کد خبر 873536
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
عباس الیاسی

سرپرست باشگاه تراکتورسازی، گفت: مهدی ترابی با تراکتورسازی قرارداد دارد و در شرایطی که دفترچه خدمت را پست کرده نمی‌دانیم به یکباره چطور به عنوان دانشجو به پرسپولیس پیوست.

به گزارش مشرق، عباس الیاسی در مصاحبه با برنامه رادیو جوان گفت: ما یک مربی کارنامه‌دار را آوئردیم و سعی کردیم انتخاب‌هایمان همه براساس برنامه و اصول باشد. مثلاً برای آکادمی‌مان از مربی‌ای مثل یونس باهنر استفاده کردیم و می‌خواهیم اصولی جلو برویم.

وی افزود: ما یک برنامه ۳ ساله مد نظر داریم، ارتورول ساغلام نیم‌فصل لیگ هفدهم جذب شد و او قصد داشت امسال از تیم برود، نوع قراردادی که با این مربی بسته شده بود به شکلی بود که اگر ۱۰۰ دلار از مبلغ قرارداد او می‌ماند باید ۵۰۰ هزار دلار جریمه می‌دادیم. سعی کردیم براساس بودجه باشگاه کار را پیش ببریم.

سرپرست باشگاه تراکتورسازی در مورد اینکه چرا قراردادها به این شکل بسته می‌شود و مدیران موقع عقد قرارداد با مربیان خارجی توجهی به مشکلاتی که در آینده به وجود می‌آید نمی‌کنند، تصریح کرد: زنوزی حرف خوبی می‌زند، متأسفانه به صفرهایی که مقابل قرارداد گذاشته می‌شود تعلق نداریم و انگار تعهدی نیست. این تفکر وجود دارد که وقتی من می‌روم دیگر مشکلات مربوط به فردی است که در آینده می‌آید. فقط به این فکر می‌کنیم که سریع قراردادی ببندیم و کار را پیش ببریم، باید حواس جمع بود، در بخش خصوصی این مشکلات کمتر می‌شود، ما قراردادی می‌بندیم و بعد به دنبال این هستیم که چطور آن قرارداد را نفی کنیم. متاسفانه این مشکل در مورد بازیکنان هم بوده است. ما امسال تیم‌مان یک مرتبه خالی شد و بازیکنان با توجه به تقاضاهای بهتری که داشتند راهی تیم‌های دیگر شدند. ما تفکرمان این است که هیچکس بزرگتر از تیم نیست و کسی که این اعتقاد را نداشته باشد را قبول نداریم. ما امسال بازیکنان جوان و خوبی داریم که حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

الیاسی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که آنها با علی کریمی توافق کرده بودند و برای او بلیت هواپیما گرفتند تا به استانبول بیاید و سپس راهی اردوی این تیم شود اما بعد از رسیدن به استانبول دیگر جواب مسئولان تراکتورسازی را نداده و سپس سر از باشگاه استقلال در آورده است، گفت: دقیقاً همینطور است. کریمی به طور مستقیم با زنوزی صحبت کرده بود. او قرار بود بعد از رسیدن به استانبول راهی آنکارا شود اما تلفن خود را خاموش کرد و بعد هم شنیدیم که با استقلال در حال مذاکره است. این رفتارها را یک مقدار غیر حرفه‌ای می‌دانم. او با وجود اینکه توافقاتی کرده بود این کار را انجام داد.

وی در مورد اینکه امروز بحث مادی مهمترین مسئله در عقد قراردادها است، عنوان کرد: ما در حال انتقال گسترش فولاد به ماشین‌سازی هستیم درست است که الان بازیکنانی مثل سیدی و نقی‌زاده از گسترش به ما اضافه شدند اما اگر بدانیم این تیم‌ها نیاز به تقویت دارند آنها را حمایت می‌کنیم. باید نگاه‌ها به سمت فرپلی برود. شما مطمئن باشید بازیکنی که به خاطر ۲۰۰ میلیون به جای دیگری می‌رود در آن تیم جدید هم تمام تمرکز خود را نمی‌تواند معطوف به کارش کند و دائم نگاهش به پیشنهادهای بهتر و بیشتر است. البته اگر آن مقدار پول بیشتر را پرداخت کنند.

سرپرست باشگاه تراکتورسازی در رابطه با موضوع قرارداد مهدی ترابی با پرسپولیس و اینکه تراکتورسازی معتقد است آنها با این بازیکن قرارداد داشتند عنوان کرد: موضوعی در این رابطه هست که تا به الان بیان نکرده‌ام. ترابی با تراکتورسازی قرارداد دارد، ما به خاطر جام جهانی صحبتی در این مورد نکردیم تا تمرکز این بازیکن بر هم نخورد. بعد از بازگشت او به ایران اعلام کردیم به باشگاه بیاید و وضعیتش را مشخص کند اما او امروز و فردا می‌کرد و به یکباره با پرسپولیس قرارداد بست. اینجا برای ما سئوالی مطرح است، بازیکنی که دفترچه سربازی ارسال کرده به چه شکلی با عنوان دانشجو با پرسپولیس قرارداد می‌بندد، این علامت سوال‌هایی است که به دنبال جوابش هستیم. از طریق مرجع قانونی این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا به جواب‌هایمان برسیم.

وی در مورد اینکه در نقل و انتقالات تلاش زیادی می‌کنند اما به طور مداوم با این مشکلات روبرو می‌شوند، تصریح کرد: ما روی ترابی حساب کردیم، زمانی که باشگاه تراکتورسازی به زنوزی منتقل شد بازیکنان و قراردادها هم در قیمت‌گذاری باشگاه و مطالبات طرف مقابل نقش داشتند. ما قرارداد ترابی را هم به زنوزی ارائه کرده بودیم و پیگیر این موضوع هستیم.

سرپرست باشگاه تراکتورسازی در پایان گفت: ما الان ۳ تیم تراکتورسازی، گسترش و ماشین‌سازی را داریم، تراکتور تیمی نیست که بتوان با حاشیه کار آن را پیش برد و باید تمرکزمان را روی آن بگذاریم. ما ۵ تیم داریم از تیم ملی بزرگسالان هم حمایت کردیم و ۲ روز قبل به تمرین تیم امید رفتیم تا از آنها هم حمایتی کنیم که انشاالله بتوانند نتایج قابل قبولی کسب کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
    3 11
    چرت نگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس