فیلم/ آخرین جزئیات از زلزله هرمزگان

زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۹ ریشتر، «تازه آباد» را به لرزه درآورد. این زلزله در ساعت ۱۴.۳۷ دقیقه و در ۸ کیلومتری زمین رخ داد.

به گزارش مشرق، زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۹ ریشتر،  «تازه آباد» را به لرزه درآورد. این زلزله در ساعت  ۱۴.۳۷ دقیقه و در ۸ کیلومتری زمین رخ داد. 

قدرت این زلزله به حدی بود که در استان‌های آذربایجان غربی نیز حس شده است.

بیشتر بخوانید:

زلزله ۵.۷ ریشتری هرمزگان را لرزاند

به برخی منازل مسکونی تازه آباد و ثلاث باباجانی خسارت‌های وارده شده است. هنوز گزارش در خصوص آمار تلفات و آسیب‌های بیشتری مخابره نشده است.

۲۵ مصدوم در زلزله ۵.۹ ریشتری کرمانشاه / تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است

پیر حسن کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در خصوص آخرین جزییات از زلزله ۵/۹ ریشتری کرمانشاه توضیح داد: ۱۰ تیم ارزیاب و بالگردهای اورژانس کشور به منطقه تازه آباد کرمانشاه اعزام شده‌اند.

وی توضیح داد: عمق زمین لرزه ۵ کیلومتر بوده است.

کولیوند تصریح کرد: استان های همجوار استان کرمانشاه در آماده‌باش کامل قرار دارند؛ همچنین تیم های ارزیاب خبر از مصدومیت تعدادی از هموطنان می‌دهند.

سرپرست اورژانس کشور گفت: تا کنون سه مورد مصدوم توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند که همگی از اهالی منطقه جوانرود بوده اند.

وی توضیح داد: برخی از بالگردها به دلیل شرایط نامساعد جوی و تندباد مجبور به بازگشت به آشیانه شده‌اند.تاکنون چهار پس لرزه به ثبت رسیده، که بزرگترین آنها ۴/۲ ریشتر شدت داشته است. زمین لرزه علاوه بر کرمانشاه در سه استان کردستان،‌ ایلام و همدان نیز احساس شده است.

همچنین بازوند، استادار کرمانشاه گفت: تمام تیم های هلال احمر، بخشداری و سپاه پاسداران به منطقه اعزام شده اند؛ این زلزله تا کنون ۲۵ مصدوم داشته است که همگی به صورت سرپایی مداوا شده‌اند و خوشبختانه این حادثه تا کنون تلفات جانی نداشته است؛ زلزله باعث تخریب جزیی برخی از ساختمان‌ها شده است.

گفتنی است در منطقه زلزله زده کرمانشاه ۱۴ هزار نفر جمعیت دارد.

آماده‌باش اورژانس کرمانشاه در پی زلزله؛ اختلال در شبکه تلفن همراه و اینترنت

در پی زلزله ۵.۹ ریشتری ظهر امروز در منطقه تازه آباد از توابع شهرستان ثلاث باباجانی در غرب استان کرمانشاه اورژانس برای امدادرسانی به مصدومان احتمالی به حالت آماده‌باش درآمد.

در پی زلزله ظهر امروز در شبکه تلفن همراه و اینترنت استان کرمانشاه اختلال ایجاد شد که احتمالاً به‌دلیل حجم تماس‌ها و استفاده باشد و تا دقایقی دیگر شبکه به حالت پایدار بازگردد.

تازه آباد همچنان می‌لرزد؛ وقوع ۱۵ پس‌لرزه

تازه آباد پس از وقوع زلزله ۵/۹ ریشتری همچنان می‌لرزد.

براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری پس از وقوع این زلزله تاکنون ۱۵ پس‌لرزه در تازه‌آباد به‌وقوع پیوسته است که از ۲.۵ تا ۳.۴ ریشتر قدرت داشته‌اند.

مسیر تازه‌آباد به دلیل ریزش کوه مسدود است

رضا محمودیان اظهار داشت: ساعت ۱۴:۳۷ زلزله‌ای با قدرت ۵.۹ ریشتر به کانون تازه‌آباد رخ داد و در استانهای همجوار همچون لرستان و همدان و کردستان احساس شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: مسیر تازه‌آباد و محور بایگان به دلیل ریزش مسدود است و نیروهای راهداری در منطقه حضور دارند و امید داریم تا ساعات آینده بازگشایی شود.

۲۰ تیم ارزیاب و واکنش سریع به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اعزام شدند

عادل شفیعی اظهار داشت: به محض اعلام وقوع حادثه ۱۰ تیم ارزیاب به کانون زلزله در تازه‌آباد ثلاث‌باباجانی اعزام شد و اکنون در حال ارزیابی هستند.

وی عنوان کرد: یه شهرستان‌ها یک نزدیک کانون زلزله از جمله یرپل‌ذهاب، قصرشیرین  و جوانرود پنج تیم ارزیاب اعزام شده است و این سگ‌های تجسس و جستجوگر نیز به منطقه تازه‌آباد اعزام شده‌اند.

شفیعی با بیان اینکه بالگرد در حال آماده‌باش است گفت: پنج تیم واکنش سریع بلافاصله بعد از اعلام حادثه به منطقه اعزام شد که در حال انجام فعالیت هستند.

معاون جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه افزود: تیمهای هلال‌احمر در حال ارزیابی هستند و به محض دریافت اطلاعات اطلاع‌رسانی می‌شود.

تعداد مصدومان زلزله تازه‌آباد به ۴۰ نفر رسید؛ سپاه و ارتش هم پای کار آمدند

هوشنگ بازوند اظهار داشت: زلزله ۵.۹ ریشتری تازه‌آباد تاکنون ۴۰ مصدوم داشته است که خوشبختانه بیشتر آن‌ها به صورت سرپایی مداوا شدند اما تلفات جانی گزارش نشده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای مسکونی در روستاها تخریب شده‌اند عنوان کرد: ریزش کوه در طول مسیر بخشی از جاده را مسدود کرده بود که بلافاصله بازگشایی شد و اکنون تمام محورها باز هستند.

بازوند با بیان اینکه تمام مدیران ستاد حوادث به منطقه اعزام شده‌اند گفت: تا یک ساعت بعد از بازدید از مناطق زلزله‌زده، ستاد بحران در فرمانداری ثلاث‌باباجانی برگزار می‌شود و تدابیر لازم برای کمک به آسیب‌دیدگان فراهم می‌شود.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها از جمله سپاه، بسیج، هلال‌احمر و ارتش پای کار هستند و همه امور تحت مدیریت است و مشکل خاصی وجود ندارد.

بتزوند با اشاره به اینکه ستادهای بنیاد مسکن به روستاها اعزام شده‌اند گفت: ستادهای معین شهرهای اطراف و مستقر در آن مناطق در جلسه ستاد بحران حضور پیدا می‌کنند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: در جوانرود سه نفر مصدوم و به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

 اضطراب و نگرانی مردم مناطق زلزله‌زده ‌کرمانشاه

شهاب نادری اظهار داشت: هرچند طی هفته‌های اخیر چند مورد زلزله رخ داده است اما زلزله امروز از شدت بیشتری برخوردار بود و ۴۰ نفر مصدوم و دو نفر اعزامی به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه این زلزله تلفات جانی به دنبال نداشته است عنوان کرد: انسداد جاده‌ها و تخریب در مناطق روستایی رخ داده است.

نادری گفت: هرچند این زلزله تلفات جانی نداشته اما از نظر روحی و روانی صدماتی به مردم وارد شده زیرا مردم بعد از بازسازی منازل خود بعد از زلزله آبان ماه سال گذشته اضطراب و نگرانی دارند.

وی عنوان کرد: از هلال‌احمر و بهداشت و مجموعه‌های خدمات‌رسان باید در این منطقه حضور داشته باشند اما مدیریت بحران برای شهرستان‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم پاوه و اورامانات گفت: لازم و ضروری است تیم‌های امدادرسان به صورت مستمر در منطقه حضور داشته باشند و پس‌لرزه‌های کنونی نیز به اندازه زلزله آبان ماه خطرناک است زیرا پایه واحدها سست شده است.

نادری گفت: صدمات روحی و روانی به مردم وارد شده و از مسئولان توقع می‌رود به منظور خدمت‌رسانی در منطقه حاضر شوند.

وقوع ۳۰ پس لرزه در کرمانشاه

مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر، درباره آخرین جزییات زلزله تازه آباد کرمانشاه توضیح داد: پس از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری تاکنون سی پس لرزه دیگر داشته‌ایم که در طیف ۲.۶ تا ۳.۹ ریشتر بوده‌اند.

وی گفت: ۲۵ تیم ارزیاب برای اطلاع از میزات خسارات از شهرهای جوانرود، پاوه و دالاهئ به منطقه اعزام شده‌اند.

سلیمی تصریح کرد: این زمین لرزه حدود ۷۲ دو مصدوم داشته که ۴ تن برای درمان به مراکز درمانی انتقال یافته و بقیه افراد به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

آغاز بازدید روستا به روستا برای بررسی خسارت زلزله

 رضا محمودیان، با اشاره به اینکه بعد از زلزله امروز تازه‌آباد برخی از منازل دچار شکستگی شیشه و ترک‌خوردگی شده‌اند اظهار داشت: نیروهای امدادی و بنیاد مسکن در منطقه حضور دارند و بازدید روستا به روستا به منظور بررسی خسارات در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۱ نفر مصدوم شده‌اند گفت: ۵۰ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند و تعدادی نیز در همان مراکز درمانی جوانرود و ثلاث‌باباجانی تحت نظر هستند و دو نفر نیز به بیمارستان طالقانی اعزام شدند.

محمودیان افزود: مسیرجوانرود به ثلاث‌باباجانی که در اثر ریزش کوه مسدود بود بازگشایی شد و پیش‌بینی می‌شود آمار مصدومان به ۹۵ نفر برسد.

آمار مصدومان زلزله تازه‌آباد به ۱۵۶ نفر افزایش یافت

  هوشنگ بازوند با اشاره به اینکه جلسه مدیریت بحران در ثلاث‌باباجانی در حال برگزاری است اظهار داشت: تاکنون ۱۵۶ نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۴ واحد مسکونی در شهر به طور کامل تخریب شده است، عنوان کرد: میزان خسارت به واحدهای روستایی در حال بررسی است.

بازوند گفت: هرچند این حادثه تلفات جانی به دنبال نداشته اما تخریب به‌ویژه در روستاها بسیار بالاست.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بنیاد مسکن ۲۰ تیم به روستاها و پنج تیم به شهرها اعزام کرده است افزود: برق ۱۵ روستا قطع شد که هشت روستا وصل شده و مابقی نیز در حال تعمیر است.

بازوند با بیان اینکه برخی از روستاها بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب داشته‌اند گفت: تعداد مصدومان جوانرود نیز به ۵۴ نفر رسیده است.

آخرین وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی مناطق زلزله‌زده

 برابر اطلاعات منتشر شده از مرکز مدیریت راه‌های کشور در استان کرمانشاه نیز به جز محور جوانرود - ثلاث باباجانی مسیر شرق به  غرب که ریزش کوه داشته و ترافیک در آن محور نیمه سنگین است،در سایر محورها جریان ترافیک عادی است.  

عوامل راهداری و نیروهای پلیس برای تسریع و تسهیل در عبور و مرور حضور دارند و در سایر محورهای مواصلاتی کشور نیز جریان تردد و حمل‌ونقل عادی و روان است. 

هموطنان می‌توانند از آخرین وضعیت راه‌ها  از طریق سایت www.۱۴۱.ir یا از طریق تصاویر دوربین‌های نظارتی توسط اپلیکیشین ۱۴۱ مطلع شوند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس