کد خبر 876322
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
تراکتورسازی

مسئولان باشگاه تراکتورسازی که در فصل نقل و انتقالات نتوانستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند با خیال پردازی و اعطای القاب جعلی سعی در پوشش این ضعف داشته‌اند.

به گزارش مشرق، تراکتورسازی در پایان هفدهمین دوره لیگ برتر به محمدرضا زنوزی سرمایه‌دار متمول تبریزی سپرده شد. 

حضور زنوزی موجی از شادی در میان هواداران تراکتورسازی به راه انداخت و آنها رویاهای خود را در حضور این مالک متمول جست و جو می‌کردند. 

هواداران تراکتورسازی بعد از حضور زنوزی انتظار داشتند ستاره‌هایشان حفظ شود و بهترین خریدهای فوتبال ایران سر از پایتخت گردشگری جهان اسلام در بیاورد اما در عمل اتفاقی که افتاد خلاف این موضوع را ثابت کرد و شاید بتوان گفت تراکتورسازی یکی از ضعیف‌ترین عملکردهای خود را نقل و انتقالات 7-8 سال اخیر داشته است.

رضا مهاجری سرمربی پدیده در 3 سال گذشته به عنوان مدیر فوتبال تراکتورسازی انتخاب شد تا با استفاده از تجربیات این مربی تیمی قدرتمند برای فصل آینده بسته شود اما در عمل اتفاقی دور از انتظار هواداران رخ داد.

مهدی کیانی، محمد ایرانپوریان، محمد ابراهیمی، محمد نادری، هادی محمدی و ... که جزو ستون‌های این تیم در سال‌های اخیر بودند از تراکتورسازی جدا شدند تا موجی از نا امیدی در میان هواداران به وجود بیاید.

در مقابل بازیکنانی که جذب شدند مهره‌هایی از نقل و انتقالات بودند که فوتبالشان رو به پایان بوده و یا اینکه طرفداری بین سایر باشگاه‌ها نداشتند.

محسن فروزان با توجه به ضعف تراکتورسازی درون دروازه از پارس جنوبی خریداری شد. محمد طیبی که نیم فصل گذشته بعد از تجربه ناموفق از قطر به پارس جنوبی بازگشت و در این تیم هم نتوانست عملکرد چندان خوبی داشته باشد و فقط 6 بازی برای این تیم انجام داد با 31 سال سن به تراکتورسازی آمد. محمد اهل شاخه که در پایان لیگ شانزدهم رباط صلیبی پاره کرده بود و تقریبا کل فصل قبل را از روی سکوهای ورزشگاه غدیر به تماشای بازی‌های فولاد نشست به جمع سرخپوشان تبریزی اضافه شد.

علیرضا نقی‌زاده هم از گسترش فولاد باشگاهی که مالکیتش بر عهده زنوزی بود به تراکتورسازی پیوست تا به نوعی خریدی از این جیب به آن جیب باشد.

همه این مسائل دست به دست هم داد تا هواداران تراکتورسازی نسبت به آینده تیم خود نا امید شوند و تنها شنیدن وعده خرید مهره‌های ارزشمند خارجی کمی به آنها دلگرمی بدهد.

باشگاه تراکتورسازی در اولین قدم‌های خود برای جذب بازیکن خارجی اقدام به جذب آنتونی استوکس مهاجم اهل ایرلند و هری فورستر مهاجم اهل انگلیس کند. باشگاه تراکتورسازی بعد از جذب این دو بازیکن برای پوشش ضعف‌های خود اقدامی کاملا غیر حرفه‌ای انجام داد و دست به خیال پردازی و اعطای القاب جعلی کرد. مسئولان باشگاه تراکتورسازی به قدری شادمان بودند که در اقدامی به خودشان لقب اعطا کردن و جذب این بازیکنان را ترکاندن بمب‌ در نقل و انتقالات  دانست و با تیترهای ترکاندن اولین بمب و ترکاندن دومین بمب از خبر جذب این بازیکنان رونمایی کردند.

در اقدامی بسیار غیر حرفه‌ای استوکس در کانال تلگرام باشگاه تراکتورسازی به عنوان آقای گل لیگ اسکاتلند در فصل 2013-2014 معرفی شد در حالیکه این بازیکن هیچ وقت در لیگ اسکاتلند نتوانسته بود عنوان آقای گلی را کسب کند!

استوکس در آن فصل 21 گل برای سلتیک به ثمر رساند و آقای گل آن فصل 27 گل به ثمر رسانده بود.

استوکس بعد از آن دیگر درخشش قبل را نداشته و طی هشت سال گذشته تنها 28 گل به ثمر رسانده و میانگین 3/5 گل در هر سال را داشته است.

این بازیکن فصل قبل هم بعد از حضور نا موفق در هیبرنیان راهی آپولون اسپینرز یونان شد که در نیم فصل برای این تیم تنها277 دقیقه بازی کرد که ماحصل حضور او هم صفر گل زده بود.

در کل فعالیت در نقل و انتقالات جزو اختیارات هر باشگاهی است و سرمربی هر تیمی حق دارد بازیکنان مدنظرش را جذب کند اما در این بین این نکته بسیار اهمیت دارد که نباید برای جلوگیری از انتقادات و فشار هواداران اقدام به خیال پردازی و اعطای القاب جعلی کرد چرا که این مسائل باعث می‌شود اعتماد هواداران به مسئولان باشگاه کم شود و بین باشگاه و هواداران دیوار بی اعتمادی کشیده شود. از قدیم گفته اند با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود و شاید حالا باید گفت با بمب بمب گفتن بازیکنی بمب نقل و انتقالات نمی‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    26 47
    اب رو بریز جایی که میسوزه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    0 0
    درسته بازيكناي تاپي نيستن ولي از بازيكنهاي تيمهاي پايتخت كه گرفتن بسيار سرشناستر هستن.ولي بعضي ها چشم ديدن تراكتور رو ندارن.اون از مربيهاي درجه چند استقلال و پرسپوليس و اونم از بازيكنهاي اماتورخارجيشون.خخخخخخخ
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    0 0
    بابا تراختور خرید خارجی کرده اونم با کیفیت دیگه کم حاشیه درست کنین یاشاسن تراختور
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    0 0
    حسااادت و سوزش تا چقدر ?
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    0 0
    كرم ضد سوزش استفاده كن
  • کرال IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    0 0
    خخخخخخخخخ میبینم دارین میسوزین ولی دیگه دیره فقط میتونم مشکل سوزشتو خودم بر طرف کنم
  • IQ ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    3 20
    تا کور شود انکه تراختور کبیر با مهره های جهانیشو نتواند دید یاشاسین
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
    0 0
    بسوز ای پلید... درود بر تراختور کبیر....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس