کد خبر 87573
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۷

*دکتر محمد صادق کوشکی

1- فرض کنیم حادثه حمله به سفارت انگلستان اتفاق نیافتاده بود! در این حالت سفیر انگلیس در مدت مشخص شده مجبور به ترک ایران می شد و این یعنی یک امتیاز مثبت به نفع جمهوری اسلامی! از آن طرف بیش از یک سال است که ما سفیری در انگلستان نداریم لذا امکان مقابله به مثل برای طرف انگلیسی وجود نداشت! در چنین وضعیتی ابتکار عمل دست ما بود و ما می توانستیم با تهدید طرف انگلیسی ، او را وادار به دادن امتیاز کنیم و البته در صورت مقاومت انگلستان، امکان کاهش بیشتر سطح روابط و قطع مرحله ای روابط (ابتدا روابط اقتصادی و بعدا روابط سیاسی) برای جمهوری اسلامی وجود داشت. در هر حال ابتکار عمل دست ما بود!

2- بعید است در این دنیا آدم عاقلی پیدا شود و سیاستمداران انگلیسی را مصداق کامل حیله گری نداند! انگلیسی ها سالهای سال و بلکه چندین قرن است که نان مکرشان را می خورند و در این عرصه تقریبا رقیبی ندارند! البته خدا و پیغمبر و عقل حکم می کنندهنگام در افتادن با این جرثومه فریب و خدعه بایستی حداکثر عقلانیت و حسابگری را بکار برد تا نتیجه، ریختن آب به آسیاب ملکه الیزابت نباشد! این جماعت استاد بردن بازیهای باخته اند و بسیار خوش به حالشان می شود اگر رقیب بدون محاسبه و احساسی دست به حمله بزند!

3- ورود به سفارت انگلیس بیش از هر کس دیگر موجبات خوشحالی و سرور روباهان قصر باکینگهام را فراهم آورد! چرا که انگلیسی ها در بازی با ایران تا دقیقه 89 یک بر صفر عقب بودند! (به همان دلیلی که در بند1 توضیح داده شد!) ورود دانشجویان خشمگین به سفارت انگلیس و انجام برخی حرکات عجیب از سوی این عزیزان باعث شد تا نیش وزیر خارجه بریتانیا تا بناگوش باز شود و در همان دقیقه آخر بازی 2 گل به دروازه جمهوری اسلامی زده و نتیجه مسابقه را به نفع خود عوض کند! چرا؟ چون هم بهانه ای برای فراخواندن تیم دیپلماتیک انگلیس از تهران پیدا کرد و هم فرصتی برای اخراج اعضای سفارت ایران در لندن بدست آورد (آن هم ظرف 48 ساعت) و کیست که نداند در عرف دیپلماسی این فراخواندن و آن اخراج 2 امتیاز مثبت به نفع انگلیس محسوب می شود؟

4- نمی دانیم اگر بپرسیم دستاورد تسخیر چند ساعته سفارت انگلیس برای جمهوری اسلامی چه بود، دوستان تسخیر کننده چه پاسخی خواهند داشت اما می دانیم که اگر این حرکت انجام نشده بود آن وقت سکان حوادث در دست جمهوری اسلامی باقی می ماند و این نظام ما بود که ابتکار عمل در حرکات و تصمیمات بعدی را در اختیار داشت و لازم هم نبود که وزیر خارجه ما در اجلاس بن مجبور به دادن تعهد شود که حادثه سفارت دیگر تکرار نخواهد شد!

5- اگر یکی پیدا شود و بپرسد که مگر دیپلماتها و سفارت انگلیس و اموال و اسناد آن در پناه جمهوری اسلامی و نظام دینی نبوده اند که به آنها تعرض شده و این تسخیر در واقع شکستن حرمت پناه دهنده بوده است، دوستان چه پاسخی خواهند داد؟ لطفا به ماجرای لانه جاسوسی اشاره نفرمائید که هیچ ربطی به قضیه سفارت انگلیس نداشته و ندارد!

6- این حرکت نه از نظر عقلانی مفید بود و نه از نظر قانونی مجاز! و نمی دانیم دوستان عزیز این فتوای حضرت امام و رهبر انقلاب را شنیده اند که رعایت مقررات نظام جمهوری اسلامی واجب و تخلف از آن حرام است و موجب ضمان نیز می گردد!!

7- به هر حال اگر بنا باشد روزی با دولت استکباری انگلیس تسویه حساب کنیم این اتفاق نه در تهران که در خلیج فارس رخ خواهد داد! هدف تهاجم و خشم انقلابی ما ناوهای متجاوز انگلیسی خواهد بود و پایگاه های تفنگداران ملکه در افغانستان و ...! شان ما و ملت ما بسیار بالاتر از آن است که چند دیپلمات و سفارت خانه آنها در تهران هدف تهاجم ما قرار بگیرد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    0 0
    بسم رب الشهدا اینکه می گویید دانشجویان وارد سفارت شدند؛ درست. ولی اینکه می گویید آن اقدامات عجیب را نیز ایشان انجام دادند، والله اگر نتوانید اثبات کنید، گناهی بس بزرگ را به گردن گرفتید. اینکه درهای سفارت خودبخود باز می شود، برای جنابتان جای تعجب ندارد؟ آیا برای شما بعید نیست که این اقدامات عجیب به قول شما کار همان انگلیس خبیث باشد؟ اصلا با گذشت حدود 1 ماه از این موضوع، جنابعالی چه لزومی برای نگاشتن این وجیزه احساس کردید؟ بنده مواضع مختلفی از حضرتتان شنیدم. در همه جا یک موضع از بالا از جانبتان دیدم. تخریب شخصیت، توهین، تخریب و .... که البته لایقش امثال خود شما بودند که با هر حرکتی به دنبال تخریب هستید و در پازل دشمن بازی می کنید. به نظرم حضرت آقا ار امثال شمایی که کارهایتان و مقالاتتان برد رسانه ای دارند و می توانید با یک مقاله روحیه عده ای جوان دانشجوی حزب اللهی را خراب کنید و حس نا امیدی و اشتباه جبران ناپذیر را در وجودشان ایجاد کنید، بیشتر از آن دانشجویان که وارد سفارت انگلیس شدند ناراحت بشوند. جنابعالی سابق بر این نیز مواضع مخربی را علیه بچه حزب اللهی ها گرفتید. اینکه عده ای را متوجه اشتباهاتشان کنید و حرکت را انصافاً از جنبه های مختلف بررسی کنید، خوب است. نه اینکه از یک جنبه حرکت را بررسی کنید. ماحصل تسخیر سفارت چه شد؟ همانطور که گفتید، تعطیلی روابط با انگلستان کثیف و حقیر. آیا سایر تهدیدهاجوابی داد؟ آیا تهدید به تعطیلی سفارت ها و افزایش تحریم ها در اثر این حرکت، به نتیجه رسید؟ آیا در بین جوانان جهان که با اعمال وزارت خارجه و سیستم دیپلماسی رئیس جمهور ما، امیدشان به ایران در حال از دست رفتن بود، این حرکت نتوانست جانی دوباره به حرکت انقلابی ملت ایران ببخشد؟ آیا نتوانست اندکی از جبهه تبلیغی ترکیه برای الگو شدن، بکاهد؟ بعد از گرفتن آر کیو 170 موج این حرکت به نفع ما به شدت خوابید. جنابعالی با تکرار مکرر این موضوع به دنبال چه هستید؟ کاری که ماحصلش فقط قطع رابطه با روباه پیر بود چرا شما را نگران ساخت آقای رییس دانشکده ی معارف دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی؟ والله اگر به این سوالات پاسخندهی، شک نکن که در نیتت شک می کنیم .والله.
  • عمو ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    0 0
    بچه حزب اللهی حتما به مصداق "المومن کیس" ، زیرک و عاقله. اگه اینجوری نیستید و اینجوری رفتار نمی کنید در حزب اللهی بودن خودتون شک کنید.
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    0 0
    كار اشتباهي بود. البته جناب كوشكي هم از جمله افراد تندرويي است كه حالا وقتي ديده همه مخالفن ايشان هم گفته بايد مخالف باشم
  • haya ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    0 0
    این تحلیل کهنه را که ما هم همون ساعتهای اول این حرکت گفتیم . ولی مشرق جون نظر مارا نذاشت .ملت خیلی جلوتر از این مثلا خواص توی تحلیل ها هستند .چون به جایی وابسته نیستند و نظر شونو راحت میگن . منتظر نمیشینن ببینن که ایا کاری از سوی بزرگان نظام تایید میشود یا نه وسپس موضع بگیرند وبه به چهچه بکنن یامحکوم بکنن . چون ملت ازاد اندیشن وگوششون به حرفای رهبرشونه که اتفاقا جند روز قبلش قانون گریز نبودن بسیجی رااز خصایص بسیجیها برشمردند.حالا شما بعد از مدت طولانی امدی مثلا تحلیل دادی ؟؟ این بند هایی را که شما ردیف کردی ملت تو کامنتاشون همون روزای اول خیلی عمیقتر از جنابعالی بیان کردن .میمونه مشرق که نمیدونم این مقاله را واسه جی امروز گذاشته؟ لطفا نظرمو بذارین .متشکرم
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    0 0
    درود بر شما بالاخره یکی حرف ما رو زد. احسنت دکتر کوشکی
  • محمد ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    0 0
    احسنت دکتر کوشکی احسنت
  • برادر ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    0 0
    حالا كه مواضع بزرگان نظام در باره غلط بودن تسخير اشكار شده جناب بسم رب شهدا حكم تكفير نويسنده را صادر كرده!اگر يك ماه قبل نظرش را مي نوشت كه خونش حلال بود!ولي من به عنوان يك دانشجوي امام صادق شاهدم كه اين بنده خدا همان شب از بچه هاي امام صادق خواست كه از باغ قلهك خارج بشوند.در ضمن فحش جواب سوالات مطرح شده در متن مقاله نيست!
  • س ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    0 0
    به نظرم باي اين قضيه را هم اضافه كنيد كه اگر اين حركت مديريت ميشدميتونست الگويي براي جوانان منطقه براي تسخير لانه هاي جاسوسي تو كشورهاي ديگه باشه. اگر مديريت ميشد و از همون اول يك كار تبليغاتي وسيع روش انجام ميشد ميتونست بزرگترين برگ برنده ما تو حركت ها منطقه اي باشه.
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    0 0
    درود بر شما
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    0 0
    چقدر به دولت و احمدي نژاد بد و بيراه گفتيد كه چرا موضع نميگيره تازه فهميديد كه چه گندي زديد. طراحان اين پروژه ق... و ل... بودند و آبروي خودشان را بردند مثل موسوي و كروبي
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    0 0
    بله نظرتون رو قبول دارم. عده ای فقط بلدن موج سواری کنن. ایشون اگه نظری داشتن می بایست همون اول که این حرکت شکل گرفت موضوع گیری می کرد.با این افراد نمیشه کاری کرد برادر. شما باید صبرتون رو بیشتر کنید و موضعتون در مقابل این افراد موج سوار سکوت باشه. خشم انقلابیتون را به جایش خرج کنید.
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    0 0
    درود بر دکتر کوشکی عزیز
  • ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    0 0
    معلومه که انگلیسی ها از این اقدام دانشجویان خیلی خشمگینند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس