قاضی زاده هاشمی نمایه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شرایط تحریم، موضوع تأمین دارو و تجهیزات پزشکی جزو مواردی بوده که رئیس‌جمهور برای آن دستور ویژه داده است.

به گزارش مشرق، سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار در رابطه با تامین تجهیزات و داروهای مورد نیاز در شرایط تحریم توسط وزارت بهداشت، گفت: یکی از کارهای جدی ما این بوده که آسیب کمتری در شرایط تحریم ببینیم، در اینکه تحریم آسیب می رساند اصلا شکی نیست و به همه مردم ایران آسیب می رساند.

بیشتر بخوانید:

افزایش پوشش داروهای بیماری‌های خاص

وی بیان داشت: ترامپ اعلام کرد که این تحریم ها شدیدترین و بی رحمانه ترین تحریم ها است، البته به نظر خودش، چرا که ما معتقدیم تحریم در قرن ۲۱ آنطور که آنها فکر می کنند نیست، کشوری که ۱۵ کشور را همسایه است و چند دهه بوده که تحریم است آنچه که نظر ترامپ است هیچ وقت حاصل نخواهد شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اما در اینکه مردم آسیب می بینند، هیچ تردیدی نیست و متاسفانه مدعیان حقوق بشر با سکوت و نظاره گری خود آن را تایید می کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه ما در تبادل مالی به طور حتم دچار مشکل می شویم، تصریح کرد: آنها ادعا می کنند برای دارو و تجهیزات تحریم نیستیم، اما وقتی ما نتوانیم پول را جابجا کنیم و در فروش نفت به اروپا دچار مشکل شویم به طور حتم در بخش دارو و تجهیزات هم آسیب می بینیم.

وی با اشاره به اینکه به طور تقریبی ۵۰ درصد وقت ما صرف این می شود که هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نشود، گفت: موضوع دارو و تجهیزات پزشکی جزو مواردی بوده که رئیس جمهور دستور ویژه داشته اند و ستاد تدابیر ویژه هم برنامه هایی برای آن دارد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم به نحوی از طرف بانک مرکزی و بانک های عامل حمایت شویم تا در این بخش کمترین مشکل ایجاد شود، نمی توانیم بگویم مشکلی نیست اما این مشکلات به حداقل برسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس