کد خبر 878227
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
اسفندیار رحیم مشایی

وکیل مدافع اسفندیار رحیم مشایی می‌گوید موکلش در انتقاد به عملکرد برخی مسئولان دستگاه قضایی، متهم به تبلیغ علیه نظام شده و به رغم پیگیری‌های مکرر، امکان مطالعه پرونده را پیدا نکرده است.

به گزارش مشرق، عادل حیدری درباره آخرین وضعیت پرونده اسفندیار رحیم‌مشایی اظهار کرد: پس از پایان رسیدگی در دادسرا و صدور کیفرخواست، دیگر هیچ امکانی برای مطالعه پرونده یا دسترسی به آن فراهم نشده است و به رغم پیگیری‌های مکرر هنوز امکان مطالعه پرونده یا ملاقات با موکل را پیدا نکردم.

این وکیل دادگستری افزود: موکلم پس از آتش زدن حکم صادره علیه حمید بقایی در مقابل سفارت انگلستان، بازداشت شد و قریب به چهار ماه است که بازداشت وی ادامه دارد و نتیجه اعتراض به بازداشت، تایید قرار ابقاء بازداشت بوده است در حالیکه به دلیل ختم تحقیقات در دادسرا و صدور کیفرخواست در موضوعات مربوطه، قاعدتاً می‌بایست موکل آزاد می‌شد و تدوام بازداشت وی دیگر دلیلی ندارد.


وکیل مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی در پاسخ به این سئوال که پرونده موکلش نزدیک به یک ماه است به دادگاه انقلاب ارسال شده و در مورد زمان تشکیل جلسه دادگاه و تاریخ آن، مطالبی در برخی رسانه‌ها عنوان شده است، گفت: به عنوان وکیل آقای مشایی، هنوز نمی‌دانم پرونده به کدام شعبه ارجاع شده است و مراجعاتم به منظور کسب خبر از وضعیت پرونده هنوز منتج به نتیجه نشده است.

بیشتر بخوانید:

ژن خوب بنیاد شهید چند پرونده دارد؟

دادگاه مشایی چه زمانی برگزار می‌شود؟


حیدری اضافه کرد: تا این لحظه به عنوان وکیل پرونده از آن بی اطلاع هستم بنابراین چگونه ممکن است رسانه‌ها از پرونده خبر داشته باشند و چنین مطالبی را بیان کنند؛ لذا توصیه می‌کنم تمام این مطالب شایعه‌ای بیش نیست و امیدوارم دادگاه انقلاب هر چه سریعتر وضعیت پرونده را روشن و رسیدگی‌ها انجام شود زیرا عمر یک انسان در حال سپری شدن در زندان و در چنین شرایطی دستگاه قضایی حداکثر توان و تلاش خود را می‌بایست مصروف دارد تا وضعیت زندانی هر چه سریعتر مشخص شود.


این وکیل دادگستری درباره اتهام منتسب به مشایی نیز گفت: موکلم در انتقاد به عملکرد برخی مسئولان دستگاه قضایی متهم به تبلیغ علیه نظام شده در حالیکه موکلم را فردی می‌دانیم که به نظام و ولایت فقیه التزام داشته و انتقادات وی در راستای اصلاح ایرادات موجود و نه تبلیغ علیه نظام است.

روز 26 اسفند سال 96 بود که دادسرای عمومی و انقلاب تهران در اطلاعیه اعلام کرد:«حسب دستور قضایی بازپرس دادسرای عمومی تهران اسفندیار رحیم‌مشایی توسط مأمورین پلیس دستگیر و به‌منظور انجام تحقیقات بازداشت شد.»


رحیم مشایی دو روز پیش از بازداشت خود با حضور مقابل سفارت انگلستان در تهران، حکم حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دهم را آتش زد و در ادعاهای خود دستگاه قضایی را متهم به گرفتن دستور از انگلیس و ملکه آن برای صدور این حکم کرد.


عباس جعفری دولت آبادی دادستان دهم تیر ماه جاری اعلام کرد که کیفرخواست پرونده مشایی با سه عنوان اتهامی صادر شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس