کد خبر 876645
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
پورابراهیمی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات نسبت به تخلف دولت در عدم افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات کشور نسبت به اجرا نشدن بخشی از قانون بودجه سال 97 که مبتنی بر افزایش 20 درصدی پلکانی حقوق کارمندان دولت است، انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید:

بررسی تخلف دولت در عدم افزایش حقوق کارکنان

متن کامل نامه پورابراهیمی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عادل آذر؛ 

ریاست محترم دیوان محاسبات 

احتراما پیرو مذاکرات انجام شده با جنابعالی، مجددا به استحضار می‌رساند، در زمان تصویب قانون بودجه سال 1397، مباحث مهمی در خصوص میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در کمیسیون تلفیق بودجه مطرح و درنهایت جزء یک بند الف تبصره 12، با هدف افزایش پلکانی نزولی حقوق با اعمال نرخ 20 درصد افزایش برای پایین‌ترین طبقه مورد تصویب قرار گرفت. 

بعد از ابلاغ قانون بودجه به دلیل عدم تصریح این موضوع در تبصره 12 این قانون، (علی‌رغم هدف تبیین شده براساس مشروح مذاکرات کمیسیون تلفیق) دولت نسبت به اجرای این مصوبه با تفسیر خود اقدام به آغاز صدور احکام افزایش حقوق کمتر از نرخ 20 درصد حتی برای حداقل حقوق‌بگیران طبقات پایین کرد که این امر موجب اعتراضات نمایندگان مجلس واقع شد. 

با عنایت به لزوم تصریح در متن قانون بودجه موضوع استفساریه جزء یک بند الف تبصره 12، جهت عدم تفسیر به رأی از سوی دولت، مجددا این موضوع در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و با وضوح افزایش پلکانی نزولی با نرخ 20 درصد برای پایین‌ترین طبقه حقوق‌بگیر مورد تصویب قرار گرفت. 

گزارش‌های واصله پس از تصویب این استفساریه حکایت از عدم تمکین مجدد دولت به اجرای قانون مصوب مجلس داشته و این موضوع با اعتراضات کارکنان دولت، به مطالبه قانونی تبدیل شده است. بر این اساس و با توجه به جایگاه دیوان محاسبات در رصد اجرای کامل قوانین مجلس شورای اسلامی و نیز پیگیری مجدانه نمایندگان مجلس جهت جبران بخشی از آثار تورمی اخیر که با تغییرات نرخ ارز در ماه‌های گذشته موجب کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم، به‌ویژه کارکنان دولت شده، خواهشمند است دستور فرمایید موضوع مذکور به شکل ویژه در دستور کار دیوان محسابات کشور قرار گرفته و در صورت اثبات عدم اجرای کامل قانون توسط دولت اقدامات قانونی انجام و گزارش آن به مجلس شورای اسلامی ارائه شود. 

محمدرضا پورابراهیمی 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    13 2
    دولت کاملا برای اذیت کردن مردم و راه انداختن فتنه مصمم است. البته یقین دارد که هیچ شعاری علیه دولت داده نخواهد شد و همان ستادهای انتخاباتی خودش تظاهراتهاررا علیه سپاه و رهبری هدایت خواهند کرد.
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    20 3
    آن 23 میلیون نفری که به این دولت رای دادند قربانی نیست؛ بلکه شریک جرمند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس