کد خبر 877164
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
کلاه سفید ها

دو تن از کارشناسان روسی با اشاره به خروج کلاه سفیدها از سوریه از سوی صهیونیستها و به درخواست آمریکا و غربی ها، به دلایل اصرار غرب برای نجات کلاه سفیدها از سوریه پرداخته اند.

به گزارش مشرق، بوریس دلگف تحلیلگر سرشناس روس با اشاره به خروج کلاه سفیدها از سوریه اعلام کرد: کلاه سفیدها به این علت از سوریه خارج شدند تا به دست ارتش سوریه نیافتند و مورد بازجویی و تحقیقات قرار نگیرند.

وی افزود: برخی از اعضای این سازمان در عملیاتهایی که سازمانهای اطلاعاتی غربی در سوریه اجرا کردند، مشارکت کرده اند و از همین رو نمی توانند در مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه است، بمانند.

بیشتر بخوانید:

خروج عناصر سعودی از سوریه در پوشش «کلاه سفیدها»

کیفورک میرزایان تحلیلگر دیگر روس نیز بیان کرد: کلاه سفیدها دست به اقدامات تحریک آمیز زیادی با پوشش رسانه های غربی با هدف لطمه زدن به دولت سوریه و روسیه و خدشه وارد کردن به وجهه آنها زده اند.

وی تاکید کرد: کلاه سفیدها معمولا در محل هایی که ادعا می شد در آنها حملات شیمیایی رخ داده است حاضر می شدند تا به شکل نمایشی و ابتذال گونه ای در راستای نجات مصدومان حرکت کنند. کلاه سفیدها اطلاعات زیادی در اختیار داشتند که اگر به دست اطلاعات سوریه می افتاد و منتشر می شد رسوایی زیادی برای کلاه سفیدها و حامیان آنها به بار می آمد.

میرزایان بیان کرد: کلاه سفیدها نقش ترویج دهنده تبلیغات گروههای مسلح را ایفا کردند و اهتمام مضاعف غرب برای خارج کردن آنها نشان دهنده اخلاص غرب نسبت به مزدورانش است.

شایان ذکر است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه ضمن اذعان به انتقال تعداد زیادی از عناصر گروه موسوم به «کلاه سفیدها» از سوریه اعلام کرد: ترامپ از من خواسته بود، کمک کنم.

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در نشست هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: رئیس‌ جمهوری آمریکا به همراه جاستین ترودو نخست‌ وزیر کانادا و دیگران از من خواستند به نجات صدها نفر از کلاه سفیدها در سوریه مبادرت نمایم.

نتانیاهو در ادامه افزود: لذا من مجوز انتقال آن ها از اسرائیل به سایر کشورها را دادم.

قبلا فرانس ۲۴ اعلام کرده بود که در بیانیه صادره از سوی ارتش رژیم صهیونیستی آمده است که حدود ۸۰۰ عنصر از «کلاه سفیدها» و خانواده های آنها از مناطق تحت کنترل نیروهای مخالف نظام سوریه به اراضی اشغالی منتقل شده اند.

رژیم صهیونیستی بعد از پیشروی ارتش سوریه در جنوب کشور اقدام به خارج کردن این عناصر از این منطقه کرده و بر اساس گزارش رسانه های صهیونیستی این عملیات بنا به درخواست آمریکا و کشورهای اروپایی صورت گرفته است.

اردن نیز اعلام کرده که با عبور این عناصر از خاک خود تحت نظارت سازمان ملل برای استقرار در سه کشور آلمان، انگلیس و کانادا موافقت کرده است.

وزارت خارجه سوریه پیشتر اعلام کرده بود که ایالات متحده و برخی از کشورهای غربی سازمان کلاه سفیدها را برای انجام اقدامات تروریستی به ویژه تروریسم شیمیایی برای بدنام کردن سوریه و طولانی کردن مدت بحران به کار می‌گیرند و بر کسی پوشیده نیست که کلاه‌سفیدها شاخه اصلی جبهه تروریستی النصره است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس