انگلیس و بلژیک

امشب از ساعت ۱۸:۳۰ دو تیم بلژیک و انگلیس از چهارچوب مرحله رده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف هم خواهند رفت. داور این دیدار علیرضا فغانی از کشورمان است.

به گزارش مشرق، تیم های بلژیک و انگلیس که در مرحله گروهی نیز با هم بازی کردند این بار در ورزشگاه سنت پترزبرگ در برابر هم صف آرایی خواهند کرد. تیم داوری کشوری ایران شامل از علیرضا فغانی، علیرضا سخندان و محمد منصوری داوران این بازی خواهند بود. فغانی تا به حال دیدار های آلمان - مکزیک، برزیل - صربستان و فرانسه - آرژانتین را سوت زده است و در بازی فرانسه - اروگوئه به عنوان داور چهارم در کنار زمین حضور داشت. 

شرایط کلی

سه شیرها که تنها یک قهرمانی جهانی در کمد افتخارات خود دارند، با شعار (فوتبال به خانه باز می گردد) پا به این میادین گذاشتند و امیدوار بودند تا بعد از سال ۱۹۶۶ موفق شدند بار دیگر بر قله جهان بایستند. انگلیس در مرحله گروهی به مصاف تیم های تونس، پاناما و بلژیک رفت که با دو پیروزی و یک باخت به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی صعود کرد. آن ها ابتدا در مرحله یک هشتم کلمبیا را در ضربات پنالتی حذف کردند و در مرحله یک چهارم نهایی با دو گل سوئد را از پیش رو برداشتند. اما داستان در نیمه نهایی به شکل دیگری رقم خورد. سه شیرها در حالی که با گل زود هنگام کیران تریپیر از کرواسی جلو افتادند، اما به دلیل درخشش پریشیچ ۲-۱ مغلوب کروات ها شدند تا رویای آن ها به چهار سال دیگر موکول شود. تیم جوان ساوتگیت به نظر خیلی از کارشناسان فراتر از حد انتظار عمل کرد و اصلا همانند تیم های پیشین انگلیس در تورنمنت ها نبود.

در آنسو بلژیک پرمهره ای قرار دارد که در مرحله گروهی با سه پیروزی و نه امتیاز بسیار مقتدارانه جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کردند. شیاطین سرخ در دیدار مقابل ژاپن در حالیکه ۲-۰ عقب بودند موفق شدند با نتیجه ۳-۲ سامورایی ها را کنار بزنند و به مصاف برزیل بروند. شاگردان مارتینز بدون هیچ هراسی از نام برزیل و پنج ستاره درج شده روی پیراهن آن ها بازی کردند و سلسائو را اسیر بازی زیبای خود کردند و با حساب ۲-۱ گام بلندی برای قهرمانی برداشتند اما در نیمه نهایی فرانسه اجازه پیشروی زیاد به تیم شایسته بلژیک نداد تا آن ها نیز همچون هم گروهی خود، انگلیس برای عنوان سومی تلاش کنند.

ترکیب احتمالی

رویارویی قبلی

این دو تیم تا به حال بیست و دو بار به مصاف هم رفته اند که سهم انگلیس ۱۵ برد و سهم شیاطین سرخ تنها ۳ پیروزی بوده است.

نکات آماری و تاکتیکی

*بلژیک هیچ گاه در مرحله حذفی در وقت های اضافه بازی نکرده است و به نظر تیم شاداب تر و با انرژی تر از انگلیس است.

 *انگلیس و بلژیک تا به حال هرگز در جام‌جهانی سوم نشده‌اند.

*حضور کایل واکر، کیران تریپیر و جردن هندرسون به دلیل مصدومیت در هاله ای از ابهام قرار دارد.

*انگلیس در ۱۶ بازی از ۱۷ بازی گذشته شکست نخورده است.

*در ۴ دیدار قبلی انگلیس کمتر از ۲،۵ گل زده شده است.

* این بازی در دور سوم گروه هفتم جام‌جهانی امسال انجام شده بود که بلژیک به برتری یک بر صفر رسید. پس رقابت امروز ۲ تیم در جام بیست و یکم تکراری است.

منبع: روزنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس