وزارت خارجه

حداقل اقدام ممکن برای مقابله با رفتار کشور هلند، اخراج چند دیپلمات این کشور و کاهش سطح روابط است تا زمانی که هلند به‌صورت علنی و رسمی از پناه دادن به منافقین شناسنامه‌دار عذرخواهی کند.

سرویس سیاست مشرق - بعد از انتشار خبر توهین‌آمیز اخراج دو دیپلمات ایرانی در سفارت هلند توسط سرویس امنیتی این کشور، تنها واکنش وزارت امور خارجه، توسط سخنگو ابراز شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: همان‌گونه که قبلاً نیز به نماینده دولت پادشاهی هلند ابلاغ شد، جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای عمل متقابل محفوظ می‌دارد.

این اظهارنظر در حالی صورت گرفته است که اخراج دو دیپلمات ایرانی، به خاطر مرگ محمدرضا کلاهی عضو سازمان مجاهدین (منافقین) و عامل انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و قریب به ۸۰ نفر از مسئولان نظام در دهه ۶۰ بوده است و سرویس امنیتی هلند، بدون هیچ سند و مدرکی، مرگ این شخص را به گردن جمهوری اسلامی ایران انداخته است و وزارت خارجه در بهترین حالت ممکن، زحمت احضار سفیر این کشور را به خود داده است.

سؤالی که در این جا مطرح است، درباره پیگیری حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه برای محکومیت کشور هلند در پناه دادن به چنین تروریست سابقه‌داری است و باید وزارت خارجه و شخص ظریف پاسخ دهد که چه اقدامی برای مقابله و محکومیت هلند انجام‌گرفته است؟

از سوی دیگر، حداقل اقدام ممکن برای مقابله با رفتار کشور هلند، اخراج چند دیپلمات این کشور و کاهش سطح روابط است تا زمانی که هلند به‌صورت علنی و رسمی از پناه دادن به منافقین شناسنامه‌دار عذرخواهی کند.

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان با توجه به اقدامات اخیر دولت هلند علیه کشورمان در یادداشتی با عنوان "وزارت خارجه عجله نکند" این‌گونه نوشت:

"می‌گویند در آن زمان‌های قدیم و ندیم، شخصی نزد نجاری رفت و برای کودکش که تازه به دنیا آمده بود سفارش ساخت یک گهواره داد. نجار اما در ساخت گهواره امروز و فردا می‌کرد و هر روز و هفته قول روز و هفته دیگر را می‌داد!

تأخیر نجار آن‌قدر به درازا کشید که کودک بزرگ شد و ازدواج کرد و صاحب فرزند شد. کودکِ آن روزها نزد نجار رفت و با یادآوری سفارش پدرش از نجار خواست که حالا دیگر گهواره را برای فرزند او بسازد! و نجار با شرمندگی تیشه را برداشت که برای ساخت گهواره بر تکه چوبی فرود آورد ولی تیشه به پای خودش اصابت کرد و خون جاری شد و با عصبانیت گفت؛ پدران ما یک‌چیزی می‌دانستند که می‌گفتند؛ بر کار عجله لعنت!

دیروز آقای قاسمی سخنگوی محترم وزارت امور خارجه اعلام کرد؛ «اخراج ۲ دیپلمات کشورمان از هلند، غیر سازنده و غیردوستانه است و حق عمل متقابل برای ما محفوظ است»!

آقای قاسمی در ادامه گفت؛ «دستیار وزیر امور خارجه کشورمان بلافاصله با احضار سفیر هلند در تهران، مراتب اعتراض رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به این عمل غیردوستانه ابلاغ کرد»!

وزارت امور خارجه در حالی ادعا می‌کند که «بلافاصله بعد از اخراج ۲ دیپلمات کشورمان سفیر هلند در تهران را احضار کرده و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کرده است» که ۲ دیپلمات کشورمان یک ماه و چند روز قبل از هلند اخراج شده و به ایران بازگشته‌اند -بخوانید دیپورت شده‌اند- و معلوم نیست که خبر این اقدام خصمانه و اهانت‌آمیز هلند را با چه توضیح و توجیهی پنهان کرده بودند؟! و چرا بعد از یک ماه و چند روز سکوت درباره اخراج این ۲ دیپلمات، ادعا می‌کنند که  بلافاصله سفیر هلند در تهران را احضار کرده و...! 

وادادگی و مماشات وزارت امور خارجه در مقابل کشور کوچک و کم‌اهمیتی مانند هلند که اگر دو عدد پونز روی نقشه آن بزنید از نقشه محو می‌شود! در حالی است که دولت هلند طی چند سال گذشته کارنامه سیاه و آلوده به ده‌ها جنایت علیه کشورمان دارد که ایجاد بنیاد «هیفوس» برای سازماندهی تروریست‌ها و ضد انقلابیون فراری، تأسیس دفتری با مدیریت الیزابت چنی، دختر دیک چنی، معاون جرج بوش برای آموزش روزنامه‌نگاران در جریان فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ و... فقط اندکی از آن بسیارهاست و اما جنایت‌بارترین نمونه آن‌که اخیراً فاش شد، اینکه دولت هلند به محمدرضا کلاهی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی پناهندگی سیاسی داده بود و برای پیشگیری از شناخته شدن او، نام مستعار «علی معتمدی» را بر وی نهاده و با همین نام مستعار برای این تروریست وحشی اسناد اقامتی صادر کرده بود."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    21 0
    چون مسئولان ترسو و خود باخته در راس قرار دارند
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    16 0
    بابا این حضرات گوشتشون زیر دندون هلندیاس! آقازاده هاشون اونجا پلاسن! میگید چه خاکی به سرشون کنن!
  • مهماندار هواپیما IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    19 0
    چون مرد این میدان نیستن
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    15 0
    وزیر خارجه و رئیس دولت اصلا نالایق مجلس بیکفایت چکارست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس