کد خبر 877427
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
قاضی پور

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نفت،‌گفت: آقای وزیر نخبگان و مهندسان کشور در حال از بین رفتن هستند و شما و مدیران زیرمجموعه‌تان فقط به دنبال چشم‌آبی‌ها و موطلایی‌ها هستید.

به گزارش مشرق، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از وزیر نفت در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 2 مرداد 97) گفت: آقای وزیر چرا سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت اجرایی نمی‌شود تا فسادهای موجود خریدهای خارجی کاهش یابد. 

وی افزود: کارگران، مهندسان، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور همه در حال از بین رفتن هستند و آقای وزیر شما به مدیران زیرمجموعه شما فقط به دنبال چشم‌آبی‌ها و مو طلایی‌ها هستید. 

بیشتر بخوانید:

مجلس از پاسخ‌های وزیر نفت قانع شد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای وزیر تا به حال تمایل نداشتید شرکت‌های داخلی که تا به این اندازه نیروی متخصص در اختیار دارند مورد استفاده قرار گیرند. الان که تحریم شده‌ایم به نیروهای جوان دانش‌بنیان، جهاد دانشگاهی‌ها که سرمایه‌های کشور هستند چرا کار داده نمی‌شود؟ 

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: در صنعت لوله‌سازی نفت و گاز کشور چند شرکت توانمند همچون شرکت لوله‌سازی اهواز، صفا و ماهشهر پیش از این در فاز 2 و 3  پارس جنوبی توانمندی‌های خود را به اثبات رساندند اما امروز حتی در مناقصه‌ لوله‌های فاز 11 شرکت داده نشدند. 

وی افزود: آقای وزیر چرا از شرکت‌های خارجی لوله خریدید مگر طبق مصوبه شورای اقتصاد درباره فاز 11 طرف خارجی باید برای تمامی قراردادهای فرعی شرکت ایرانی داشته باشد. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از گذشت 40 سال در نقطه‌ای قرار گرفته که شرکت توتال به ما بگوید چه کسی در مناقصه باشد و چه کسی حضور نداشته باشد. آقای وزیر تاریخ ذلتی را که شما به صنعت کشور تحمیل کردید فراموش نخواهد کرد و در تاریخ نام بدی از شما به ثبت خواهد رسید. توتال اطلاعات ایران را گرفت و رفت معلوم است که نمی‌خواهد کار کند. 

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: آقای وزیر با قراردادی که نوشتند کشور را متضرر کردید و باعث شدید که قرارداد گازی ایران ، تاکستان و هندوستان انجام نشود. مافیای باشگاه نفت و نیرویی که با یکسری مافیا و رانت‌خوار تشکیل شده است. فاز 11 پارس جنوبی را معطل توتال کردید ژنرال‌های نفتی کجا  هستند.

وی افزود: همه کارکنان مومن و کاردان را خانه نشین کردید و یکسری نیروهای مساله‌دار و ناکارآمد را به وزراتخانه آوردید. شرکت‌هایی که می‌توانستند در تحریم‌های احتمالی به ایران کمک کنند به دست یکسری آدم‌های ناکارآمد و بی‌تجربه سپردید، شما چه دشمنی با کشور دارید. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکسری بررسی‌های ساده توسط دستگاه‌های امنیتی کشور می‌توان به این موضوع دست یافت که فرزندان بسیاری از کارشناسان وزارت نفت در کشورهای غربی به ویژه انگلیس مشغول به تحصیل و یا بورسیه توسط شرکت‌های چندملیتی نفتی و یا دو تابعیتی هستند و بسیاری از آنان در این کشورها واحد مسکونی دارند. 

قاضی‌پور اضافه کرد: بر همین اساس بیشتری تاسیسات مهم وزارت نفت از کشور انگلیس خریداری می‌شود و همین کارشناسان تاسیسات سایر کشورها و به ویژه تاسیسات داخلی را به بهانه‌های مختلف رد کیفیت می‌کنند. سفرهای سالانه این کارشناسان و خانواده‌های آنها نیز این موضوع را اثبات می‌کند. 

وی افزود: آقای زنگنه چرا همچنان در پارس جنوبی کاتالیزها و دیگر مکانیک‌های سیل و ... از شرکت‌های صهیونیستی خارجی وارد می‌شود در حالی که شرکت‌های دانش‌بنیان و جهاد دانشگاهی داخلی با ظرفیت مناسب و در زمان مناسب با قیمت رقابتی و با استاندارد MPA تولید می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس