سرسرا

«سَرسَرا» یکی از متفاوت ترین برنامه های ترکیبی تلویزیون به لحاظ فرم و چگونگی ارائه محتوا در حال حاضر است. که سبک زندگی کنونی جامعه به ویژه جوانان را در محیطی صمیمی و شاد مورد توجه قرار داده است.

سرویس فرهنگی مشرق - هر بار سخن از سبک زندگی به میان می آمد عادت داشتیم که یک روحانی در تلویزیون بیاید و درباره محسنات پوشش برتر صحبت کند، اما به تازگی سبک زندگی دیگری هم در سیمای ملی یافته است.

یکی از دلایلی که بینندگان را از تلویزیون ایران دور می کرد، لحن سخت یا در پاره ای موارد آمرانه مجریان و کارشناسان آن رسانه در توضیح یک موضوع بود. لحنی که گاهی وقت ها به استاد دانشگاه  می‌مانست که قصد تشریح درس چند واحدی در کلاس های حوصله سر بر دانشگاه دارد و دانشجو فقط به قصد پاس کردن چند واحد، مجبور است صدا و برخورد ناخوشایند وی را تحمل و تکریم کند و تا پایان ترم و اخذ نمره قبولی دم بر نیاورد.

برنامه سرسرا

اما با رقابتی شدن بسیار گسترده بازار رسانه ای، دیگر جای تحمل لحن های غیر دلنشین برای مخاطبان باقی نماند و چند ثانیه از لحن ناخوشایند تا تعویض کانال تلویزیون فاصله می ماند.

واژه ی آشنای سبک زندگی را بارها از زبان کارشناسان مختلف شنیده ایم، اما تا کنون چقدر به فکر واداشته شدیم، جای سوال است. شاید در پس ذهن بسیاری، همینکه خانمی چادر سر کنند یا موهای خود را بپوشانند، یا آقایی که لباس آستین بلند بپوشند، به طور کامل سبک زندگی اش منطبق با سبک زندگی اسلامی ایرانی است و جای هیچ بررسی دیگر نیست.

اما به تازگی دریافته ایم که سبک زندگی شاخصه های فراوانی دارد که از زمان بیدار شدن ما شروع می شود و لحظه به لحظه ی ما را در بر می گیرد.

** «سَرسَرا»سبک زندگی شیرین از دریچه تلویزیون

چند هفته ای است صبح ها از شبکه پنج، یک برنامه تازه پخش می شود که رنگ و بوی تازه ای از سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

«سَرسَرا» یکی از متفاوت ترین برنامه های ترکیبی تلویزیون به لحاظ فرم و چگونگی ارائه محتوا در حال حاضر است. در این برنامه که چهار هفته از پخش آن از شبکه 5 سیما می گذرد، سبک زندگی کنونی جامعه به ویژه جوانان را در محیطی صمیمی و شاد مورد توجه قرار داده و تلاش نموده در قالب یک برنامه ترکیبی با آیتم های متفاوت و البته در ارتباط با موضوع هر قسمت سبک زندگی را به چالش بکشد.

چینش آیتم های مختلف این برنامه شامل نمایش، سرود، گفت و گو، گزارش و زنگ انشا به گونه ای است که مخاطب را به دقت نظر در رفتارها و تحلیل و واکاوی آنها وا می دارد و در نهایت او را به سبک زندگی متناسب با شان یک ایرانی مسلمان سوق می‌دهد؛ بدون آنکه نسخه ای برای آن بپیچد.

محمد صائبی، مدیر روابط عمومی برنامه سرسرا می‌گوید: موضوع این برنامه از پرداختن به مسائل درونی فرد همچون شناخت هر فرد از شخصیت خود، باورها، توانایی ها آغاز می شود به چگونگی رفتار فرد در جامعه و سپس رفتارهای جمعی منتهی می شود.

روند موضوعات مطرح شده در سرسرا به گونه ای است که به نظر می رسد هدف سازندگان این برنامه آن است که از خلوتگه درونی فرد با او همراه شده و قدم به قدم او را تا سرسرای عالی و بلکه متعالی وجودی اش رهنمون شود؛ البته با توجه به توانایی ها و ویژگی های شخصیتی منحصر به فرد هر شخص.  

از جذابیت های خاص این برنامه دکور آن است که حس زندگی، نشاط و تازگی به بیننده القا می کند. بدون شک بهره گرفتن از معماری سنتی ایرانی با ویژگی های منحصر به فرد آن، هارمونی بیشتری با موضوع برنامه که سبک زندگی ایرانی اسلامی دارد و آن را دلنشین تر می نماید.

این مجموعه تلویزیونی که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 11 صبح به مدت 45 دقیقه از شبکه 5 سیما پخش می شود، از ابتدای تیرماه شروع شده و تا اواخر تابستان ادامه خواهد داشت.

کارگردانی این مجموعه را حمید طالقانی و تهیه کنندگی آن را امیر نراقی‌پور برعهده داشته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس