کد خبر 876806
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
سپنتا

سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد درباره مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اتفاق خجسته و فرخنده‌ای است که با تصویب این قانون مجددا بر موضوع اتحاد ایرانیان تاکید شد.

به گزارش مشرق،  صبح امروز در برنامه پارک شهر رادیو تهران، گفت و گویی با حجت‌الاسلام مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سپنتا نیکنام عضو شورای شهر یزد، درباره تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اجازه حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام شد.

غلامرضا مصباحی مقدم درخصوص تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: دستور دوم دیروز مجمع، مساله شوراهای شهر و روستا و حضور اقلیت های دینی بود که مخالفان و موافقان صحبت کردند و آنچه که تصویب شد، تحکیم قانون شواراهای 1385 بود این قانون یک تبصره داشت و آن هم این بود که اقلیت های دینی با آیین خودشان باید متعهد و پایبند باشند و بر اساس همین تبصره؛ شمول اصل ماده مربوطه نسبت به اقلیت‌ها به صورت اجمال پذیرفته شده بود و دیروز هم درمجمع تشخیص مصلحت نظام احیای مجدد این قانون مورد تایید و تصدیق قرار گرفت. 

بیشتر بخوانید:

ماجرای "سپنتا نیکنام" از ابتدا تا انتها

وی افزود: مجلس شورای اسلامی یک ماده چهارمی هم درخصوص دوره پنجم شوراهای شهر و رورستا را تصویب کرده بود و آن قانون از آغاز دوره پنجم شوارهای اسلامی شهر قابل اجرا است و آقای سپنتا نیکنام هم که در دوره پنجم شوارهای شهر و روستا در یزد رای آورده است، می تواند به شورا برگردد و به خدمت ادامه دهد. 

مصباحی مقدم در خصوص عکس پخش شده در رسانه ها مبنی بر رای گیری این قانون و مخالفت آیت‌الله جنتی گفت: این عکس برای زمان رای گیری این دستور نبود ولی متاسفانه به اشتباه برای این لحظه در رسانه ها انتشار پیدا کرده است. 

در ادامه برنامه پارک شهر، سپنتا نیکنام درباره تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اتفاق خجسته و فرخنده‌ای است که با تصویب این قانون مجددا بر موضوع اتحاد ایرانیان تاکید شد. این جریانات برای من یک نکته داشت و آن هم این بود که فهمیدم چقدر مردم ما مهربان هستند و به ما لطف دارند. درهرکجای ایران که رفتم به ما لطف داشتند و همدلی می‌کردند. درس بزرگی که گرفتم این بود که با هم بودنمان پیروزی است اگر مردم موضوعی را بخواهند و رویش ایستادگی کنند یقینا اتفاق خواهد افتاد. 

نیکنام با بیان اینکه در طول این مدت با صبوری و بر مدار قانون پیش رفتم تا به نتیجه برسم، اظهار کرد: سعی کردم حاشیه‌ای برای این موضوع ایجاد نکنم زیرا موضوع، موضوع سپنتا نبود موضوع اقلیت‌های مذهبی بود و نمی‌خواستم که خدایی نکرده با صحبت و یا مصاحبه‌ای، حاشیه‌ای ایجاد کنم که آینده این قسم از مردم را دچار مشکل کنم. سعی کردم بر اساس قانون حرکت کنم زیرا هیچ چیز بهتر از قانون نیست. اگر همگی بر اساس قانون حرکت کنیم یقینا خیلی از مشکلات کشور حل خواهد شد. 

این عضو شورای شهر یزد با توجه به اقدام یکی از رقبایش درباره اقلیت دینی بودن او که منجر به خروج او از شورای شهر شد گفت: اولین نکته‌ای که باید بگویم این است که هیچ ابلاغی به بنده انجام نشد من خودم وقتی این صحبت‌ها را از رسانه ها شنیدم از شورا مرخصی گرفتم و رقیب من در شورای شهر هم نکته‌ای را علنی کردند که باعث اتفاق خجسته‌ای شد. باعث شد این موضوع جراحی شود و برای همیشه تکلیفش مشخص شود. از این به بعد دیگر دوستانی هم که اقلیت دینی هستند با خیال راحت می‌توانند در کنار دیگر برادران و خواهران مسلمان خود در کشورشان خدمت کنند. همیشه درجلسات شورا یک شعر معروفی را می‌خوانم  که  "گر مسلمان و مسیحی و اگر زرتشیتم همه از یک نصب و یک پدر و یک پشتیم" و همه باید برای آبادانی ایران تلاش کنیم. 

نیکنام در خصوص برنامه حضورش در شورای شهر یزد گفت: در زمان انتخابات خیلی‌ها از ما برنامه می‌خواهند تا به ما رای بدهند. اولین کار من این بود که کمترین هزینه ها را برای تبلیغاتم انجام دادم که شاید به 10 ملیون تومان هم نرسید. من هیچ وقت شعار ندادم که چه کاری می‌خواهم انجام بدهم زیرا کار شورایی هست و همه باید با هم تصمیم بگیریم ولی آنچه که به عنوان یک جوان همیشه روی آن تاکید داشتم بحث شادی و نشاط  و مراکز تفریحی است و این چیزی است که جوان های امروز به آن احتیاج دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    2 7
    جنگ بزرگ نزدیک است
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    21 1
    ضمن تبریک به اقای سپنتا این موضوع را به فال نیک میگیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس