فیلم/ شیوه احتساب دوران سربازی در حق بیمه

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، گفت: افرادی که دارای معلولیت جسمی یا اختلال روانی هستند باید وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند.

به گزارش مشرق، سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا درخصوص آخرین آمار مشمولان غایب موجود در کشور اظهار داشت: در حال حاضر آمار صحیحی از تعداد مشمولان غایب در دست نیست.

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: قرار است مجددا پیامک‌هایی برای مشمولان غایب ارسال شود تا براساس این پیامک‌ها وضعیت آنها تعیین تکلیف شود؛ با این اطلاع‌رسانی نفر به نفر می‌توان اظهار امیدواری کرد که به آمار واقعی مشمولان غایب دست یافت. 

وی گفت: در بین لیست افرادی که به عنوان مشمول غایب تلقی می‌شوند افرادی هستند که سربازی‌شان را سپری کرده اند اما مدارکشان را ثبت نکرده‌اند؛ درست مثل کسانی که کارت پایان خدمت قدیمی خود را تعویض نکرده‌اند.

سردار کریمی اعلام کرد: از طرف دیگر افرادی که بیماری یا اختلالات جسمی و روانی داشته و هیچگاه برای تعیین تکلیف سربازی مراجعه نکرده‌اند نیز در شمول مشمولان غایب جای گرفته اند. 

سردار کریمی تصریح کرد: سازمان نظام وظیفه به مشخصات عمومی افراد از جمله نام، کد ملی و ... دسترسی دارد؛ اما درخصوص آخرین وضعیت جسمانی و روانی آنها در سن مشمولیت نیاز به مراجعه افراد است؛ بنابراین مقتضی است که خانواده‌های دارای فرزند معلول یا بیمار، وضعیت جسمانی و روحی فرزندشان را به نظام وظیفه اطلاع دهند تا بانک اطلاعات این افراد نیز تکمیل شود. 

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به دیگر پرسش درخصوص مسائل و مشکلاتی که ممکن است در صورت عدم تعیین تکلیف سربازی برای این دسته از افراد به وقوع بپیوندد، گفت: بعضا شاهدیم که این افراد برای سفرهای زیارتی یا سفرهای درمانی و مداوا عازم خارج از کشور هستند اما متاسفانه چون وضعیت سربازی آنها تعیین تکلیف نشده است در هنگام خروج از کشور دچار مشکل می‌شوند.  سردار کریمی از خانواده این دسته از افراد تقاضا کرد تا با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 یا حوزه وظیفه عمومی ناجا نسبت به درج سوابق این افراد و تعیین تکلیف سربازی آنها اقدام کنند.  وی تاکید کرد: شماره تلفن 096480 نیز می‌تواند درخصوص خدمت سربازی به صورت غیرحضوری مشاوره به هموطنان ارائه دهد.

این مقام ارشد نظام وظیفه ناجا گفت: قطعا این اقدامات می‌تواند در شفاف‌سازی آمار مشمولان غایب این سازمان را یاری کند و از آمار غیرواقعی موجود در این زمینه بکاهد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس