کد خبر 877069
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
هوشنگ نصیرزاده

مدیرعامل گسترش فولاد تبریز با بیان اینکه وضعیت مهدی ترابی را باید در کتاب گینس ثبت کرد، گفت: امتیاز تیم گسترش واگذار نشده و فقط نام آن به «ماشین سازی شهریار تبریز» تغییر یافته است.

به گزارش مشرق، حضور در باشگاه تراکتورسازی تبریز و مدیریت این باشگاه صحبتی است که این روزها پیرامون هوشنگ نصیرزاده مطرح است. کسی که بیش از یک سال از مدیریتش در باشگاه گسترش فولاد تبریز می گذرد و اتفاقا طی روزهای اخیر هم به واسطه تعیین مالکیت و تغییر نام باشگاه و همچنین پرونده داریوش شجاعیان مشغله های زیادی داشته است.  با همه اینها وی صحبت های مطرح شده در رابطه با مدیریتش در تراکتورسازی را تائید کرد.

نصیرزاده با تاکید بر اینکه در این زمینه صحبت هایی مطرح بوده اما هنوز نه توافقی نهایی صورت گرفته و نه حکمی صادر شده است، در مورد وضعیت پرونده مهدی ترابی، دایوش شجاعیان و صحبت های مطرح مبنی بر غیرقانونی بودن تغییر نام گسترش فولاد تبریز توضیح داد.  

* خبرهایی که در مورد حضور شما در باشگاه تراکتورسازی به عنوان مدیرعامل مطرح شده، چقدر به واقعیت نزدیک است؟

ـ هیچی چون هیچ حکمی زده نشده و من هم همچنان به عنوان مدیرعامل گسترش فولاد فعالیت‌هایم را دنبال می‌کنم.

* اما قاعدتاً صحبت‌هایی مطرح شده که به واسطه آن، این خبرها به گوش می‌رسد؟

- بله صحبت‌هایی در این مورد مطرح بود اما بدون اینکه به نتیجه قطعی برسد، ناتمام ماند.

* موضوع مربوط به قبل از تعیین مالکیت گسترش فولاد می‌شود یا بعد از آن؟

- قبل از نهایی شدن مالکیت باشگاه، صحبت‌هایی مطرح بود که بعد از آن هم ادامه داشت اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است. خودم هم از طریق فضای مجازی این روزها در جریان این اخبار قرار گرفته‌ام؛ وگرنه هیچ چیز به صورت رسمی اعلام نشده است.

* بر اساس صحبت‌هایی که به آن اشاره می‌کنید، فکر می‌کنید به گونه‌ای پیش برود که مدیریت تراکتورسازی را بپذیرید؟

- خودم هم نمی‌دانم چه می‌شد. من تا همین دیروز گزینه مدیریت فولاد هم بودم اما در نهایت از آنجا که رضایی سابقه حضور در آن را داشت، در مورد وی به جمع‌بندی رسیدم. فعلا هم که با شما صحبت می‌کنم در محل باشگاه گسترش فولاد هستم و مدیریتم برای این باشگاه را دنبال می‌کنم. اگر قرار باشد جابجایی صورت بگیرد، باید از طرف هیأت مدیره مطرح و تائید شود.

* وضعیت مهدی ترابی و شکایتی که باشگاه سایپا از تراکتورسازی داشت، چه شد؟

- چه عرض کنم. وضعیت ترابی در حال حاضر دقیقاً شبیه افرادی است که در کتاب گینس یک رکورد را به نام خود ثبت کرده‌اند. ترابی برای امسال همزمان با سایپا قرارداد دارد، با پرسپولیس هم قرارداد امضا کرده است و با تراکتورسازی هم قرارداد منعقد کرده و حتی بابت آن چک هم گرفته است.

* چه می‌شود که یک بازیکن همزمان می‌تواند با سه باشگاه وارد مذاکره شده و قرارداد منعقد کند؟

- ببینید موضوع ترابی خیلی پیچیده است و از آنجا شروع شد که وی به تاریخ ۹۷/۴/۱۹ گواهی اعزام به خدمت می‌گیرد و همزمان با تراکتورسازی، قراردادی برای دو فصل منعقد می‌کند و دو فقره چک هم می‌گیرد. بعد از آن بود که مالکیت تراکتورسازی جابجا شد و به همین دلیل این باشگاه دیگر نمی‌توانست بازیکن سرباز جذب کند. ترابی هم با این تصور قراردادش با تراکتورسازی را نادیده گرفت، درحالی‌که مقامات عالیرتبه حوزه نظام وظیفه و نیروهای مسلح به این باشگاه (تراکتورسازی) اجازه داده بودند که از این بازیکن به عنوان یک بازیکن سرباز استفاده کند.

* ظاهراً تاریخ گواهی اعزام به خدمت مهدی ترابی تغییر کرده است؟

- موضوع دقیقاً از همین‌جا پیچیده‌تر شد که مهدی ترابی بعد از این ماجرا به حوزه نظام وظیفه عمومی مراجعه کرد و به امید اینکه بتواند مهرماه در دانشگاه پیام‌نور ثبت‌نام کند و خود را این‌گونه و به بهانه تحصیل، معاف از خدمت کند، گواهی اعزام به خدمتش را سه ماه به تعویق انداخت و به تاریخ ۹۷/۷/۱۹ تغییر داد. حوزه نظام وظیفه عمومی هم که نسبت به شرایط بازیکنان سرباز اشراف دارد، مهدی ترابی را به مسئولان باشگاه ملوان معرفی کرد؛ بخصوص اینکه از قراردادش با تراکتور و تصمیمات مقامات ارشد نظامی برای ادامه حضور وی در این باشگاه بی‌اطلاع بودم. در این میان توافقی هم میان سایپا و پرسپولیس انجام شد مبنی بر اینکه ترابی در نیم فصل دوم به پرسپولیس می‌رود و این‌گونه شد که ترابی همزمان با سایپا، تراکتور و پرسپولیس قرارداد دارد و به ملوان هم معرفی شد.

* با این اوصاف شکایت باشگاه سایپا به کجا می‌رسد؟

- طبق قانون وقتی بازیکنی قرارداد دارد، فقط ۶‌ ماه به پایان قراردادش، دیگر باشگاه‌ها مجاز به مذاکره با او می‌شوند. مسئولان سایپا برای مذاکره با مهدی ترابی، این موضوع را لحاظ کرده بودند اما ظاهراً به وضعیت خود او هیچ توجهی نداشتند. به هر حال در مورد چنین بازیکنی که دفترچه اعزام گرفته و واکسن آن را هم زده است، زمان اعزام به خدمت ملاک است؛ نه اعتبار قرارداد.

* حالا حق با کدام تیم است؟

- تراکتورسازی که آن زمان می‌توانست بازیکن سرباز جذب کند، عملکردش کاملاً قانونی بوده است. ظاهراً قضاوت مسئولان سایپا در مورد ترابی برگرفته از یک بازیکن سرباز و مشمول به خدمت نیست؛ آنها این بازیکن را یک بازیکن عادی تصور کرده‌اند.

* در مورد تغییر نام «گسترش فولاد» به «ماشین‌سازی» صحبت‌هایی مطرح است مبنی بر اینکه جابجایی این امتیاز غیرقانونی است.

-  ببینید اشتباهی که در این زمینه وجود دارد، این است که تصور می‌کنند که ما امتیاز باشگاه را منتقل کرده‌ایم؛ درحالی‌که اصلاً چنین نیست؛ حتی یک نفر از اعضای سازمان لیگ هم مصاحبه‌ای در این باره انجام داده که کلاً اشتباه بود. در تغییر نام «گسترش فولاد» به «ماشین‌سازی» هیچ امتیازی جابجا نشده و فقط تغییر نام انجام شده است؛ دقیقاً مثل تغییر نامی که سال گذشته در مورد باشگاه سیاه‌جامگان انجام شد و به مشکی‌پوشان تغییر پیدا کرد.

* در حال حاضر این تغییر نام، ثبت قانونی شده است؟

- با تصویب هیأت مدیره باشگاه گسترش فولاد، مدیریت باشگاه مأموریت گرفت که در اداره ثبت شرکت‌های آذربایجان شرقی، نام «گسترش فولاد» را به «ماشین‌سازی شهریار تبریز» تغییر دهد. تشریفات مربوط به انجام این کار در این اداره در حال پیگیری است.

* حالا ما باید شما را مدیرعامل گسترش فولاد خطاب قرار دهیم یا ماشین‌سازی شهریار تبریز؟

- همانطور که گفتم مراحل ثبت ‌نام جدید باشگاه در حال پیگیری است و پس از نهایی شدن قاعدتاً باشگاه به نام «ماشین‌سازی شهریار تبریز» شناخته خواهد شد.

* با توجه به تغییرات مدیریتی که در باشگاه استقلال ایجاد شده است، پیگیری پرونده داریوش شجاعیان چگونه انجام می‌شود؟

- خوشبختانه فردی که سرپرستی باشگاه استقلال را پذیرفته، از دوستان خود من است که تحصیلات حقوقی دارد و فعالیت در کمیته انضباطی هم داشته است. فکر می‌کنم حالا منطقی‌تر و راحت‌تر بتوانیم این موضوع را پیگیری کنیم. در هر صورت پرونده باید در کمیته تعیین وضعیت بررسی شود.

* همچنان مُصِر هستید به بازگشت شجاعیان؟

- تابع هر تصمیمی خواهیم بود که از طرف کمیته تعیین وضعیت اتخاذ شود.

* هدایت گسترش فولاد برای فصل جدید لیگ برتر بر عهده چه کسانی خواهد بود؛ فیروز کریمی یا حسین خطیبی؟

- ما با فیروز کریمی قرارداد داشتیم و در حال حاضر هم وی تمرینات بازیکنان را زیر نظر دارد و با همین مربی هم در لیگ شرکت خواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس