مرد ۳۴ ساله ایرانی عامل حمله مرگبار به اتوبوس آلمانی+ عکس و جزئیات

یک ایرانی، عامل حمله به اتوبوس در آلمان پس از مجروح شدن ۱۰ نفر در حمله یک فرد با چاقو در شهر لوبک در ایالت شلسویگ هولشتاین آلمان، دادستانی این ایالت اعلام کرد که این شخص در ایران متولد شده و تابعیت آلمانی داشته است. فرد مهاجم حدود ۳۴ سال سن دارد.

به گزارش مشرق؛ به گفته مقامات، مرد مسلح به چاقو که در حمله ای ۹ نفر از مسافران یک اتوبوس را مجروح کرد، شهروند آلمان و ایرانی‌تبار است. حال دو تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.

Gewalttat in Linienbus in Lübeck (picture-alliance/dpa/TNN)

هانس یواخیم گروته، وزیر امور داخلی در ایالت شلسویگ هولشتاین عصر روز جمعه ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) تصریح کرد که ۹ نفر در حمله به اتوبوس مجروح شده‌اند که ۶ نفر مورد اصابت چاقو قرار گرفته‌اند و سه نفر دیگر در درگیری و بر اثر زمین‌خورن مجروح شده‌اند.

به گفته هانس یواخیم گروته این حمله توسط مردی ایرانی‌تبار که شهروند آلمان است انجام گرفته. انگیزه فرد ضارب هنوز اعلام نشده و تحقیقات ادامه دارد.به گزارش شبکه خبری شمال آلمان در پی حمله مردی با چاقو به مسافران یک اتوبوس چند نفر در لوبک مجروح شده‌اند.

بنا به این گزارش حمله در محله کوکنیتس در شهر لوبک در بعد از ظهر روز جمعه ۲۰ ژوئیه رخ داده است. پلیس آلمان در خبری توییتری این حمله را تایید کرده‌است.

بنا به گزارش روزنامه "لوبکر ناخریشتن" چندین نفر جراحات مختصری برداشته‌اند، اما دو مسافر نیز به شدت مجروح شده‌اند. به گفته این روزنامه مهاجم بازداشت شده است. اما هنوز از هویت دقیق مهاجم خبری از سوی مقامات پلیس منتشر نشده است.

برخی رسانه‌های آلمانی گفته‌اند که مهاجم " ایرانی یا ایرانی‌تبار" است و "بین ۳۰ تا ۳۵ سال سن دارد".

پلیس از ابراز جزییات این حمله تا کنون خودداری کرده است، اما سخنگوی پلیس به خبرگزاری آلمان گفته است که کسی در این حمله کشته نشده است.

پلیس خیابان‌های منتهی به محل حادثه را بسته است. بنا به گزارش رسانه‌های آلمانی مقصد اتوبوس شهر تراوِمونده در شمال آلمان بوده است. راننده اتوبوس نیز مجروح شده است، اما با باز کردن درها امکان فرار مسافران را فراهم آورده است.

به گفته شاهدان عینی مسافران اتوبوس موفق شده‌اند مهاجم را مهار کنند او را تحویل پلیس بدهند.

به گفته سخنگوی پلیس هنوز از انگیزه فرد مهاجم اطلاعی در دست نیست. پلیس آلمان تا کنون این حمله را "اقدامی تروریستی"  قلمداد نکرده، اما آن را نیز منتفی نداسته است.

به گفته سخنگوی پلیس کوله پشتی در اتوبوس پیدا شده که احتمالاً متعلق به مهاجم بوده است. پلیس در حال تحقیق بیشتر از مهاجم بازداشت شده است.

وزیر داخلی ایالت شلسویگ هولشتاین برای رسیدگی هر چه سریع‌تر به این حادثه به شهر لوبک سفر کرده است.

دادستانی ایالت شلسویگ هولشتاین تایید کرد که هیچ‌کس در این حمله کشته نشده است. به گفته دادستان فرد مهاجم در ساعات آتی مورد بازجویی رسمی قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    5 2
    ههههههه چیشد اون حرفا که میگفتید ما بلدیم با دنیا چطوری حرف بزنیم... بیشترین تهمتها و حقارتها تو این دولت اتفاق افتاد...
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    2 6
    احتمالا یکی از این بچه مچه انقلابیا بوده
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
      3 0
      شما و دوستان شما عشق اروپا و امریکا هستین. و البته فقط هم مایه ابروریزی برای ایران هستید. عقده اروپا و امریکا .......
    • BE ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
      5 0
      استاد که زیبا کلام شد منطق میشه همین/آلمان خودش یکی از تولید کننده های داعشه
  • AE ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    11 0
    لعنت بهش . به وجهه و اعتبار تمام ایرانیها خدشه وارد کرد
  • US ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    2 0
    الانه که متوهمین بگن بابا کار خودشونه !
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    0 9
    پرچم ایران همه جا بالاست
  • AE ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    10 0
    وقتی یه جاسوس دو تابعیتی رو تو ایران می گیریم میگن ایشون جزو اتباع ماست و باید فورا ازاد بشه اما وقتی یکی از همین دو تابعیتی ها اونجا ضربه ای به همون کشور می زنه میشه ایرانی تبار. دیگه شهروند اونجا نیست؟!
  • US ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    1 0
    همين را كم داشتيم ،
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    3 0
    اراذل اوباش رفتن تابعیت گرفتن!
  • US ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    5 0
    منافقین سر خورده از قتل هم وطنان اشباع‌شده اند و حالا نوبت ولی نعمت هایشان است. مریم چندتا را هم بفرست فرانسه و انگلیس
  • ناشناس DE ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    3 0
    با احترام به نظرات شما هموطنان عزيز ،خلاصه اي از گزارش روزنامه اينترنتي اشپيگل را نقل ميكنم . بنا به گزارش اشپيگل المان فرد ٣٤ ساله كه سعي در به اتش كشيدن كوله پشتي خود در اتوبوس را داشت و در هواي گرم لباس هاي زمستاني تنش بود توسط راننده اتوبوس از كارش جلوگيري ميشود كه جوابش يك مشت به صورت راننده اتوبوس ميشود و .... پدر مهاجم در مصاحبه با گزارشگر اشپيگل ميگويد كه پسرش كه با خانواده در شش سالگي به المان مهاجرت نموده و در ارتش المان هم خدمت سربازي كرده از مدت هاي مديد از تحت تعقيب بودن از طرف همسايگان خود كه سعي در كور كردنش با اشعه و ضربه زدن به سلامتي اش را دارند حرف ميزند و ميگويد در تمامي مدت بدنش از درون ميسوزد!! و موضوع ديگر اين كه وي يك فرزند دختر هم دارد كه اجازه ملات به او نمي دهند !! خلاصه كلام: ايراني تبار و تبعه المان و از اين گونه عبارات كه بگذريم اين شخص از شش سالگي به همراه پدر و مادر خود به المان امده و بايد از زبان خودش شنيد كه چه عواملي موجبات بيماري رواني وي شده است !!!! و مطمين باشيد كه اين بچه ايراني در شش سالگي روزهاي سختي را سپري كرده است و بهتر است كه از هرگونه قضاوت يك طرفه خودداري كنيد و خصوصا كه بعد از ورود بيش از يك ميليون پناهنده به المان مردم المان با حساسيت بيشتري اين مسايل را دنبال ميكنند و گونه اي حس خارجي ستيزي هم در اين كشور در حال تقويت است !!
  • دراکولا BE ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    0 0
    شاید این آقا مشکل روحی داشته ، زود قضاوت نکنیم/ توی اروپا و آمریکا شرایط اسکل شدن به معنای واقعی کلمه فراهمه شایدم بیشتر از جاهای دیگه / یکیش خود من حقیر
  • محمد IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    0 2
    آمریکا و اسرائیل دارن تمام تلاش شون رو می کنن که دولت آلمان رو برای تجدید نظر تو همکاری با ایران در قالب برجام و پس ندادن اوون ۳۰۰ میلیون یورو تحت فشار بزارن. اینم مثله همون داستان بمب گذاری نشست منافقین یه توطئه برای خراب کردن وجه ی ایران هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس