کد خبر 876027
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
پامپئو

یک مقام ارشد آمریکایی برخی از محورهای سخنرانی ضدایرانی وزیر خارجه این کشور در روز یکشنبه را تشریح کرده است.

به گزارش مشرق، «هیثر نائورت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده «مایک پامپئو»  22 جولای (یکشنبه 31 تیر) درباره آنچه «حمایت از صدای مردم ایران» خوانده شده در کتابخانه پرزیدنت ریگان در ایالت کالیفرنیا سخنرانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

تشدید تحرکات اندیشکده آمریکایی برای تحریم صدا و سیما

بامداد جمعه یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده در جمع خبرنگاران این کشور درباره اینکه این سخنرانی با حضور چه کسانی انجام خواهد شد و چه محورهایی خواهد داشت، توضیحاتی ارائه کرد.

مقام ارشد آمریکایی گفت برخی از اعضای کنگره آمریکا از جمله «اد رویس»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و «تام کاتن»، سناتور ارشد آمریکایی از جمله حاضران در این نشست خواهند بود.

وی با اشاره به سخنرانی ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا در تاریخ 22 می که در آن 12 شرط آمریکا برای مذاکره با ایران مطرح شد گفته سخنرانی روز یکشنبه در ادامه سخنرانی قبلی انجام خواهد شد و پامپئو این بار  جامعه ایرانیان در آمریکا را مخاطب قرار خواهد داد.

مقام آمریکایی در ادامه برخی از محورهای سخنرانی پامپئو را تشریح کرد. بر اساس این محورها به نظر می‌رسد جلسه روز یکشنبه بخشی از برنامه‌هایکارگروه آمریکایی-صهیونیستی است که پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند با هدف ناآرام کردن ایران تشکیل شده است.   

رسانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی دو هفته پیش گزارش دادند این رژیم همراه با آمریکا از چند ماه پیش کارگروهی مشترک تشکیل داده‌اند که هدف آن راه‌اندازی تظاهرات در ایران برای ناآرام کردن اوضاع داخلی این کشور است.

این گزارش‌ها حاکی است انتشار اطلاعات علیه ایران در فضای مجازی و ترسیم فضای ناامیدی و ناکارآمدی حکومت ایران بخشی از فعالیت‌های این کارگروه را تشکیل می‌دهد.

«مایک پامپئو» در هفته‌های گذشته بارها در حساب کاربری‌اش در توئیتر پیام‌هایی بدون منبع و غیرمستند درباره گسترش «تظاهرات‌ها» در ایران بعد از خروج آمریکا از برجام منتشر کرده است.

اطلاعاتی که پامپئو منتشر کرده حتی در داخل خود آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخ به این سئوال خبرنگاران که منبع نمودارهای مبهم پامپئو کدام نهاد و سازمان است طفره رفته است.

آنچه مقام ارشد آمریکایی بامداد جمعه گفته نشان می‌دهد پامپئو در جلسه روز یکشنبه به همین تلاش‌ها برای ترسیم فضای یأس و متهم کردن ایران به «فساد» و حمایت از تروریسم ادامه خواهد داد.     

پامپئو علاوه بر این درباره تلاش‌های دولت ترامپ برای اعمال فشار علیه ایران هم سخن خواهد گرفت. مقام آمریکایی گفت: «پامپئو درباره کارزار اعمال فشار حداکثری علیه ایران و منزوی کردن آن از لحاظ دیپلماتیک اطلاعات تازه‌ای ارائه خواهد کرد.»

یک خبرنگار از مقام ارشد آمریکایی پرسیده آیا اعضای گروهک منافقین هم در این جلسه حضور خواهند داشت. مقام آمریکایی در پاسخ گفت: «پاسخ این را نمی‌دانم. فکر نمی‌کنم حضور داشته باشند.»

خبرنگار «نیویورکر» پرسیده آیا این تلاش‌های دولت آمریکا و مایک پامپئو به معنی تلاش برای تغییر نظام ایران است. او همچنین گفت: «نوع مطالباتی که مطرح می‌شوند اینقدر جامع هستند که به راحتی می‌توان آنها را به تلاش برای تغییر نظام ایران تعبیر کرد. »

مقام آمریکایی گفت: «اگر نگاهی به 12 مطالبه پامپئو بکنید می‌بینید که بر سر آنها قبل از توافق هسته‌ای ایران اجماع جهانی وجود داشته است و در آن زمان هیچ کس تصور نمی‌کرده که این 12 مطالبه، تعبیر دیگری از تغییر حکومت است.»

مقام ارشد آمریکایی در ادامه تأکید کرد که دولت ترامپ به دنبال تغییر نظام ایران نیست و گفت: «ما به دنبال تغییر در رفتار ایران هستیم.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس