتان روحانی» درگیر چالش فرود هواپیما/ همه امیدوارند این هواپیما سالم به مقصد برسد اما...

***

ماه عسل اصلاح‌طلبان و روحانی تمام شد؛ ما نبودیم که می‌گفتیم «فدائیان روحانی» هستیم

«غلامرضا ظریفیان»، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه با روزنامه اعتماد پیرامون   «جدایی از روحانی» یا «همراهی با روحانی» توضیحاتی را ارائه و البته جمله عجیبی را نیز بیان کرده است.

او می‌گوید:   اصلاح طلبان از ابتدا نقش حامی منتقد را برای دولت روحانی ایفا کردند و هرگز نقش حامی مطلق را برای دولت نداشته‌اند.[۸]  

*قابل تأمل آنکه هیچ صدایی در اردوگاه اصلاحات و حتی در رسانه‌های این جریان خاص سیاسی بلند نمی‌شود که به احترام حقیقت، به این حرف ناصحیح آقای ظریفیان اعتراض داشته باشد...

حقیقت این است که کار اصلاح‌طلبان در حمایت از رئیس‌جمهور روحانی از حامی مطلق نیز عبور کرده و به نوعی معاشقه و «فدایی بودن» رسیده بود.

مردم هنوز به خاطر دارند صحبت‌های رسول منتجب‌نیا، حسین مرعشی و محمدرضا خاتمی را که می‌گفتند ما فدائیان روحانی هستیم، تمام کارهای روحانی قانونیست و ما اصلاح‌طلبان تضمین روحانی هستیم. [۹] [۱۰]

از همه مهمتر جامعه هنوز «تَکرار می‌کنم» را به خاطر دارد و یا صحبت‌های احمد شیرزاد را در یک برنامه اینترنتی که نتوانست حتی یک مورد انتقاد کلان اصلاح‌طلبان به دولت یازدهم را مثال بزند.

لازم به توضیح است که حرف‌هایی از جنس اظهارات ظریفیان صرفاً از آنرو بیان می‌شوند که اصلاح‌طلبان قصد کتمان گذشته مشترک خود با رئیس‌جمهور روحانی را دارند تا بتوانند به راحتی از وی عبور کنند.

رخدادی که البته برخی محافل تحلیلی معتقدند ممکن نیست و چپ‌ها و رئیس‌جمهور روحانی از سرنوشتی مشترک برخوردارند.

***

۱_http://etemaadonline.ir/content/۲۲۱۷۶۵

۲_https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۹۷۲۷۷۶

۳_http://alwaght.com/fa/News/۱۳۵۲۶۷

۴_http://alwaght.com/fa/News/۱۳۶۱۵۰

۵_http://www.tadbirkhabar.com/political/۱۷۱۲۰۲

۶_mshrgh.ir/۸۳۰۳۴۰

۷_ mshrgh.ir/۸۷۷۹۲۶

۸_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=۳۷۷۷۷۰۴

۹_ http://fna.ir/a۱hzoo

۱۰_ https://www.isna.ir/news/۹۶۰۲۱۲۰۶۹۷۷/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 123
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 46
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    وقتی ارزش پول ملی ظرف مدت کوتاهی به یک سوم کاهش میکند یعنی اوضاع کشور خرابتر از سیاه نمایی های قشر خاص است.
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      شما باید بفهمید که کاهش ارزش برابری ریال ایران در مقابل ارزهای خارجی هم عمدی است برای آنکه مردم تسلیم شوند. تمام بحران اقتصادی سال 90 و الان یک منشاء دارد آن اینکه ثروتهای کشور در دست اقلیت ضد انقلابی است که در حاکمیت لانه دارند. این افراد هر وقت بخواهند نظام را تسلیم کنند پولهایشان را روانه بازار ارز و سکه می کنند. در سال 90 با هدف حذف احمدی نژاد و برجام اینکار را انجام دادند. الان هم هدفشان تصویب FATF است. برای همین به محضر اعلام نظر رهبری علیه FATF قیمت را بالا بردند تا به قول آقایی که نباید اسمش را برد بعد از از اخذ نظر رهبری مجددا آن را پیگیری کنند! بعد هم رهبری سکوت کرد و دوباره بررسی آن را به جریان انداختند و برای همین افزایش قیمت متوقف شد. تا چند روز قبل که آقای هاشمی شاهرودی مخالفت صریح خود و غیر قابل تصویب بودن پالرمو را اعلام کرد. دوباره مجددا قیمت را بالا دارند می برند. بیخود نیست که مجددا همان آقایی که اسمش را نباید برد می گوید ""برای مردم باید مشخص کنیم که همه راه ها را برای وارد نشدن فشار به آنها طی کرده ایم!". یعنی اینکه مردم راه دیگری وجود ندارد و باید تسلیم شویم. چرا که همه راهها در نظر آقایان به اورشلیم ختم می شود.
    • رسول IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      37 45
      پاسخ IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶: مگر هر شخصی که در نظام مشغول به کار است از فیلتر های مختلف چون شورای نگهبان و... عبور نمیکند پس نمتواند از ضد انقلاب باشد !!! بنابراین هر مشکلی که ایجاد میشود از بی کفایتی مسئولین و انتقام گیری خود مسئولین قبلی و فعلی می باشد . وگر نه معاندین نظام این همه پول نمیتوانند در ایران داشته باشند چون خیلی راحت و بدون دلیل موجه اموال فرد را به نفع خود و هم کیشان خود تقسیم میکنند
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      از جنگ نترسید ما همه با هم هستیم/ جهاد میکنیم اگه لازم بشه
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      74 17
      اگه سربلند مردانه بجنگیم بهتر تا ذلیل و حقیر برای رضایت اروپا التماس کنیم از ضعف و زبونی چیزی گیرمون نمیاد واخرهم وقتی از لحاظ اقتصادی ضعیف شدیم مطمئن باشید حمله میکنن باور کنید هدف اونها اینه که ایران تجزیه بشه تا برای همیشه خیالشان راحت بشه
    • امیر ایرانپور IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      26 19
      باسلام خدمت هم وطنای با غیرت درحال حاضر مملکت دچار بحران مالی شده و این را هم از خود ملت (ملتی که از جنس زما محمدشاه قاجار و یا از جنس مردم زمانسلطان حسین صفوی ویا ...) می بینم.در هر صورت ایران ما در طول تاریخ خودش توسط خود مردم تغیراتی داشته است..این را هم می دانیم که هجومهای بسیاری از اجانب به ان شده..ولی اگر مردم ما (همه مردم ایران) فقط نظاره گر نبودند و منتظر تغییر وتحولات نمی شدند و مثل امروزه که طلا می خریم و دلار و ترس داریم مثل اقلیتی که برای ایران تحول افرین بودند وارد معرکه می شدیم و پشت ارمانهامان (که همانا مبتنی بر استقلال و عزت ملی هست) می ماندیم آیا چنین وضعی داشتیم///البته همه می دانیم که به خاطر فساد وتضاد طباقتی که امروز در مسئولین اقتصادی به وجود آمده مردم بدین شده اند ولی می توتنیم با کمی صبر و اعتماد بیشتر به اینده امید وارباشیم..فقط خود ملت می توانند آینده خودرا تعیین کنند و امید به امریکا و ...باطله..چون اگه آمریکا بخواد بیاد ایران با عمله خودش میاد..مثل داعش و النصره و این چرت وپرتا..پس آرزوی آمریکا و ...رو نداشته باشیم که می خوریمش اساسی...به امید ایران سربلند
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      34 1
      مملکت را همان ها چاپیدند در بازنشستگی بفکر ایجاد بنگاه های اقتصادی خصوصی هستند وگرنه این همه پول را از کجا آوردند
    • به رسول IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      22 4
      متاسفانه فیلتر شورای نکهبان اگر قوی عمل کند همین حضرات با رسانه هایشان فریاد و فغان بر می آورند که دیکتاتوری شد! نخبگان را حذف کردند و...!
    • سی سی IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      11 31
      به اون دوست جنگ طلب نه داداش ما با شما نیستیم خیلی طالب جنگی بسم الله سوریه تموم شد عیبی نداره یمن که هست
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      13 0
      یمنیها غیرت دارن از کشورشون دفاع میکنند .ایرانه که اگه کسی بالای سرشون نباشه کشورو اقتدارو دو دستی تقدیم آمریکا می کنند..افتخار ایران سردار سلیمانی
    • جواد IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      4 0
      وقتی پایه پولی دو و سه برابر شد باید نگران و دلواپس امروز میشدید البته اون موقع دلواپس بودن مساوی بود با فحش خوردن....
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    اگر قرار است از این باج دادن به اروپا کاخهای شما بزگتر شود وفقر خفت نسیب مردم شود وفاصله طبقاطی بیفتد که افتاده!موافق جنگ هستیم.
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    52 7
    «علی بیگدلی» هم در مصاحبه‌ای با سایت جماران گفته است: اروپا برای سرمایه گذاری در بازار ایران تلاش می‌کند که برجام را نگه دارد. به هر دلیلی که تلاش کند برجام را نگه دارد باز به نفع ما است که اتحادیه اروپا را برای خودمان نگه داریم؛ حتی اگر قرار باشد باج دهیم باز هم باید اروپا را برای خودمان نگه داریم. او می‌افزاید: اگر هم گاهی اظهار نظرهای ناامیدکننده‌ای دارند باز ما باید دنبال حفظ رابطه با اروپا باشیم. چون راه دیگری نداریم.[۲] خاک تو سر هر چی راحت طلب و ترسو و فرو مایه کنن.خیلی شماها بی وجودین به نظر من اول همگی ناموستون رو تقدیم اروپا کنید تا چونه شما را پیش امریکا بزند.ینی امقال شما حال آدم را بهم میزنند با این تفکرات کثیفتون.حیف خاک ایران که شما پاتو گذاشتی روش.شما لیاقت بودن در این بیشه و سرزمین را ندارید سگهای کاسه لیس استکبار.مردم ایران از شما اعلام برائت می کنند.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    با سلام؛ روحانی اگر فرد با تقوائی است با پاگذاشتن بر روی هوای نفس خود استعفاء دهد به نظر نمی رسد در هیچ دوره ای مثل این دوره به غیر ازدوران رفسنجانی اینقدر مدیر فاسد داشته باشیم.
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      حتما سنت قد نمیده چون همه میدونن بهترین دوران ایران زمان رفسنجانی و خاتمی بوده
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      33 5
      به IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ لابد به دنیا نیامده بودی که ببینی چطوری این دو نفر دلار صد تومانی را به هزار تومان رساندند. و یا چطور گوشتی که عید 74 خریدیم کیلیویی صد تومان آخر سال شد کیلویی هزار تومان.
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      53 7
      همان خاتمی که در برنامه ای زیرکانه و مدون هم منابع آب ایران را نابود کرد و هم مسکن سازی را متوقف کرد و هم ایران را به بزرگترین وارد کننده بنزین تبدیل کرد و هم رشد جمعیت را با تلاش پیگیر بشدت کاست و هم فساد و تباهی و ابتذال را بین جوانان ایران اشاعه داد. نساجی ایران را نابود کرد و در ازای همه اینها ایران را تا خرخره زیر بار قرضهای صندوق بین المللی پول درآورد و با آن قرضها رشد اقتصادی مصنوعی درست کرد. اما باز قیمت دلار را از 450 به 904 تومان رساند. همان کسی که به اسم اصلاح آمد ولی همه مدیران فاسد دوره هاشمی را ابقا کرد. همان خاتمی از شهریور 75 تبلیغات ریاست جمهوریش را علنا شروع کرد و احدی هم متعرضش نشد! همان کسی که با دروغ بنویسید خاتمی بخوانید ناطق مردم را تحریک به رای دادن به او کردند. همان کسی که دادگاه کرباسچی - که ظاهرا جرایمش همه مربوط دوره هاشمی بود- را به بحران ملی تبدیل کرد و تا توانست در دادگاه اخلال کرد تا جایی که قاضی پرونده عوض شد و هیچ کس هم نپرسید تو چرا از دادگاه کرباسچی می ترسی وقتی جرایم او مال دوره هاشمی است و به تو ربطی ندارد؟ همان کسی که فاجعه فتنه 18 تیر را رقم زد. همان 18 تیری که با سخنرانی انقلابی همین حسن روحانی در 23 تیر ختم شد. همان خاتمی که تقلب بزرگ انتخابات مجلس ششم را رقم زد! همان انتخاباتی که همین هاشمی بعد از بازشماری تنها یک سوم صندوقهای تهران از رتبه سی ام به رتبه بیستم بالا آمد!! همان انتخاباتی که رای کاندیداها به خودشان هم شمارش شد! همان انتخاباتی که صندوقهای تهرانش در بیابانهای ورامین پیدا شد. همان انتخاباتی که بعد از ابطالش در خلخال حامیان خاتمی مساجد و پایگاههای بسج را غارت کرده و به آتش کشیدند. همان خاتمی پررو و مدعی تحمل مخالف و آزادی بیان که حاضر به شرکت در مناظرات انتخاباتی سال 80نشد و با وجود تقاضای مستقیم دو نفر از رقبایش برای مناظره حتی زحمت جواب دادن به آنها را نداد. همان کسی که حتی تحمل انتقاد دانشجویان هم مسلک خود را نکرد و آنها را تهدید کرد از سالن بیرون می کند. همان کسی که جهار سال84 تا 88 در دانشگاههای مختلف علیه احمدی نژاد سمپاشی و سخنرانی کرد و همان کسی که در اصفهان رسما شعار مرگ بر تفکر احمدی نژاد سر داد اما شعار زنده باد مخالف من هم می داد!!
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      7 27
      بهترین دوران دوران رفسنجانی و احمدی نژاد بوده و کثیف ترین دولتها اصلاحات و دولت تقدیر امید
  • سید IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    اصلاح طلبان، تهوع آوری تان علی الظاهر حد و مرزی ندارد!!!!
  • ناشناس IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    افرین بر سردار سلیمانی ، مختار ایران ، قهرمان جهان
    • US ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      31 22
      ما الگوهای به مراتب بهتر از مختار داریم که ایشان را با انها مقایسه کنیم.
  • ناشناس IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    88 29
    افرین بر سردار سلیمانی ، مختار ایران ، قهرمان جهان
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    86 34
    از ملی گرا ها و اصلاح طلبان انتظاری جز وادادگی و تسلیم و نوکری نمی باشد اولا ما دنبال جنگ نیستیم اما گر جنگی شود تمام قد ایستاده ایم و تا نابودی دشمن لز پای نخواهیم نشست شما هم فرار کنید به شمال و بخزید به ویلاهای اهدایتان امام راحل فرمود جنگ جنگ دست و شرف و عزت ما در گرو همین جنگ است حالا شما که طرفدار مذاکره نامحدود هساید یک جمله ناب از امام و رهبری بیاورید و رهبر عزیز هم فرمود ما برای دفع شر مذاکره می کنیم و دیدید که شر دفع نشد و شما همچنان یا در خوابید یا منتظر هدیه هستید
    • علی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      89 20
      باسلام .آقای روحانی چون خودشو زده به خواب هرگز نمی توانیم از خواب بیدارش کنیم آنقدر با شعار تدبیر به دشمن امیدوار شد تا در مدت 5 سال کلا تمام صنایع و ثروت های کشور رو به فنا داد اف بر این قباهت
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      22 5
      قباحت درست است نه قباهت.
  • سید جواد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    43 10
    اصلاح طلبها مرد جنگ نیستند. یاد صحبتهای رئیس دولت اصلاحات در ابتدای بحث هسته ای افتادم که گفت "خط قرمز ما رفتن پرونده ایران به شورای امنیت است!". از شورای امنیت می ترسید!
  • اصلاح طلب IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    12 54
    وقتی پمپئو وزیر خارجه امریکا میگه حجاب بی حجاب و اسلام بی اسلام باید مثل بچه آدم بگیم چشم و فقط قبول کنید اونها هم قول دادن که تحریم ها رو لغو کنن شما تندروها محکوم به شکستید چه موشکی چه منطقه ای مثل هسته ای..
    • محمد IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      33 7
      واق واق نکن سگ پمپئو برو بگو صاحبت بیاد خخخخخخ
    • عبدالله IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      23 4
      بسم الله الرحمن الرحیم ؛ شما نادانسته به نکته خوبی اشاره کردی و آن هم این است که آمریکا و امثال او اصولا با اسلام مخالفند. بله به فرموده خداوند متعال ، آن ها ابدا راضی نخواهند شد تا مگر اینکه شما را به دینشان دربیاورند و اگر شما نیز به دین آن ها درآمدید همانطور که جایگاه آن ها جهنم است ، جایگاه شما نیز جهنم خواهد بود. "وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ. سوره بقره آیه 120" اگر تو و امثال تو می خواهید راه جهنم و رضایت غیر خدا را انتخاب کنید ، راه باز و جاده دراز ولی ما فقط اطاعت از خدای متعال را بر خود فرض می دانیم و خدای متعال هم در قبال آن ، رضایت خود و بهشت جاودان را نصیب ما می کند. اما شما به غیر از چند روز زندگی حیوانی این دنیایتان چه چیزی نصیبتان خواهد شد؟ روزی انسان ها به دست خداست و به دست امثال ترومپ و پمپ نیست و این کارها همه امتحان الهی است تا مشخص شود چه کسی تسلیم خدای بزرگ است و چه کسی تسلیم شیطان و غیر خدا! و خدا یار و پشتیبان ایمان آورندگان است و ما به نصرت او ایمان داریم و از شهادت نیز نمی ترسیم زیرا که بهترین نوع مرگ ، شهادت است. شما نیز خواهی مرد فکر نکن که همیشه تو این دنیا خواهی ماند! واقعا برو فکر کن اخر خدا به تو عقل داده است!!! چرا عقلت را تعطیل کرده ای؟؟؟ چرا اینقدر ذلیل هستی؟؟؟ واقعا چرا؟؟؟
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      20 9
      خاک بر سر تو بزرگاتون و همون سگ نجس که اسمشا نوشته و پاچه خواریش میکنی ما تو مکتب امامی بزرگ شدیم که زیر بار ذلت نریم وطن فروش
  • ناشناس IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    42 5
    اقای قاسم محبعلی گفته : این سیاست‌ها باعث می‌شود رابطه ایران با کشورهای هم‌جوار را که پیروی سیاست‌های آمریکا، اسرائیل و عربستان نیستند، وارد حاشیه شود و آنها هم علیه ایران موضع بگیرند. »مگرخبرنداری انها 40سال است که پیرو سیاست های امریکا ونوکر حلقه به گوش امریکا هستندو درمقابل ایران موضع گرفتند.خوابی ها
  • یونس IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    42 12
    پیاده نظام اسرائیل در ایران دوباره فعالیتشون رو شروع کردن... چند جیره میگیرن؟؟؟
  • US ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    55 15
    درود بر سردار سليماني و سپاه جاودان ايران ،
  • بابک IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    41 5
    در این چند سال با در دست گرفتن اکثر گلوگاه های مهم اقتصادی کشور هر چه بدبختی و عقب رفت و بهم ریختگی اقتصادی است از جانب این وادادگان افساد طلب گریبانگیر کشور شده اما جالب تر اینه که مثل طلب کارها ژست اپوزسیون به خودشون می گیرند ونسخه ی تسلیم و سازش می پیچند
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    15 2
    ما فقط باید به تورچیه با عورضه باج بدهیم..و اصلا هم درباره اش صحبت نکنیم چون پانترکهای داخلی ناراحات میشن
  • وطن TR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    46 8
    این بزدلان جایی در جامعه ایران ندارید ایا اینها مزد بگیران خارجی هستند که در دستگاههای دولتی نفوذ کرده اند و هر تصمیم غیورانه ملی را میخواهند خفه کنند؟ آیا زمان آن نرسیده که اینها شناسایی و از جامعه ایرانی اخراج شوند؟
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    55 2
    به نظر میرسد ما اول باید حسابمان را با وطن فروشان داخل کشور صاف کنیم بعد به جنگ دشمن برویم چون در صورت بروز هر نبردی، این خائنین ثروت اندوز و بی دین اولین کسانی خواهند بود که ستون پنجم دشمن را تشکیل میدهند...همانگونه که بارها گفته ایم اصلاح طلبان همان تفاله های رژیم نوکر صفت پهلوی هستند که در لایه های انقلابی پنهان شده و الان نیات پلید خود را یکی پس از دیگری ابراز میکنند...به سردار ها و امرای دلاورمان میگوییم که اول به داخل نظری داشته باشند چون قطعا از پشت خنجر خواهند خورد!!
  • دیدگا IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    37 2
    پیاده نظام غرب در داخل ایران باید هم طرفداری اربابان فکری و اعتقادیشون رو بکنن! اگه اینها در داخل و میان بدنه نظام و مدیریت کشور نبودن که الان اینقدر واداده و منفعل و بدبخت نبودیم! اینها همیشه بودند و هستند و خواهند بود تا نخ رو از اونور آب بگیرن و ادامه بدن!
  • وطن دوست BE ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    23 4
    مشکل سیاست و جناح بازی همین است هر روز جنگ وناله و دعوا و توهین اونهم در داخل نه با دشمن نتیجه اینکه فرصت طلب دوزدیوش میکنه و یک آب هم روش!
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    87 13
    اگردو سه تا ازاین دانه درشتهای مفسدان اقتصادی را علی رغم هر پست ومقامی که دارند دار بزنند اون وقت حساب کار دست بقیه می اید
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      31 14
      سپاه باید دولت را دردست بگیرد مفسدان از کارمند تا داته درشت را ازمسندهای مهم بزیرآورده محاکمه ومعلق نماید
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      21 3
      عزیز دلم این وآن مفسدان دانه درشت محل امنی بنام کانادا دارند که هر وقت هوا پس بشه میرن اونجا
    • ایرانی IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      11 0
      نه جانم این کار را نمی کنند اگر یک نفر از مفسدان اقتصادی اعدام می شد کشور ما بااین همه حرج مرج اقتصادی مواجه نمی شد
  • محسن IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    73 24
    تنها افتخار من به ایرانی بودنم سردار سلیمانی هس.این سیاستمداران ایرانی مایه ننگ و شرمساری ما هستن.زنده باد سردار.کاش یه ذره غیرت سردار توی رگهای سیاسیون بود
  • ایرانی IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    25 1
    وقتی عده ای ترسو و بزدل که یا از جانشان میترسند یا ترس از دست دادن قدرت و ثروتشان را دارند باید هم از قاطعیت و شجاعت بعنوان جنگ طلبی یاد کنند ترسوها و بزدلها که شاخ ندارند همین بعضی از انسانهای دوپایی هستند که افسارشان را از ترسشان میدهند به بیگانگان با این همه تجربه بد و تاریخ تلخ در رابطه با اروپا و آمریکا و بدعهدی هایشان باز سراغ آنها رفتن حماقت نیست بلکه کلمه ای بالاتر از حماقت باید برای آن پیدا کرد. البته جدای از اینکه عده ای منافع شخصیشان ارتباط و سرخم کردن در برابر اروپا و آمریکاست . منافع ملی و ملت هیچ جایی در منطق ایشان ندارد
  • علی اکبر IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    50 24
    سلام و درود خداوند بر سردار عشق حاج قاسم سلیمانی جانم فدای راه مقدستان
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    54 11
    چقدر بعضی ها ذلیل و نابینا در برابر عواقب هستند. یاد اونایی افتادم که تو فیلم مختار آخر همشون رو گردن زدند. خسر الدنیا و الاخره
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      27 8
      عشق سردار سلیمانی
    • میرزا IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      22 2
      این افسادطلبهااین قدرغرق شهوات دنیاهستندکه اگرمختاروحضرت علی امام حسین هم بیایندوتجربیاتشان راتعریف کنندبازحرف خودشان را میزنندخدادهان این افسادطلب هارابشکند
  • آرش IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    22 13
    عربستان یک خط لوله به دریا یا سرخ داره که روزی 5 میلیون بشکه رو انتقال میده .نفت کویت و امارات رو هم از این طریق انتقال میده. آگه قرارهم جنگ بشه الا ن بهترین موقع است .نه زمانی که جیبمون کاملا خالی شده! و مردم تحت فشار بیشتری هستن!
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    32 4
    شماها چه غلطی کردید برای مملکت؟ اون از ارز تخصیص دادن ها و پیش فروشها و کنترل قیمت ها و ...
  • محمد IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    60 8
    این جماعت حاضرن برای حفظ زندگی کثیفشون حتی ناموس خودشون تقدیم بیگانه کنن پست تر از این جماعت وجود نداره
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    36 46
    خاک بر سرت مشرق نفهم
    • محمد IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      16 4
      خفه شو
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      0 4
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      0 0
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      0 0
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    1 22
    سلام و صبح شما بخیر یعنی عالی هستید شما!!! تیترهایتان جان میدهد برای دعوا و اختلاف و انشقاق!! در حالی که در این شرایط همه به هم نزدیک شده اند شما به هر ضرب و زوری مشغولید!!! انشالله که عتقبت همه ما ختم به خیر شود....
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    40 43
    قاسم سلیمانی باید یکی میزد زیر گوش حسن روحانی . این چه وضعیت در کشور
  • IN ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    26 0
    فعلا شدن سخنگوی اسراییل و امریکا و مخالفان خارج از کشور که به نظر باید یه فکری به حال این ها کرد، نمیشه کی بیای نون این انقلاب رو بخوری از پشت خنجر بزنی
  • وحید IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    19 10
    ما تقریبا سوزن چرخ خیاطیم از جای دیگه وارد میکنیم این چه جور اقتصاد برتریه
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      15 0
      آقا وحید ، ای اسطوره "ما میتوانیم" با این حساب شما بفرمایید موشک ها یمان را از کجا وارد کرده ایم ؟
  • سعیدد IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    48 17
    درود بر شرفت حاج قاسم
  • سعیدد IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    43 12
    درود بر شرفت حاج قاسم
  • حسن شادزی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    21 1
    آنان که دم از ضرورت در کنار اروپا یا آمریکا بودن سخن به میان می آورند و نجات خود را به همسو بودن با آن کشورها می دانند چرا جهت حل مشکل و نگرانی خود در کنار خاق متعال قرار نمی گیرند که ترسشان بریزد وبه عزت دنیوی و اخروی برسند لطفا این آقایان جهت خلاصی از این تصورات و خیال باطل این آیه را ذکر لحظات زندگی مضطرب خود قرار دهند تا از افکار پریشان بدور باشند ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلاخوف علیهم و لا هم یحزنون
  • hadi IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    34 1
    سوریه نزدیک 8ساله درگیره جنگه و هیچی ازش باقی نمانده ولی ارزش پولش 17 برابر ماست ، 17 برابر! ظاهرا وقوع جنگ برای کشور مفید تر است از اداره اوضاع کنونی به سبک اصلاح طلبان رانت خوار
  • عبدالکریم IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    23 2
    بنام خدا قابل توجه زهرا احمدی پور شما می فرمایید ما راتهدید کنند بگیم باشه چشم هرچه شما بگویید نه این حرفها نیست درضمن شما نترسیدپست شما محفوظ است .جانم فدای حاج قاسم.
  • احمد IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    31 1
    بی شرفها مغالطه می کنند انگار که ایران به آمریکا اعلام جنگ کرده است!
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    27 4
    این عزیزان اصلاح طلب نیستند.اینهامشتی برده فکری هستند.خداوندمارا ازشراین بردگان خلاص کن
  • سعید IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    5 17
    برای من هم سردار سلیمانی مایه فخر و مباهات است. ولی سردار با چندهزار سرباز چه کاری در مقابل آمریکا از دستش بر میاد هر کسی از خوانندگان این خبر و مقاله که حاضر به جنگ دوشادوش سردار هستند، اسم و مشخصات دقیق خود را اعلام کنند تا برای ثبت در تاریخ داشته باشیم.
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      9 3
      مشخصه اصلا در مورد جنگ مدرن چیزی نمیدونی!!!!البته ایمان شما اندگی ضعیف و خود ناباوری در شما رخنه کرده!!!!
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      6 0
      من می دونستم کارتن گالیور چطوری !!!!!!!
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    25 13
    این افراد در واقع دارن به دشمنا گرا میدن.همین.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    29 13
    این افراد در واقع دارن به دشمنا گرا میدن.همین.
  • AE ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    3 45
    ابراهیم حاجیانی واقعیت را بیان کرده . نویسنده مقاله دارد از مدیران فاسد حمایت می کند
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      15 0
      ابراهیم حاجیانی خودش مواجب بگیر فاسدهاست شلوغ بازی درمیاره که آب گل آلود بشه
  • سپاه IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    21 3
    وقتی آقایان دولت توی ویلا های چند صد میلیارد تو لواسان می شینن و پول های مردم را به جیب می زنند اگر جنگی شود اینا مانند منافقین به سمت دشمن می روند و بر علیه ایران با مردم ایران می جنگند وقتی آقایان هزاران هزار میلیارد دلار و ارز های کشور را غارت کرده و به بانک های سوییس و سوئد و آمریکا می برند بیش از این نباید انتظاری داشته باشیم زنده باد سلیمانی و سپاه پاسداران
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    19 3
    منافقین خودرا بانام اصلاح طلب جازدند .اینها همان اشغال های هستند دردرون نظام جاخوش کردند .درزمان واق واق دشمن اینها زوزه می کشند یعنی ماهم هستیم انشاالله بزودی نسل این منافقین درون برای همیشه ازسر مردم دور خواهد شد .
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    3 3
    این در حالیست که اوضاع کشور بدون برجام و امیدهای واهی که به آن بسته شد نیز در وضعیتی رو به پیشرفت است و اگرچه مشکلاتی دارد اما با بحران مواجه نیست؟
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    14 2
    مردم با دید ساده نگری وخوشبینانه ی خودشان به چهار درصدی های رای دادند این چهار درصدی ها ۹۶ در صد ثروت را در اختیار دارند و اصولا در قدرت ماندن برایشان بسیارحیاتی و مهم میباشد
  • فاطمه دشمن امریکا IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    24 3
    سرکا خانم ازقدیم راست گفتن زنها باید بشینند در خانه و بجه داری کنند زن را چه به کار دردولت حنابالی و امثال تو وطن فرش ترسو بروید خانه و با بچه هایت خاله بازی کنید ازطرف خود و خانواده ترسویتان و اصلاح طلبهای تهوع آور حرف بزنید نه از طرف مردم ما تا آخرین نفس با امریکا مخالفت دشمنی می کنیم به ان افتخار می کنیم و به گفته شهدا نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا نه سازش نه تسلیم نبرد با امریکا
  • علی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    23 2
    انسان خوبه یه کم شعور و درک سیاسی داشته باشه ما چندین سال مذاکره کردیم برجام تصویب شد ایا ماندگار شد -بخدا کسی که با زبان زور صحبت میکنه فقط باید با زور جلوش ایستاد نباید بهش التماس کرد اصلاح طلبان اینو میخان که او داره مارا تهدید به زدن میکنه و ما مثل زن التماس کنیم که نزن واقعا من به ایرانی بودن این اقایان مشکوکم ایرانی اینقدر بی غیرت در طول تاریخ ندیدیم
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    22 3
    اصلاح طلب ها درقدرت باشند دلار بیست هزار توامانی هم هیچ اشکالی ندارد سایه جنگ نباشد تجزیه ایران هم مقبول است روحانی خاتمی میر حسین هاشمی رفسنجانی کروبی همه وهمه فدای اصلاح طلب ها
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    20 3
    توافق نهایی مابین سلطنت طلب ها سکولار ها منافقین اصلاح طلب ها لیبرال ها سبزها قومیت طلب ها و ... با دولت های غربی واروپایی ،تجزیه ایران به چند ده کشور بی خاصیت و توسری خور فقط وفقط برای در قدرت ماندن این حضرات زالو صفت میباشد
  • حسینی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    13 3
    بعضیا چقدر بی شرف و حیوون صفت ان؟!! علناً و رسماً درخواست می کنن به اروپا باج بدیم، خاک بر سر بی غیرت و ترسوتون! نفله ها یه مدت بخوابید توی خونه و لال بشید، ببینید مسلمون ایرانی چطور پیروزی رو براتون هدیه می کنه. طی 200 سال گذشته شما غرب زده های مزدور بغیر ذلت و خرابی و نکبت، برای این مردم چه سودی داشتین؟!
  • زهرا IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    10 13
    عزیزم وقتی جنگ بشه نصف بیشتر دولتمردا که دوتابعیتی هم هستن جمع میکنن در میرن. ما مردم ضعیف میمونیم و حوضمون. ما هنوز درگیر تبعات جنگ قبلی هستیم زندگی خانواده ما توی جنگ نابود شد وبه لطف دولت هرگز نتونستیم مثل قبل سرپا بشیم. جنگ به هر دلیلی نفعش واسه از ما بهترونه فقط دودش تو چشم ماست
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      5 1
      شما هم در بروید. ما می مانیم و همان حوضمان.
  • فرهنگی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    2 24
    حساب سردار سلیمانی عزیز که مرد عمل است نه شعار را باید از حساب تندروهای شعار گرای بیمنطق که فقط دنبال هیاهو و کوبیدن مخالفین خود هستند جدا کرد . بهترین دوران ارامش اقتصادی زمان خاتمی بود
  • محسن IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    6 5
    ما نمی‌توانیم تا همیشه منافع ملی و امنیت خود را در گروی مناقشه با آمریکا بگذاریم. رفاه و امنیت مردم اکنون به این مسئله ربط دارد. [ اصل مطلب رو گفته ]
  • آگاه IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    10 3
    تز اصلاح طلبی از همان ابتدا با خیانت به نظام و کشور عجین شده بود بانیان این تز خائنین به مملکت هستند و باید در دادگاه عدل الهی محاکمه شوند، اصلاح طلبان مغرض کسانی هستند که کشور را به امید دشمن معطل گذاشتند واز صراط مستقیم و راه امام و شهدا جدا شده و خیانت بزرگی را رقم زدند و مردم را دچار مشکل نموده اند. انشاء الله روزی خواهد آمد که خون شهدا گریبان خیانتکاران را خواهد گرفت و ذلیل خواهد کرد.
  • جاسم IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    13 4
    آنچه که این مشکلات رابرای کشور بوجود آورده بی لیاقتی-بی مسئولیتی دولتی ها بوده بهمراه رانتهای فراوان ارزی + مسئولانی که دغدغه آنها گرفتن وزای غرب هستند برای خود و فرزندانشان
  • علی اکبر IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    9 2
    امام خمینی )ره( فرمودند : از شر محمدرضا خلاص شدیم لکن از شر تربیت یافتگان غرب به این زودی ها خلاص نخواهیم شد ، در ایران فقط حاج قاسم سلیمانی برحق و درستکاره و من هم فقط با ا یشان موافقم ، حتی اگر تما ایران هم به حاج قاسم پشت کنند و فقط یک نفر پشت سرش بایسته شک نکنید اون یک نفر من هستم ، جمهوری اسلامی رو فقط به خاطر حاج قاسم دوست داریم نه مدیران و ریسان فاسد و غرب زده و خاءن و ترسویی که هدفشون جز نابودی اسلام و ایران و مملکت نیست .
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    13 3
    تفکر اصلاح طلبی هم تا تحویل دادن دو دستی ناموس مردم ( فقط مردم نه خودشان) هم میتواند پیش برود ! بله چون راه دیپلماسی باز است!
  • DE ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    14 6
    سردار سلیمانی باید لطف کنه و رئیس جمهور بشه و اگر وزراش یکدهم خودش خوب باشند اونوقت مملکت هیچ غمی نداره . تبلیغ کنید برای اینکار .
  • CZ ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    14 4
    تنگه باید بسته بشه تمام
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    15 2
    این آدمها اگر بررسی شوند به انحا مختلف از کیسه بیت المال خوردند و بردند کافی است اراده ای برای احقاق حقوق مردم وجود داشته باشد آنموقع معلوم می شود اینان به فکر اصلاح امور بوده اند یا تعرض به بیت المال ,بیانات امروزشان یا نقد آبکی از دولت خود ساخته نیز انحراف افکار عمومی از سو مدیریت و مفاسد اقتصادبشان می باشد.
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    8 3
    این آدمها اگر بررسی شوند به انحا مختلف از کیسه بیت المال خوردند و بردند کافی است اراده ای برای احقاق حقوق مردم وجود داشته باشد آنموقع معلوم می شود اینان به فکر اصلاح امور بوده اند یا تعرض به بیت المال ,بیانات امروزشان یا نقد آبکی از دولت خود ساخته نیز انحراف افکار عمومی از سو مدیریت و مفاسد اقتصادبشان می باشد.
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    2 7
    بهترین شخص برای ایجاد دولت اسلامی یک دولت مشترک از ارتش و سپاه است که رییس جمهورش امیر دریادار سیاری باشد. اولا ارتشی است ( حساسیتهای مربوط به سپاه در زندگیش نیست) . ثانیا بشدت ولایی و مخلص است. ثالثا واقعا مردمی و مدیر است و نشان داد حقیقتا دلش برای مردم محروم می سوزد. او باید رییس جمهور شود .
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    10 4
    این ها مزدور ( حقوق بگیر و یا بی جیره و مواجب)و پیاده نظام ترامپ هستند
  • شهروند IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    6 4
    اگر کسی برای جنگ دل تنگ است سرس به خرمشهر و ابادان و غرب کشور بزند یا به خانه های شهیدان و جانبازان برود
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    5 0
    "اکثر مدیران جمهوری اسلامی مجرم هستند! " یک حقیقت تلخ و انکارناپذیر
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    4 13
    مرگ برجنگ درود بر صلح ودوستی
  • یوسف IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    9 12
    به نظر دوستان فقط باید تا آخر مقاومت کنیم
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    15 4
    به امید نابودی اسلاحتلبا
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    6 17
    يه سري اخر جنگ همين كارها رو كرديم كه پاي ناوگان آمريكا رو باز كرديم تو خليج فارس تا الان هم موندن حوادث ايرباس ،حمله به سكوهاي نفتي ايران و.. نتيجه همون اشتباهه .بسه ديگه واقعيت اينه كه ما يه قدرت منطقه اي هستيم نه يه ابرقدرت
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      2 2
      خخخخخخخخخ
  • سعید IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    16 5
    این آقایان به این دلیل از جنگ میترسند که اگر جنگ شود آقازاده هاشون در آمریکا و کشورهای اروپایی به اسارت گرفته میشوند ....
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    10 3
    درود بر سردار دلاور سپاه که تنها نامش لرزه بر اندام دشمنان نظام می اندازد به عنوان یک ایرانی به وجودت افتخار میکنم
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    0 4
    مشرق چرا کامنتا را دونه دونه منتشر میکنی
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    24 7
    بنظر شما نفوذی های دشمن وخایین به کشور اگر درمملکت مسئولیتی داشته باشند چکاری میکنند؟ 1 درحیطه مسئولیت خودکارشکنی میکنند2-نسخه ذلت میپیچند3-دل مردم رااز دشمن میترسانندو خالی میکنند4- قدرت دشمن را زیاد وقدرت کشوررا ضعیف جلوه میدهند5-در برابر اعمال مردان دلسوز انقلابی کشور.عکس العمل نشان میدهندواز کارهای آنها ایراد میگیرند ونق میزنند6- کار شکنی وخرابکاریهای خودرا به پای رقیب مینویسند بالعکس در زمینه ای اگر پیشرفتی باشد به پای خودمینویسند7-کارشان برای رضای خدا نیست فقط برای خودنمایی وخوش خدمتی برای بیگانگان است8- اگر منافع کشور در اختیارشان باشد غارت میکنند وبرای غارت همدیگر سبقت میگیرند9-در برابر اعمال واقدام دلسوزان کشور از خود سفسطه چینی میکنند وخودرا مصلح مردم و اعمال خودرا به نفع کشور جلوه میدهند10-خلاصه کارهای زیادی انجام میدهندتا مقاصد پلید دشمن را پیاده کنند.حالاببینید این آقایان وخانمهای که از سخنان آقای سردار سلیمانی ایراد میگیرند. آیا از این ده خصوصیات فوق الذکرچندتاشون را دارند بعد قضاوت کنید
    • DE ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      8 0
      در یک کلام اینها اصلاحاتچی ها امید نتا یابو در ایران هستند.نوکرمآبی جزو ژن آنها شده.
  • هادی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    23 7
    خاطر جمع باشید اگه جمگی هم باشه سردار سلیمانی شما بز دلا رو برا جنگ نمیفرسته چون شما هم باید با پوشک برید اگه جنگی هم باشه کسانی خواهند رفت که حدود 7 ساله در سوریه و عراق آمریکا و نوکرانش رو زمین گیر کرده اند شما نترسید به فکر خرید سکه و ارزتون باشید درود برسردار سلیمانی وهمه دلاورمردان ایرانی که همیشه آمادهاند
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    25 9
    خانم ها و آقایانی که اون بالا نشستین و شعار نه به جنگ میدین، ملت ایران اگر روزی مجبور به انتخاب بشه، قطعا و حتما سردار سلیمانی رو انتخاب میکنه.ما ملت امام حسین هستیم، ما ملت هیهات من الذله هستیم.ما رو از جنگ نترسونید لطفا
  • امیرعلی IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    17 7
    لبیک یا خامنه ای جانم فدای رهبر به لطف و مدد خداوند بزرگ و حاج قاسم سلیمانی جهاد میکنیم
  • ایرانی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    7 0
    من نمی دانم چرا کسی به این بی غیرت ها جواب تو دهنی نمیده، چرا اینا باید برای کشور عزیز ما ایران تصمیم غلط بگیرند. این همه شهید داده این چطور میتوانیم خون این شهدا را نادیده بگیریم. ما مسلمانیم و هیچوقت ذلت نمی پذیریم مگر اینکه این بی غیرت ها به جای ما تصمیم بگیرند. به نظر من این آدما باید بیفتن دست مردم و درس حسابی بگیرند.
  • محمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    8 1
    ما از سپاه و همه مسئولین پاک عاجزانه درخواست داریم به میدان بیایید و از بیرون نظاره گر دزدی جاسوسان و دو تابعیت ها نباشید وگرنه در قیامت از شما نمیگذریم و حلالتان نمیکنیم و بدانید پاسداران انقلاب و اسلام که بزرگترین گناه را انجام میدهید .......یاحق
  • AE ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    0 0
    وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون...الا ان حزب الله... IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ 4 1 پاسخ من نمیدونم باباجون این روزنامه های اصلاح طلب هوششون ذاتی و خدادادیه یا از جایی کسب کردن!!!!!........خخخخخخخخخاخخخخاخخخخاخ....نامه تمام و طومارشون به هم پیچیده شد...حالا عزیزان به اصطلاح و به ظاهر اصلاح طلب برید حالشو ببرید!!!!!...خخخخخخخخخخاخخخخاخ... IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ 7 3 پاسخ اصلاح طلبان وطن فروش طومارشون به هم پیچیده شد... US ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ 7 20 پاسخ اصلاح طلبان = ستون پنجم دشمنان ایران
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    7 3
    سردار سلیمانی تا مدتها در یاد و خاطره آیندگان به عنوان یک میهن پرست مسلمان جاودانه خواهد ماند.
  • محمد IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    9 6
    کسانی که با چند کلمه حرف سردار سلیمانی شلوار خودشان را خیس کرد ه اند هر چه زودتر چند تا پوشک ومای بی بی بزرگ بخرند وبه سفارتخانه های اروپائی پناهنده شوند
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    5 1
    ما همه با هم بودیم وبا هم هستیم، هرچه باداباد.
    • علی IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      0 2
      همون هر چه باداباد فکر کردید که بعد چهل سال تمام فکر ذکرتون شده دلار آمریکا. البته آمریکا بره به حال دلار خودش فکری کند که هر روز گران تر میشود. از 190 هزار سو چه خبر؟
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    5 0
    این خانم ترسو احمدی پور رو بگیرید از کابینه و دولت پرتش کنیدبیرون ... سال های جنگ کجا بوده عزت رو نفهمیده چرا به شعور ملت ایران توهین میکنه
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    4 0
    اقایانی که دنبال باج دادن هستندبخاطر خودشان هستندنه بفکر کشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس